Voimansiirron setupit

Keskustelun 'Polaris' on aloittanut käyttäjä JariG_, 21/12/07.

  1. PteQ

    PteQ Äksy polle

    Karkkipäivä. :)
     

    Lisätyt liitteet:

    • DRT.jpg
      DRT.jpg
      File size:
      217 KB
      Näyttöjä:
      0
    möykkä ja Hesba tykkäävät tästä.
  2. kikoske

    kikoske Khaos Slash 155

    Lueskelin aikani kuluksi Pro rmk 2019 ohjekirjaa ja pisti silmään tuo hihnan kireyden säätäminen. Mitäs tuo kohta 4. käytännössä meinaa?
    upload_2020-1-29_14-17-46.png
     
  3. Hesba

    Hesba Polaris Finland missioner

    Sitä että sen säätöruuvin lukitusmutterin saa kirittyä paineettomassa tilassa. Asia jolla ei käytännössä ole mitään merkitystä.

    Remmin vaihtotyökalulla siis lautasia auki ettei hihnansäätöpultilla ole painetta sillon kun lukitusmutteri kiritään.
     
    Viable ja kikoske tykkäävät tästä.
  4. FFoxi

    FFoxi X-trim & 5900 LTS

    Tuli vakio Khaosta ja omaa säädeltyä tesrattua tänään pitkinpäivää vuoronperään. Tämä vakio yksilö kiersi ummella 8200-8250.

    Kiiharitkin otettiin ummella ja alku sutimisten jälkeen vakio alkoi jäädä jälkeen ja jäi pikkuhiljaa lisää mitä kauemmin vedätettiin.

    Jos miettii voimalinjan säätöjä ja varsinkin satojen eurojen arvoisia, niin kannattaa kyllä harkita tarviiko ajoissaan niitä ja mitä kelkaltaan hakee. Erot ei ole isoja ja ei laite sentään eriksi muutu. Jos, vain mahdollista suosittelen testausta ennen päivitystä.

    Omaan olen ollut tyytyväinen ja tämän päivän testit varmistivat, että kelkan toiminta on mennyt haluttuun suuntaan. Vastaa kaasuun ilman viivettä räväkämmin ja vetää vakiota paremmin pitkässä huudatuksessa.

    Khaokset on kyllä hienoja laitteita freerideen, myös ihan vakiona. IMG_20200201_113302.jpg Screenshot_20200201-163840.png
     
    numero tykkää tästä.
  5. osku1619

    osku1619 SkiDoo Summit 850 Turbo X Expert 154" 2023

    Hommailin ja asennutin DRT kitin. Ihan kivasti tuo kulkee. Rinnalla on tuskailtu mittariston kanssa takuuseen. Tähän asti vaihdettu mittaristo ja anturi, ens viikolla vielä joku kolmas osa. Näyttää tuplat liikaa.

    Vaan ihmetyttää kun ei tuo kelkka keuli juurikaan pellolla vaikka kuinka laittaa painon taakse asti?

    Max kierrokset 8400rpm ja huippunopeus 105km/h gepsiin. Ennen ja jälkeen kitin asennuksen. Eilen palo eka tulppa, 20h ajoa takana. Pitää nyt laittaa uudet tulpat molemmat ja katella menoa uudestaan.
     
  6. FFoxi

    FFoxi X-trim & 5900 LTS

    Ei kuulosta toimivan DRT sen kummemmin 850:ssa kuin 800:ssakaan Pollessa. 800 ei vetänyt yhtään sen kummemmin kuin vakiokaan, kun niitä vierekkäin ajettiin. Kytkentä vähän terävämpi, ei muuta. Eikä kyllä keulaakaan keventänyt vakiota kummemmin.

    850 pro:hon saa kyllä räväkkyyttä ja vetämään keulaa ilmaan:
     
    Viimeksi muokattu: 2/2/20
    Vesukka tykkää tästä.
  7. osku1619

    osku1619 SkiDoo Summit 850 Turbo X Expert 154" 2023

    Mulla siis normi pro Rmk, ei Khaos.

    Sanoisinko näin että maasto-ominaisuuksissa ei oo ollut valittamista kun on metsiä kierrellyt, jumiin jos on jäänyt niin helpolla on selvitty kaasulla niistäkin tilanteista.

    Kunnolla en oo vielä umpiseen rinteeseen päässyt ja sitten en tiiä mitenkä tulee ilmi nuo aikaisemmin ihmettelämäni ominaisuudet.

    Ihmetystä kyllä riitti kun kokeilin vakio summittia ja sekin nosteli istualtaan keulaa ilmaan..
     
  8. FFoxi

    FFoxi X-trim & 5900 LTS

    Kyllä siihen Pro RMK:hon saa myös terävyyttä kaasun vasteeseen ja repii keulaa ilmaan. Mulla on samat palikat Khaoksen voimansiirrossa ja välillä tuntuu, että vähempikin veto riittäisi.


    Mulla repii myös keulaa persepenkissä komeasti korkealle. Sellaista 850 Summitin räyhää tähän haettiin ja sitä tuli.

    Toivottavasti saat kelkasta DRT säädöillä mieluisan. Kerro toki miten kävi. Nyt ei kuulosta hyvältä.
     
