LYNX RAVE RE 600/800 -15, 16, 17 Kokemuksia.

Keskustelun 'Lynx' on aloittanut käyttäjä M.E.A, 10/6/14.

  1. Mikkoyli

    Mikkoyli Well-Known Member

    MK-lehti 3/2016 oli juttu Tero Lokan enskakilpurista. Huomasin, että siinähän oli samat iskarit kuin mun 2013 GLS:ssä. PL-Center/Tero Lokka laittoi mun kelkkaan samat simmit ja säädöt kuin hänen kilpurissaan. Äsken kävin kokeilemassa ja täytyy sanoa, että on lähes täydellinen alusta meikäläisellekin hitaahkoon ajoon. Tarkka ja herkkä eikä yhtään kova. En osaisi toivoa mitään muutosta mihinkään suuntaan. Kävin perään ajamassa Iron Dogia ja toisin kuin ennen se tuntui kiikkerämmältä kuin Lynx. Ja kovemmalta, vaikka olen siitä pari naksua löysännyt alkuperäisistä asetuksista alustassa.
     
  2. zzracing

    zzracing Lynx RE 850 -19, E-Tec 600 3300

    Juu se tuli iskarien muutostyöt aiheelliseksi mulla. Noh koitui yllättävän hankalaksi hommaksi paikallistaa LEDC/Tractive iskarien huoltaja.
    Soittelukierros ympäri Suomea ja selvisihän se että ei ole kuin pari yritystä ketkä noita Tractive keppejä huoltaa ja muuttaa.
    Kieli pitkällä odotetaan matkahuollosta keppejä uusilla simmeillä ja jousilla takaisin o_O;):):)
     
  3. Maukka

    Maukka 800 re

    En tiiä vaan taisi tämä voorumin selailu sen verran vaikuttaa, et tuli ostettua '14 mallin rs kitillinen 800re. Toki autto päätökseen että kilsoja oli sopivasti (345km) ja takuutakin vielä tehtaalle vuosi.

    Jos se osuis lapaan yhtä hyvin kuin edeltäjä..
     
    SpottierNut536 ja zzracing tykkäävät tästä.
  4. M.E.A

    M.E.A Lynx

    Kuka niitä huoltaa?
     
  5. zzracing

    zzracing Lynx RE 850 -19, E-Tec 600 3300

    Kepit huoltaa www.kpmtech.fi ja on pitkänlinjan Totaltech osaaja.
    Todella asiallinen palvelu. Kunhan pääsen ajamaan laitan kokemukset. Iskarit muutettu nyt simmeiltään ja jousiltaan. Säätöalue harraste crossiin <-> enduro säätö.
    T, Teemu
     
    Viimeksi muokattu: 18/12/16
    juketsu tykkää tästä.
  6. M.E.A

    M.E.A Lynx

    Ok. pistähän tosiaan kokemuksia.
     
  7. jonessi88

    jonessi88 Lynx rave RE 600r -19

    Osaako kukaan sanoa miksi meikäläisen -16 re:ssä kieli näytössä on englanti? Esim warm up eikä lammitys niinkun kaikissa muissa tuntuu olevan?
    Onko kukaan kiinittänyt vastaavan lynxin moottori äänen huomiota, kuulostaa nimittäin karkeammalle kun edellisessä renegadessa mikä minulla oli (molemmat 600e-tec)?
     
  8. -P-

    -P- Nytro XTX TTX

    Minä oisin kans ehottanu tuohon KPM-techiä :)
     
  9. polaris^

    polaris^ Lynx re etec

    Tuli tämmönen 15 rs kitillä, nii mitkä jouset porukka on laitellu keulaan? Kyrpii meinaan tuo kallistelu ja keulan "sortuminen"
     
  10. -P-

    -P- Nytro XTX TTX

    Kait ne niitä perinteisiä 22 ja 24N jousia ovat olleet. Onko miten etupukissa esijännitystä, pääseekö keikkumaan sen yli?
     
