Polaris 850 Patriot Axys Switchback Assault 144" 2019 ->

Keskustelun 'Polaris' on aloittanut käyttäjä Polaris Janne, 10/9/18.

  1. kiulu

    kiulu Member

    Ite huomasin saman. Koko ajan pitää olla varuillaan ku ei tiedä yhtään mihinkä ampuu patikos.
    Sitte ku laitto challengerin alle nii tuli vielä hullumpi.
     
  2. Vette

    Vette Polaris Titan Adventure

    20 vuotta edellisestä Polariksesta tätä ennen ja näillä näkymin viimeinen!. Todella surkea ajettava ei mitään positiivista sanottavaa koko härvelistä. Pihassa viime vuoden mallia oleva 550 Vouaguer ryde iskareilla. Todella hyvä kelkka ajaa verrattuna tähän 850 asyx runkoiseen. Aina ei kehitys näköjään mene oikeaan suuntaan.
     
  3. Nebwy

    Nebwy Lynx RE 600 R Enduro 2022

    Niinpä,,Minäkin sorruin tuohon aikoinaan, et vaihdoin hinnan edullisuuden vuoksi AC . Ei tarttenu käydä kun yks lenkki ja selvisi , että susi paska. 2000 tonnia paloi ,et sai kohtuulliseksi ajettavaksi.Ei se enää niin halpa ollutkaan.Vakiona jenkki kelkat yleensä paskoja.
     
    Viimeksi muokattu: 2/2/19
    F3 tykkää tästä.
  4. Vette

    Vette Polaris Titan Adventure

    Ei voi kun ihmetellä, että mitä Polariksen tehtaalla on ajateltu, kun tämmöinen on päästetty markkinoille. Esimerkiksi ohjaus. Käännät tangosta niin ensin ei tapahdu mitään ja sitten kun tanko ollut aikansa linkussa niin yhtä äkkiä kääntyy kun sattuu kohdalle joku mistä suksi saa ns. pitoa. Tulee mieleen 70-80 luvun vehkeet. Hirveä ajettava kapealla metsärännillä!. Ajaessa tulee tuntuma, että kelkka on älyttömän keulapainoinen, mutta ei kuitenkaan käänny. Yksi outo ilmiö on keulan kallistelu pienikin reitin toisessa reunassa oleva kuoppa vien kelkkaa kuin piru kerjäläistä. Iskarit kertaalleen simmitetty ja keulan jouset vaihdettu jäykemmiksi, mutta ei ainakaan parantunut. On niin paska kelkka ajaa, että ei oikein osaa sanoa mitä iskareille tekisi. Olisiko käynyt niin, että Polariksen tehtaallakin on tämä huomattu ja tämän takia kelkat tulivat myöhässä asiakkaile. Yritetty viime metreillä vielä parantaa, mutta mentykkin huonompaan suuntaan. Iskarin huoltajakin ihmetteli walkereiden sisuskaluja.
     
    Hemikoo tykkää tästä.
  5. Polaris Janne

    Polaris Janne Well-Known Member

    Vette asiasta mainitset, että sukset ei toimi ja alustakin on kaksi jakoinen. Sukset olen heti vaihtanut Powder Proihin, joilla kääntyy ja sellaiset semi ajettavat iskarit on saattu simmailemalla, mm. Pätsin Teemun toimesta. En ole koskaan päässyt testaamaan tai ajamaan huippu alustalla, jossa oisi esim Totaltekin huippu iskarit, mutta jos näin joskus kävisi, niin varmasti suksien vaihdon yhteydessä vaihtaisin kaikki iskarit. Tyytyväinen olen itse ollut näihin kolmeen Assaultiin, jotka minulla on ollut, mutta osittain se varmasti johtuu tietämättömyydestä, että tätäkin saisi paremmaksi. Ihan sysi-paskaksi en hauku, mutta hyväksi jokapaikan kelkaksi kyllä moitin tietyin puuttein, josta perän nakkelu on yksi ikävimmistä.
     
