Autojen lisävaloista

Keskustelun 'Vähemmän kelkkailuun liittyvä jutustelua' on aloittanut käyttäjä Puppe, 27/10/07.

  1. J.I.J.

    J.I.J. BD3700RE 3900GL REV X-RS

    Koska ilmestyy seuraava numero?
     
  2. N.Opee

    N.Opee Well-Known Member

    Näyttäis, että seuraava numero ilmestyy 30.11.

    En ole ite tuon lehden tilaaja, mutta meinaan kyllä ihan tuon testin takia hommata vaikka irtonumeron.
     
  3. vaarikka

    vaarikka Well-Known Member

  4. N.Opee

    N.Opee Well-Known Member

  5. Fudge

    Fudge Lynx GL 360 Syncro

    eihän nuita polttimoja käytetä ko Itäautoissa :p:p
     
  6. N.Opee

    N.Opee Well-Known Member

    No moititko juuri tuota minun tilatötteröä itäautoksi, Isuzumies :D
     
  7. Fudge

    Fudge Lynx GL 360 Syncro

    no en sentään omista tojotan valoja :p
     
  8. Hankisääski

    Hankisääski Vintage

    Minä laitoin Viton keulalle Strandsin ledi 120W paneelin. Ref taisi olla 40. Leveyttä 56cm. Valoteho teknisten tietojen mukaan 10800 lumenea. Valoteho ehkä pienoinen pettymys mutta kyllähän tuolla näkee kuiten, hotspot on kohtuullisen selkeä mutta ei liian häiritsevä. Lediä vaivaa sopivalla kelillä lasin muurautuminen umpeen, kun hukkalämpöä ei tule.
     
  9. BlackSDI

    BlackSDI Renegade xrs 600 -16

    Mulla kolmatta talvea Lazer ST-4:set I nelikymppisen maskiin upotettuna, muuten ollu tyytyväinen mut nollakelin lähellä kertyy huurua lamppujen sisään. Kovemmalla pakkasella pysyy ihan kirkkaina! Valoa tulee lähelle riittävän leveälle ja tarpeeksi kauaskin ainakin näihin siviili vauhteihin, jos kantama ei riitä niin kannattaa hommata Lazer R-750 Elite II. vähän on tyyriit,mut Ladan hinnalla ei saa Johtotähteä;)
     
    Viimeksi muokattu: 24/11/16
  10. N.Opee

    N.Opee Well-Known Member

    Noko olis etes Toyotan valot. Motonetin tarvikeversiot Hiacen umpioista :eek:

    Mutta joo. Nyt olis näillänäkymin tulossa uudemman linssitekniikan 9" Led lisävalot avustamaan Hiacen tarvikeumpioiden mullistavaa optiikkaa. Näissä on eri vaihtoehtoja säätää valokuviota täysin pistevalosta ajovalotyyliseksi laajaksi valokeilaksi, että eiköhän noista saa nyt linsseillä ja heijastinpinnoilla muokattua omaan tyyliin sopivat lisäpitkät.
     
  11. N.Opee

    N.Opee Well-Known Member

    Kokeillaampa onnistuuko tätä linkkiä jakaa. Kyseessä siis tämä H4 ja H7 polttimotesti.

    Testissä sinällään käsitellään minun mielestä enemmän LED tekniikan kehitystä, lainsäädäntöä kuin itse testissä olleita polttimoita. Tietysti koska kyseessä on polttimot, joita ei ole hyväksytty tieliikennekäyttöön, ei testissä ole varsinaisia tuloksia ja pisteytyksiä. Ohessa kuvattuna valokuviot päällekäin vertailukaaviossa.

    af4715b4668edbdc544ecba8f95d8c51-2000x568.jpg

    Vielä jos saa vähän mainostaa, niin mulla on nuo Hypergiantit omassa tilatötterössä ja on se kuitenki kiva ajella kun valokuvio on siellä missä kuuluukin ja valoteho ihan eri luokkaa kuin halogeeneilla.

    Hypergiantit täältä: http://www.led-ivalo.fi/epages/led-ivalo.sf/fi_FI/?ObjectPath=/Shops/2016090401/Products/17

    Testi täällä:
    http://tekniikanmaailma.fi/share/723291/e77c12
     
    Viimeksi muokattu: 1/12/16
    Juba tykkää tästä.
  12. ParCatti

    ParCatti SKS 850 / Renegade ACE

    Itellä oli aikaisemmin Bilteman isot lamput 55W xenoneilla. Valoa riitti leveälle ja kauas, miinuspuolena oli radion häröily ja hajavalon aiheuttama jumalaton heijastus liikennemerkeistä. Nyt kokeilin Kiinanpoikien led-palkkia. Valoteho ei aivan yllä edellisten tasolle, mutta mainittuja haittapuoliakaan ei ole lainkaan. Valo on todella päivänvalon värinen.
    LED.jpg LEDI.jpg

    IMG_0563.JPG IMG_0561.JPG
    Lisäsi vielä pari kuvaa joissa ei valo ehkä näy parhaimmin kun kuva on otettu lähinnä kelistä.
     