  9. osku1619

    osku1619 SkiDoo Summit 850 Turbo X Expert 154" 2023

    Kylläpä olis nättiä kun sais omankin kelkan kulkee tuohon malliin
     
  10. Korbimotors

    Korbimotors -95 360S Lynx -90 5900 GLX,-17 SKS 800 axys 155"

    Tuohon nyt ei tartte ku 56/42.36 helixin nakkaat paikalleen ja annat olla vaikka ihan orkkis jouset. Sitten vaan esim. Ne spi magneetti säätö painot niin uskon että olet jo niillä tyytyväinen kamppeeseen sen mitä noihin nyt voi olla :oops:
     
  11. FFoxi

    FFoxi X-trim & 5900 LTS

    Onkohan sulla varmasti ollut kunnossa se ex polle, kun tuolta sai lukea, että 850 summitti ja dockeri jäi alphalle jälkeen ja alpha jäi taas 850 Pollelle. Kaikki vakioita voimalinjaltaan.

     
  12. Mazaa

    Mazaa Lynx rave re 600,800

    Eihän se niin aina ole että jonka voimalinja parhaiten toimii kiihtyy parhaiten myös. Alustan erot vaikuttaa tuohon kiihtyvyyteen myös aika paljon
     
  13. rikzuu_

    rikzuu_ Polaris khaos 3”

    Itelä on drt kitti ja kytkimeen vaihoin 150/310 jousen nii kyllä tuo vain perkaa pystöön ko mahoton jos haluaa. Mulla kiertää 8200-8250rpm max. Kyllä sen eron pitäs huomata vakio hilppeet va drt hilppeet ku ajelee
     

    Lisätyt liitteet:

  14. FFoxi

    FFoxi X-trim & 5900 LTS

    Näinhän se on ja tällä periaatteella Pro RMK:n pitäisi kiihtyä ummella paremmin kuin Khaoksen, joka siirtää painoa prota enemmän ja on jyrkemmällä telakulmalla. Khaoksessa vedot heikkenee keulimiseen ja poraamiseen vs Pro, jonka veto suuntautuu etenemiseen.

    Se että Khaos pesee muut isolohkot kiihareissa on aika yllätys, koska siinä on painotettu hauskuutta/keulimista/kikkailua, eikä etenemistä.

    Khaos nousee vakionakin ihan pystyyn jängällä, jos kuski sitä päättäväisesti haluaa, joten ei keulinta kerro koko totuutta sen vedoista.

    En ole sanonut etteikö DRT kittiä saisi vetämään. Toivottavasti saa. Perus asetuksella se ei ainakaan kuulosta toimivan yhtään vakiota kummemmin.
     
    Viimeksi muokattu: 3/2/20
  15. Jii.Pee

    Jii.Pee Kelkaton.

    Mitä ihmettelemistä siinä on? Itse ihmettelen että miksi ihmeessä olet ostanut pro rmk:n jos haluat keulia?? Se on niin nokallaan ettei se kyllä keuli. Sehän on tehty jyrkkien vuorten valloitukseen niin miksi sen tarvisi keulia.
     
  16. Jii.Pee

    Jii.Pee Kelkaton.

    Sulla on kaaos.. :rolleyes:
     
  17. osku1619

    osku1619 SkiDoo Summit 850 Turbo X Expert 154" 2023

    Okei.. No se on hyvä tietää sitten että se ei oo vika vaan ominaisuus. Loppupeleissä siis on tärkeintä että pääseekö ne vuoret ylös eikä se että keuliiko se. Vaan arvelin että se keuliminen kertoo jotakin nousukyvyistä

    Olin kyllä käsittänyt että tuo AJ:n YouTube-videolla keuliva vehje on Pro rmk eikä Khaos?

    Kun ei ymmärrä vielä kaikkea näistä vehkeistä niin pitää kysellä ja kyseenalaistaa asioita että saa vastauksia...
     
  18. Jii.Pee

    Jii.Pee Kelkaton.

    Löysää takapukkia ja kiristä etupukkia. Suksiin myös hieman jännitystä jos kovin vähän on. Pro rmk:ssa on jonkin verran varaa laittaa rajoitinremmiä pidemmäksi, mutta silloin kannattaa jo rullat laittaa liukujen päähän. Näillä sais asentoa lähemmäksi kaaosta, mutta ei varmasti aivan samaksi. Omaan ajoon tämä on parantunut kun tehnyt nuo muutokset. Muisten että itse Burantti tais tehdä samat pro rmk malleihin..
     
    osku1619 tykkää tästä.
  19. osku1619

    osku1619 SkiDoo Summit 850 Turbo X Expert 154" 2023

    Kuulostaa hyvältä. Täytyypä tutustua nuihin juttuihin :). Nuita rullia oon muutenkin miettinyt että lisäis ne kun välillä joutuu ajamaan kovemmassakin maastossa eikä lumi pöllyä.
     
  20. Jii.Pee

    Jii.Pee Kelkaton.

    Nuo rullat vaan sen takia ettei liun päät seivästä mattoa varsinkin jos remmiä pidentää. Vaikuttaa myös kelkan rullaavuuteen hieman ja ehkä myös siihen kuinka helposti tela hyppii yli vetarilla. Ei ole mulla hyppinyt kertaakaan.
     

Suosittele tätä sivua