  6. Skippaduu75

    Skippaduu75 Well-Known Member

    Ite en ainakaan osaa moittia tuota ajettavuutaa kyseisellä kelkalla.
    Iskarit kylläkin shimmattiin kaikki uusiksi ja jäykemmät jouset keulalla.Toki itellä ei oo muuta ollu ku 2kpl pps ja yks skidoo rev mihin verrata.
    Väittäisin että nyt menee semmosta polven korkuista patikkoa pehmeämmin ku pps.
    Noh nämä on makuasiota:cool:
    Mulla ainakin oli tehdas säädöt iskarissa mitä sattuu kun etupukissa ensinnäkin oli esijännitys 5mm yli max ohjearvon ja klikkeri löysimmällä ja takapukissa klikkerit tiukimmalla.
    Niin ja iskarien tekijöitä on sitten monenlaisia että ei kaikkia voi laittaa kelkan syyksi ;)
    Ja ei sitten herneitä tästä :)
     
  7. Polaris Janne

    Polaris Janne Well-Known Member

    Tänään ajelin hieman säätöjä iskareihin ja tätä päivää aikaisemmin olin simmauttamassa iskareita, koska olivat kovat... mutta, löysäsin etupukin jousijännitystä ja lähdin kiristämään telaston klinkkereitä. Täytyy laskea naksut, kun saan kelkan pukille ja sulatettua. Jousi oli 40mm kireällä, jota pyöritin auki 2-kierrosta ja klinkkeritkin on vieläkin puoliväli tuntumassa, eli eivät ole kiinni, jota eivät kestä.

    Nyt tuntuu pehmeältä ja ei lyö patissa pohjaan ja tuntuu hyvältä, ei myöskään anna takakorkeita takapukilta vaikka hakaneula jousi on 2-asennossa. Ei keuli niin herkästi aina.

    Täytyy sanoa, että olen tyytyväinen kelkkaan sekä moottoriin, hyvin nielee pattia ja kevittää keulaa reitillä reippaassakin nopeudessa. Itse olen siis reipas 100kg ja haarniskan kanssa paljon painavempi ja tasapainoiseen ajoon vaikuttaa paljon ajoasento, joka on seisten jalat astinlaudoilla ei siellä "koteloissa", paitsi mutkissa sisäjalan siirrän etupainon lisäämiseksi.
     
  8. perttuni

    perttuni Lynx Xtrim 900 ACE

    Mitä tarkoittaa että jousi oli tai on 40mm kireällä ? Ilmeisesti mitattu jousen päätyyn jostain 40mm eikä puhuta esijännityksen määrästä.
     
  9. Polaris Janne

    Polaris Janne Well-Known Member

    Tuota noin, ohjekirjassa olisi tuo mittaustapa kuvitettuna, mutta 40mm kierrettä näkyvillä iskarin rungossa, josta jousen esijännitystä saa säädettyä.
     
  10. Vette

    Vette Polaris Titan Adventure

    32 mm maksimi ja 25 mm minimi ohjekirjan mukaan. Kaikki säädöt oli myös minun kelkassa tehtaan jäljiltä miten sattuu. Luulisi olevan valmistajankin etu, että laittaisivat säädöt edes omien ohjeidensa mukaisesti?.
     
  11. Hemikoo

    Hemikoo Sidewinder xtx se 137", SXR 700

    Niin siis oliko tuota esijännitystä nyt 8mm liikaa jos kerran maximi on 32mm?
    Jos @Polaris Janne lla oli 40 ja siitä löysää 1.5mm kierteellä (vai miten harva kierre näissä on) 2kieppiä vieläkin jää arvoon 37mm. Jos minimi on 25mm on esijännitystä huimat 12mm ja tuota ei selitä mikään muu kuin kauhean progressiivinen jousi tai jenkkityyliin aivan liian löysä jousi ja sellaisen kanssa isolla esijännityksellä kanmattaa kattoa että riittäähän jousessa isku ettei jousilautanen tai pukki ole pian palasina.
     
  12. Polaris Janne

    Polaris Janne Well-Known Member

    Ohjekirjasessa oli kaksi Assaulttia tai Switchbackia, josta toisen maksimi arvo etupukin jousen jännitykselle oli 40mm ja tosisen tuo 32mm-25mm, joten pidin tuota 40mm ohjekirjan sarakekohtaa oman kelkan max arvona, jotan lähdin keventämään. Ohjekirjahan on tämä suomennettu versio, jota katseliln, joten siinä on suomentajalla sormet pelissä, miten mallit kirjoittaa ja mitä malleja Suomeen tulee yms variaatioita.
     
