Ski-Doo 2020

Keskustelun 'Ski-Doo' on aloittanut käyttäjä peruna., 5/2/19.

  1. jonskuu

    jonskuu Lynx Boondocker 3700 -22

    Kuumailmapuhaltimella lämmitin ja kumivasaraa näytin niin irtos. Ootteko millä prässänny pallonivelet tukivarsiin?
     
  2. Jii.Pee

    Jii.Pee Kelkaton.

    Itse laitoin pallonivelen pakkaseen ja tukivartta lämmitin niin melkein tipahti paikoilleen. Pikkuisen piti naputtaa. Kannattaa laittaa suoraan.
     
  3. Haikku

    Haikku 850 Sunami

    Viilapenkillä, vähän lämmittää vartta niin menee helposti
     
  4. jonskuu

    jonskuu Lynx Boondocker 3700 -22

    Niin se vaan tukivarsien vaihto onnistui ilman erikoisia työkaluja
     

    Lisätyt liitteet:

    Driver, vetkulilm ja Fudge tykkäävät tästä.
  5. Samusebaa

    Samusebaa Khaos slash 146"

    Kaks senttiä pidemmät 38" keulassa iskarit mitä 36" keulassa mitä nyt nopeesti mittasin kun on kiinni kelkassa. Tykkääkö huonoa jos löis vaan kiinni 36" keulaan. (Kaventamassa siis 38" keulan 36":seen. Vai suosiolla joulupyhien jälkeen holkitettavaksi? Huomasin että 1cm raidetangon päistä on ura, mitä ei ole 36" vakiona olevassa kelkassa. Oiskohan nuo sitä varten että sentin ku katkasee merkkien kohalta kummastaki niin olis 36" keulaan oikeen mittaset?
     
  6. Driver

    Driver Freeride 146" Turbo

    Jos ajat lyhentämättömillä iskareilla, niin löysää ainakin läskiremmi pisimpään asentoon jos ei ole jo ja etupukin esijännitystäkin voi olla kannattava lisätä (kiristää) pari kierrosta (n.3mm). Muuten menee aika paljon enempi suksilleen ja todennäköisesti on kiikkerämpi. Tehtaat kyllä yleensä hioo nuo geometriat aika tarkasti kohdilleen, niin itse holkittaisin kepit samantien, tuleepa huollatettua siinä samalla. Toki joku voi tykätäkkin siitä että on enemmän suksillaan...
     
  7. Driver

    Driver Freeride 146" Turbo

    Ostin pitkästä aikaa dynotechin jäsenyyden. Itse olen luullut että 850 leikkaa rajusti 8000 kiekan jälkeen mutta hyvin näkyy venyvän aina lähes 8200 asti... miettinytkin että ei ne kulut lopu vaikka kierrättääkin vähän pidemmälle kuin sen 7900-8000 :rolleyes::D oma persaus on sanonut jo pitkään että parhaiten toimii kun kone kiekuu sen 8000-8100...

    2020_850etec_dynotech.JPG
     
    Viimeksi muokattu: 6/1/20
    Viable, andyman, jaffa ja 5 muut tykkäävät tästä.
  8. WSA

    WSA 600 SKS 136" Markoilla ostettu!

  9. Jani Sipola

    Jani Sipola Presidentti Ylläpitäjä

    Tuola 2021 topikissa enemmän asiaa. Virallisen tiedon mukaan tässä ei ole merenpinnalla enempää tehoja, kuin vakiossa. Eli tuo ahtaa ilmaa sitä mukaa mitä ylemmäs mennään. Joten tuossa on aina tismalleen sama teho, ajettiimpa missä korkeudessa tahansa. Eikä tarvi tehä näin ollen voimasiirtojumppaa eikä muuta säätöä.
     
  10. Vilbur

    Vilbur Well-Known Member

    Turboavusteinen :D Ei se aha mitään merenpinnan tasolla. Sitte ylämaissa ahtaa aina silleen että tehoja on käytössä se 165hp, mitä vakio 850cc mosa antaa merenpinnantasolla.
     
  11. WSA

    WSA 600 SKS 136" Markoilla ostettu!