  11. polaris^

    polaris^ Lynx re etec

    Ei siinä hirveästi oo esijännitystä, mitä meinaat tuolla keikkumaan sen yli? Ei aukene itselleni
     
  12. touringdude

    touringdude Ski-Doo MXZ Iron Dog -18

    Mulla helpotti keikkuminen, kun löysäsin takapukin jousen esijännityksen minimiin. Vakiosäädöllä viistoistasessa on perä niin pystyssä, että keikkuu sen takia. Toki vieläkin saa sortumaan rajulla käsittelyllä. Himpun jäykemmät jouset laitan itekin, kunhan ajamisesta ehdin :)
     
  13. -P-

    -P- Nytro XTX TTX

    Jos etupukissa on esijännitystä "paljon", niin kulkee etupukin varassa ja periaatteessa 15-mallinen tekee sen helposti, jos takapukissakin on esaria. Mulla on 60/65 jouset telastossa eikä yhtään esijännitystä, suksissa totaltekin 22:t, niissä muistaakseni kierroksen tjp verran. Ei kallistele ainakaan silleen, että huomaisin sen erityisesti.
     
  14. FU

    FU Well-Known Member

    Mites kanssaveljillä/- sisarilla on penkit pysyneet paikoillaan? :D:D:D
    Niin kysymyksessä on re 17
    Lähti nimittäin aikas kivasti persuksenalta, ojan ylityksessä. Juu jotenkin oli väärin isketty penkki paikoilleen? Sen penkinlipareen täytynee mennä perä "boksin" alle...
    Juu piti vähän aikaa kirota että mitä hel...,tiä kun ei meinannut saada paikoillaan pysymään.:eek::D:D

    Juu ei muuta..., tarkistakaa että on/ olette laittanut penkin oikein, ei tule persus kipeäksi.;):D
     
    Lumisiipi tykkää tästä.
  15. Maukka

    Maukka 800 re

    Nyt on ensihiet takana kasisatkulla ja muutama huomio. Laite on aika nenällään vrt. vm 11, pitänee sitä hieman tutkia. Toki nopeasti siihen tottui. Moottori on kyllä makee kusiaisten jälkeen, enkä kyllä keksi miten voimalinjaa pitäisi saada kiihkeämmäksi.. Pomppaa tosi röyhkeesti jarrun jälkeen liikkeelle ja ojien ylityksiä voi miettiä ihan viime tippaan asti ja sit vaan livauttaa kaasua ja hop yli ollaan. 44 matto ja sen mukana tulleet lyhyemmät välit auttaa varmasti. Bladet oli mieleiset vaikka keli oli tosi raskas vesisademalli. Ehkä vähän rauhaton tietyissä pattisarjoissa mutta pitää ottaa kilsoja lisää alle niin tottuu tiettyihin ominaisuuksiin, sit simmiä vaan jos ei vieläkään ole 100% luotto.
     
  16. Vonikka

    Vonikka Well-Known Member

    Omassa kasisatkussa on 51mm matto ja tosiaan nostelee suksia tarpeenvaatiessa ja välillä vähä turhaankin :D
     
  17. sdi-600

    sdi-600 Well-Known Member

    15re 600 toimi kesän jälkeen 180km mutta sitten hyytyi vauhdista alkoi booaamaan ja kävi vain toisella ja lopuksi sammui ja piti hinata pois, kun kone jäähtyi niin kävi kahdella hetken mutta kun antoi kaasua niin rötää ja sammuttaa ittensä,onko vihjeitä mikä vikana? Tankin suodatin vaihdettu äsken ja uutta bensaa koko tankki ja puristukset noin 10 molemmis ja vaihdoin uudet tulpat mutta ei käy kunnolla
     
  18. AKK

    AKK Ski-Doo MXZ Comp.

    Edellisessä kelkassa (-12 RE 600) tuli tohon tyyliin staattorivika. Puola vois olla toinen mahdollinen...
     
  19. karhu

    karhu ruma mutta hidas

    Kyllähän se aika vahvasti puolalle haiskahtas...
     
  20. james-x11

    james-x11 Well-Known Member

    Kaverin -14 mallissa aivan sama vika, Puola ja tulpat vaihdettu, raven kautta mäntä tarkistettu, läppärillä ei vikakoodeja, boxin ledit ei vikakoodeja, näyttäisi olevan vika ruiskussa ei saa bensaa - huomenna paikalliseen korjaamoon tutkittavaksi.
     

Suosittele tätä sivua