Freeride 800R E-TEC 2011->

Keskustelun 'Ski-Doo' on aloittanut käyttäjä Koponen, 12/10/12.

  1. Haikku

    Haikku 850 Sunami

    Vs: Freeride 800R E-TEC 2011->

    Epc näyttää kyllä Eurooppa malliin 100-260 jousta ja rampit pitäs olla 413 ja helixin numero on kans eri?
     
  2. willevil

    willevil Lynx Boostdocker

    Tuo vakio T3 setti on karmeinta kuraa mitä missään tuotanto laitteessa on viime vuosina ollut. Se on korkeammalle vuoristoon tarkoitettu. Kiertää yli eikä välitä tehoa matolle. En keksi muuta selitystä tuon setin kehumiselle kun informaatiokatkon tai tietämättömyyden. Kyllähän kone kiekuu mutta ei siellä ihmeitä tapahdu.
     
  3. Rave81

    Rave81 Freeride 137"

    Vs: Freeride 800R E-TEC 2011->

    Tulipa laitettua dynamo joe palikat paikalleen.alkuun tuntui jotta rupesipas pysymään kierrokset hyvästi kohillaan,mutta tuntuu jotta ei tule matolle voimaa.
    Lisäsin painoa jotta saa kuormaa kunnolla,mutta eipäs tunnu auttavan.
    Kytkimellä lautaset pirun kuumana joten jotain hämärää tuossa setupissa on.
    137 freeride kyseessä sea level setillä,välityksenä 21/45.
    Pitää kokeilla paripiikkiä pienemällä ylärattaalla josko tokenisi.
     
  4. Vilho

    Vilho freeride

    Vs: Freeride 800R E-TEC 2011->

    Kun tiiätte niin kertokaa onko -12 146" pitkässä alaratas 45 vai 49?

    Räjäytyskuva antaa:
    16 504152593 Sprocket, 45 Teeth. 45 Teeth, Freeride 137'', 146"
    16 504152581 Sprocket, 49 Teeth. 49 Teeth, Freeride 146'', 154''


    Ja oma kelkka on 600km päässä niin en tähän hätään pääse tarkistamaan.
     
  5. Haikku

    Haikku 850 Sunami

    Vs: Freeride 800R E-TEC 2011->

    kaverin kelkassa on ainaskin 45
     
  6. Kortelaine

    Kortelaine Lynx BD 3700 Shorty -22

    Vs: Freeride 800R E-TEC 2011->

    Eikö Sipolan laittamassa videossa missä komiasti jängällä sukset taivasta kohen meni T3 nii ollu vakio voimalinja? Eise ainakaan siinä huonolta vaikuttanu ??? Mulla itellä on nyt SPI backcountry boondocking kitin hilppeitä ja reitillä kyllä parkuu yli isoimmalla puntilla mutta umpisella/keulittelussa toimii, mutta sinnehän tuo setti on tehtykkin :)
     
  7. Haikku

    Haikku 850 Sunami

    Vs: Freeride 800R E-TEC 2011->

    Mulla on tuossa 146" nuo T3 palikat ja en kyllä voi yhtyä tuohon kommenttiin. Ei kyllä kierrä yli kun on rampit oikeassa asennossa ja muut asiat kunnossa. Keulii ja vetää hyvin niin en ymmärrä kyllä tuota kommenttia...
     
  8. frömppä98

    frömppä98 Member

    Vs: Freeride 800R E-TEC 2011->

    Moi. Mulla on alkanut kelkka tupruttelemaan. Olen tarkastanut sytytystulppien kunto sekä niitten kuuluvaa johtoa. Olen käyttänyt kelkkaa huoltamossa mut eivät löytäneet vikaa. Onko kellään ollu sama ongelma? Kiitos jo etukäteen neuvoista.:)
     
  9. Mikkets

    Mikkets Ski-doo Freeride 154" -18

    Vs: Freeride 800R E-TEC 2011->

    Saako näihin SC5-M alustallisiin vehkeisiin suoraan sopivia Wp/Öhlins tms keppejä ? Nimenomaan alustaan passaavat kepit hakusessa. :p
     
  10. Joske

    Joske Well-Known Member

    Mitenkä se ilmanputsarin imukotelo lähtee irti -12 800 e-tecistä? Lämpövisiirin virtatökselin asennus vaatii irrotuksen. Pitäskös tässä olla moottorille lämpömittari?