    No joo, ei jatkoo, tylsä vehjes :eek::D
     
  12. Driver

    Driver Freeride 146" Turbo

    Nyt kun on jotain 500km ajettu ja kaikki umpista niin voisi jo kokemuksiakin laittaa. Ensinnäkään lämpöjen kanssa ei ole ollut mitään ongelmia, toki harvemmin edes siirtymillä mitään tosi kovaa on ollut. Lyhennetty tunneli tekee eron kikkailussa ja rinneajossa, itselle ei enää umpiskelkkaa normimittaisella tunnellilla tule. Uusittu olkatappi/suksi toimii! Suksi ei enää nouse pystyyn vaikka kuortakin olisi. Sivurinteessä kelkka on muutenkin vakaampi ja helpompi viedä kuin vanhemmat. Kavennettu tanko tuntui aluksi hiukan oudolta, mutta nytkun siihen on tottunut niin on pieni mutta hyvä ergonomian parannus, paksuillakin hanskoilla nyt mukavampi ajaa. Läskiremmin säätö toimii, tiukemmissa nousuissa tulee joskus vedettyä kireämmälle mutta pääosin saa olla auki niin helpottaa suksien nostoa kantojen/kivien/risukoiden yli. Kallistuksenvakaajaa en ole pitänyt paikallaan, keulan esijännitykset on kakkosella ja alustan hakaset kolmosella ja omaan makuun kelkka on nyt hyvin balanssissa. Taivutetut alatukivarret on hyvä pari tuon uuden extreme-panssarin kanssa, ei kelluta keulaa ja rääseikössä ei tarvitse varoa niin paljoa. Ja sitten noista käsisuojista, itse olen pitänyt niitä ihan turhakkeina - mutta eipä enää lyö risut eikä oksat sormille juuri ollenkaan. Aikaisempina vuosina minulla on ollut nippuside siinä katkaisijassa, nyt olen kääntänyt sen vain suoraan eteenpäin ja ongelmia ei ole kun käsisuojat pitää senkin suojassa.

    Foorumin hengen vastaisesti tuli nyt pelkkää kehumista mutta vaikeapa tuosta on pahaa sanottavaa keksiä omassa käytössä. Ja kaikki kaverit ja tutut jotka on testanneet on kyllä tykänneet kuinka kevyt ja helppo vietävä tuo on :)
     
    Jakke_, mikzar, juketsu ja 4 muut tykkäävät tästä.
  13. M!ku

    M!ku Member

    Driver: Mitä mieltä olet lyhyemmästä riseristä, vrt normi Summit?
     
  14. Driver

    Driver Freeride 146" Turbo

    Minä vaihdoin heti sen säädettävän koropalan, se on ollut minulla käytössä ja kolmatta talvea. Tälläiselle 181cm ukolle hiukan liian matala se vakiopala puskacrossiin. Mutta toki makukysymys tämäkin.
     
    vetkulilm tykkää tästä.
  15. Jeme

    Jeme Khaos Slash 850 /Expedition Extreme 900T

    Itse vaihdoin 145mm koropalan niin alkoi tuntua käteen sopivalta. Tuo vakio 120mm oli omaan makuun hieman liian matala. Kuskilla pituutta 183cm.
     
    Driver tykkää tästä.
  16. vetkulilm

    vetkulilm -23 Freeride, -19 Iron dog 600R

    Sama homma täällä. Säädettävä paikallaan
     
    Driver tykkää tästä.
  17. AarneP

    AarneP Member

    Olisko jollain mittoja tuolle asialle ja rullille. Osa lähtenyt irti, brp:llä ei varastossa uusia, niin pitäis teettää uudet. Potilas 20- 146 freeride
     

    Lisätyt liitteet:

  18. takis

    takis Lynx boondocker 3900ds 800etec -14

    antistab-rullien akseli näyttäs olevan ja jos on samanlainen kun pps alustassa niin ainaki ite sain pari viikkoa sit uuden tommosen dockkeriin, kovasti on kyllä saman näkönen mutta voihan tuo olla silti erilainen jostain kohtaa.
     
    AarneP tykkää tästä.
  19. iikoo

    iikoo Member

    2020 vuoden 146 freeridessä ei ole nuita rullia. 154 pitkässä on
     
    AarneP tykkää tästä.
  20. Görand

    Görand MXZ XRS ID 600R -20

    Ootteko saaneet telaston etuiskarin ala-akseleita mutkalle? Uusi kelkka tuli hommattu -20 vuoden mxz xrs id, ja iskareita irrotellessa todettua että iskarin ala-akseli on ontto. edellisessä catissa tuntu samat akselit menevän helposti mutkalle ja tilalle vaihdettiin umpiakseli. Mutta kuinkas näiden kanssa?
     

Suosittele tätä sivua