    Viimeksi muokattu: 4/11/17
    TeHo tykkää tästä.
  13. N.Opee

    N.Opee Well-Known Member

    :p IMG-20161124-WA0002.jpg Tänään saatiin asennettua nämä 9" 185w lisävalot. En halua keliolosuhteilla keulia, mutta lunta tulee siihen malliin, ettei tule suuntauksesta ja kuvien ottamisesta mitään
     
  14. vaarikka

    vaarikka Well-Known Member

    Paa kommentttia kun oot saanut säädeltyä kohilleen.
    Onko paljon hajavaloa edessä ja muuta kommenttia.
     
  15. V1lle

    V1lle M800 153"

    mistäs tämmösiä saapi? :eek: haluu kans
     
  16. N.Opee

    N.Opee Well-Known Member

    WP_20161202_17_07_16_Pro.jpg WP_20161202_17_07_22_Pro.jpg
    No nyt olis sektorille säädetty (ei vielä tässä kuvassa). Hajavaloa on edessä, sivuilla, ylhäällä ja varmaan takapuskurissakin. Joka tapauksessa sitä valoa on niin paljon, että ei haittaa. Testiolosuhteet nyt ei mitkään optimaaliset olleet, mutta kävin pikku lenkin tien päällä ja se valo tulee niin tasaisesti koko matkan, ettei minua häiritse. Edelliset valot oli 90w ledit ja niissä se valoteho ei riittänyt tarpeeksi pitkälle ja se etuosan kirkas alue hyppi silmille. Näissä se kirkas alue jatkuu kauas...

    http://www.led-ivalo.fi/epages/led-ivalo.sf/fi_FI/?ObjectPath=/Shops/2016090401/Products/28

    E: Lisäsin suoran linkin nuihin valoihin kun tuli tietoa, että ne on lisätty verkkokauppaan. Toimitusaika kuulemma 2 - 5 vkoa riippuen joulunajan hidastuksista.
     
    Viimeksi muokattu: 2/12/16
  17. Broadspeed

    Broadspeed +10 kelekkiä

    Kuvia ootellessa. Mitä jäi hintaa, jos saa kysyä?
     
  18. N.Opee

    N.Opee Well-Known Member

    185w oli 239 €/kpl ja 320 w olis ollu 299 €/kpl. Nämä nyt oli ihan uunituoretta satsia, mutta ovat tulossa tuonne verkkokauppaankin ihan lähiaikoina, että pääsee sieltäkin tilailemaan.

    Tuossa kuvassa nyt satelee jonkin verran ja niinku näkyy. Pitää ottaa parempia kuvia vähän paremmissa olosuhteissa heti kun mahdollista. Toisessa kuvassa on nyt sitten vertailun vuoksi tosiaan tuo Hypergiant H4 Led polttimo kanttilamppu Hiacen 5X7 umpiossa lyhkäsillä.
     
    Viimeksi muokattu: 2/12/16
  19. JMO

    JMO Expedition xtreme turboR -24

    Saman näkösiä ollu jo kauan..jopa 255 wattisiaki ruottissa.. crazyride.se
     
  20. N.Opee

    N.Opee Well-Known Member

    On joo saman näköisiä ja olen minäkin noita tuolta tutkinut. Itse asiassa juuri saman näköisiä valoja on hyvinkin paljon, johtuen siitä, että kuoria käyttää aika moni valmistaja. Siellä nyt sitten on mitä erilaisempia versioita eri hinnoilla kaupan ja kukanenkin valmistuttaja tilaa tehtaalta omiin tarkoituksiinsa sopivia valoja, mitä myyntiin ottaa. Nuo ruotsin valot on kans varmasti laadukkaat ja itekki meinasin sieltä ensin nuo tilata, mutta löytyi sitten kuitenkin lähempää.

    Pakkanen pirulainen napsahti sateen jälkeen, mutta täytyy käydä napsimassa illalla vähän vertailukelpoisempia kuvia näistä omista valoista.
     

Suosittele tätä sivua