    Ylläolevaan vastauksena, näköjään saa ko tossa mun nykysessä on öölinssit alustassa.
     
  11. Joske

    Joske Well-Known Member

    Putsari lähti nätisti, Tuomakselle taas kiitos.
     
  12. Juusekelkka

    Juusekelkka Member

    Aloittelevalle apua, :) Mitäs tarkoittaa myynnissä olevassa Freeridissa kun ilmoituksessa lukee SPI kytkinkitti?
     
    Viimeksi muokattu: 8/10/17
  13. Jii.Pee

    Jii.Pee Kelkaton.

    Että siihen on laitettu spi:n kitti. Eli voimalinjan osia muutettu. Varmaan kytkimelle rampit, jousi, painosarja ja varille jousi ja helix. Itse ottaisin mielummin alkuperäisen tai ainakin alkuperäiset pitäisi saada mukaan.
     
  14. Juusekelkka

    Juusekelkka Member

    Mitäs tuo käytännössä tekee? Kiihtyy paremmin vai kulkee nopeempaa?

    Voiko tuota säätää paremmin kun on tuo kitti?
     
  15. Jii.Pee

    Jii.Pee Kelkaton.

    En ole ajanut tuolla kitillä, mutta ainakin viime talvena niitä näytti olevan myytävänä useampaan kertaan ja ainakin yhden tiedän joka testasi ja laittoi heti myyntiin kun ei tykännyt. Mutta se tais olla eri kelkka.. Eipä sitä juuri enempää voi säätää, jos siinä on painosarja mukana niin pystyy vaikuttaan paljonko ottaa kierroksia.

    Siksihän nuita kittejä laitetaan että saisi lisää räväkkyyttä tai että hihnat kestäis paremmin kun ei niin kuumu. Vakio säädöt ei minun mielestä ole parhaat.
     
  16. Juusekelkka

    Juusekelkka Member

    Kiitos!
     
  17. Marne79

    Marne79 Lynx Rave 850 RE

    Mulla oli tuo kitti 154" freeridessä. Ummella mukava kun räväkkyyttä tuli lisää vakiohiluihin verrattuna, reitillä kuitenkin kiersi reilusti yli. Sit kun laittoi painoja lisää niin huiput tippui yli 20km/h. Ihan ok kitti umpihankeen.
     
    Juusekelkka tykkää tästä.
  18. Juusekelkka

    Juusekelkka Member

    Laiton tuon freeriden vm. 2012 ja tietysti vois jotain huoltaa nyt ennen talvea niin Aattelin vaihtaa polttoainesuodattimet, niin tarviiko tankkia ottaa tyhjäksi jos vaihtaa sieltä tankin puolelta sen jonku tee pussi suodattimen?

    Ja sitten kun tossa on tuo Dynamo joen kytkinkitti niin pitäisköhän se varalta käyttää auki ja putsata tarkastaa? Miten ton homman alottas? Saanko kotikonstein kytkintä irti?
     
    Viimeksi muokattu: 18/10/17
  19. Jii.Pee

    Jii.Pee Kelkaton.

    Ei tarvi tankki olla tyhjä. Helpottaa kyllä hommaa jos ei ihan täynnä ole. Senhän voi nostaa pystyyn.

    Kyllä kytkin kannattaa pitää puhtaana. Sen saat irti ihan sillä kytkimen omalla pultilla, kierreteipillä ja vedellä kun käännät kelkan kyljelleen.
     
    Viimeksi muokattu: 17/10/17
    Juusekelkka tykkää tästä.
  20. ruatikainen

    ruatikainen Member

    Onko nuo 12vm. Freeridet minkälaisia ajettavia reitillä? Olis 137 pitkä riirai kiikarissa mitä kannattaa tarkistella ostaessa? Ajosta joku 60 prosenttia reitillä ja loput ummessa nykynen pätkä revi on reitillä ihan ok mut umpisella ei oikeen pärjää. Pitempää ei oikein näille reiteille/lumille toinna laittaa
     

Suosittele tätä sivua