  13. Skippaduu75

    Skippaduu75 Well-Known Member

    Jaa-a mistähän tuo 40mm esijännitys löytyy? Ei ainakaan meikäläisen ohjekirjassa oo
     

    Lisätyt liitteet:

  14. Vette

    Vette Polaris Titan Adventure

    Jousen liika esijännitys aiheutti ainakin minulla kallistelua ja parani, kun löysäsin 28 mm.
     
  15. Pollemies1969

    Pollemies1969 kyl se siitä viimex meni =P

    eli tarkottaako tää , sitä että ku kelkkaa vaihdan keväällä, ni pysyn 800 assaultissa (jos niitä vaa saapi) ????

    koska ite olen siitä tykännyt mennee reitillä ja umpisis ( Pätsin Teemu simmaa iskarit, ni ei nakkele reitilläkää) 4200 km ajelin Assaultilla viime talvena , tänä talvena vasta 500 km, ajelut vasta edessäpäin kuhan tulis lunta kunnolla Qzamoon...
     
  16. Polaris Janne

    Polaris Janne Well-Known Member

    Terve, mulla oli 800 Switsu -17 mallinen ja Teemu oli tohtoroinut minunkin iskarit sekä parsinut takapukin reaktiotangon kasaan. Ajot on ollut kovin Salla voittoisia viimevuosina, paitsi tänä vuonna, kun sitä valkoista/lunta on ollut vähänlaisesti sillä suunnalla. Normi talvena on tullut sen 3500km tauluun, mutta minullakin on tämän kauden ajot vain satoja kilometrejä ja ajotkin samantyyppisiä kuin sinulla, reittiä ja umpista. Mutta, kannattaako 850:n Pate hankinta, kyllä! Aivan makea laite ja voimaa on tullut kovin lisää vanhaan 800:seen verrattuna (voi se 800:nenkin mennä rikki (motti vaihtui uuteen) ja kokemusta on siitäkin). Näillä kokemuksilla ei minulla ole ollut mitään ongelmia tuon uuden kelkan kanssa, eli iso plussa Patelle.
     
    Pollemies1969, andyman ja LittleSnowman tykkäävät tästä.
  17. Pollemies1969

    Pollemies1969 kyl se siitä viimex meni =P

    kiitti "Polle Jannelle" kommenteista , takapukin reaktiotanko o pysynä ehjänä, toistasex, katotaa paljo tuloo kilsoja tälle talvelle, mutta eiköhän tuo vaihdettava ole joka tapauksessa,
    ja Polle tulee olemaan merkki se o varmaa ( Pätsillä huolto pelaa Polleissa loistavasti) , ja kelkka istuu mun ajotyyliin, ens viikolla pääsis Qzamoon....
     
  18. kikoske

    kikoske Khaos Slash 155

    Nyt kun ensimmäiset lenkit kelkalla heitetty ja alusta saatu sulaksi, niin aloin säädellä tuota alustaa. Yllätys oli suuri kuinka pielessä tuo on tehtaalta tullessa. Yhdenkään jousen esijännitys ei ollut tehtaan määrittämien arvojen sisällä ja etupään jousissa oli vielä 7mm ero toisiinsa nähden. Suksien klikkerit oli ok, mutta etupukki oli täysin auki ja takapukki napsua vaille kiinni. Tästä on ainakin hyvä lähteä parantamaan, joten ei vielä lytätä tuota ajettavuutta. Onko joku kokeillut vaihdella rajoitinremmin kiinnitystä?
     
  19. FFoxi

    FFoxi X-trim & 5900 LTS

    Monikin laitos tuntuu olevan päin persettä iskari säätöjen osalta. Luulisi, että on erityisen tärkeää tarjota ensimmäisestä ajokokemuksesta positiivinen kuva uudelle omistajalle. Ihme hommaa:confused:
     
    Nebwy tykkää tästä.
  20. Nebwy

    Nebwy Lynx RE 600 R Enduro 2022

    Eräs kotimainen merkki onnistuu siinä yleensä aina, varsinkin reitti/urheilu kelkoissa. Suurimmalle osalle valmis kampe ostaessa:)
    Ja juu, muitakin merkkejä on ollut tallissa.

    Edit: Ja tällä tarkoitan myös koko iskunvaimentimen toimivuutta.
     
    Viimeksi muokattu: 8/2/19
    Driver, Latez, Mika_R ja 4 muut tykkäävät tästä.

Suosittele tätä sivua