Polaris RMK 800 ( RMK, PRO RMK, ASSAULT RMK) 2011 ->

Keskustelun 'Polaris' on aloittanut käyttäjä Jani Sipola, 1/12/11.

  1. abject

    abject ----------

    Ihan muissa merkeissä otin -14 mallin sippi RMK:n telaston pöydälle. Onhan tuo etupukin iskari aika onnettoman näköinen.

    Tietääkö tietäjät passaako tallissa makaavasta RR:stä etupukin Öhlinssi RMK:n mittoihin? FOX:n sarjoja vertailin RR vs RMK ja muutaman millin on RR:ssä pidempi keppi. Miten käytäntö, vaikuttaako?
     
  2. Jii.Pee

    Jii.Pee Kelkaton.

    Mikä idea siihen on tuollainen keppi laittaa??
     
  3. abject

    abject ----------

    Kai sillä tarkoitus olis vähän suorituskykyä parantaa. Sulla on vissiin toisenlainen käsitys?
     
    Viable tykkää tästä.
  4. Jii.Pee

    Jii.Pee Kelkaton.

    Meinaatko reitillä paukuttaa enempikin? Itse ottaisin mieluummin mahdollisimman keveän ilman lisäsäiliötä. Millä tavalla suorituskyky paranee siellä minne rmk on tarkoitettu jos siihen jonku rr kepin laittaa? Saisi varmaan simmittää melko pehmoiseksi.
     
  5. abject

    abject ----------

    Ei oo tarkoitus reittiä ajaa sen enempiä, mutta muutamat sataset varmasti kuitenkin. Eikä oo tarkoitus yrittää pysyä rallimallien perässä, mutta ettei tuota pohjaamista tarvisi jatkuvasti varoa. Optimaalinenhan tuo keppi ei varmasti pitkätelaiseen ole, mutta ajatus oli käyttää jo olemassa olevia osia.

    Rehellisesti, kokemuksia RMK:n reittiominaisuuksista ei ole ollenkaan. Saman ikäisestä SB:stä WE:n alustalla jonkun verran. Aika nätisti se ainakin meni pohjia myöten. Noihin kokemuksiin perustan ennakkoluuloni tätä alkuasukasmallin RMK:n etukeppiä kohtaan. Mielelläni oon tietenkin väärässä, niin ei tarvi ruveta purkimaan tuota RR:ää.
     
  6. Jii.Pee

    Jii.Pee Kelkaton.

    Kyllä kait tuolla prolla ainakin ajaa reittisiirtymät ihan hyvin. Rajoitinremmiä pidennin hieman ja laitoin jäykemmän jousen. Pitäis ostaa progressiivinen jousi etupukkiin. Veljen rmk:ssa sellainen ja ihan hyvän oloinen.
     
  7. Hentte

    Hentte Polaris 155" 9R

    Simmittää vähän tiukemmaksi sitä vakioiskaria niin sillä kyllä talven reittisiirtymät pärjää. En kyllä ilman antistabeja alkais pidempää iskaria sinne haaveilemaan.
     
  8. Viable

    Viable 850 khaos -155 2022.

    Laita ihmeessä se keppi jos se vain sinne passaa. Ite olen vaihtanut nuo walkkerit myös pois. Niitä saa kiikuttaa huoltoon 500km välein ja niilä ei droppailla kyllä ilman alustarikkoja. Mulla on rallikatin lisäsäiliö foxi etupukissa, joka simmattu pehmiämmäksi. Ei haittaa vaikka on pidempi, kuhan jousto riittää kepissä. Rajotinremmihän sen laittaa samaan pituuteen, ei tarvi antistabbeja... Laita alle vain ja nauti kyydistä.
     
    Rautane ja pezq^ tykkäävät tästä.
  9. Jii.Pee

    Jii.Pee Kelkaton.

    Minkälaisessa ajossa walkerit menee 500km pilalle? Eikö niistä simmittämällä saa sellaiset että kestää hieman loikkia? Itse ajanut vaan metsässä melko pehmeässä lumessa ja ei ainakaan minun painolla (98kg) ole pahemmin pohjaillut. En kyllä mitään kovin monen metrin droppeja olekkaan tehnyt.
     
  10. Viable

    Viable 850 khaos -155 2022.

    Tämä seon kumma homma. Kysytään että käykö vaimennin kelkkaan, niin porukka alkaa neuvoon miksi sitä ei kannata laittaa ja kuinka hyvä se vakio on. Vieläpä ilmeisesti nolla kokemuksella?? Totuus on kuitenki aivan eri. Eikö jokaisella ole oikeus tehä kelkastansa just semmonen ko haluaa, ilman sen suurempia älinöitä?

    Yhtään perustelua ei tullut miksi sitä ei oikeasti kannate laittaa?? Mitä haittaa mahdollisesti on ja tuleeko ongelmia? Ainakaan semmosta missä olis logiikkaa?

    Kun simmaat tuommosen lisäsäiliöttömän kepin tiukemmaksi niin sen huoltoväli vain tihenee entisestään. Kovin tiukaksi sitä ei taida edes saada.

    Totta on että jos viet kärryllä sen aina mettään ja on metrin lumet niin eipä silloin hirveästi saa irti vaikka just nuista öhlinseistä. Mutta jospa sitä jollaki onki erinlainen mieli ja tahtoo vaikka vähän hyppiä, ylitellä ojia vauhdilla ja droppailla, ajella siirtymiäkin vaikka kevät auringossa makkaranpaistoon, niin tilanne onki eri. Ei voi olettaa että kaikki ajaa samalla tavalla. Tai aina siten mihin kelkka on suuniteltu.

    Kantavilla, pehmeillä, herkillä ja "pohjaamattomilla" iskareilla on vaan niin kiva ajaa. Semmosia ko koittaa ja tottuu niihin, niin vaikea on palata niistä pois..

    Ajaa niilä walkkereila vaikka 3500km. Mutta parhaat ominaisuudet ne menettää jo alle tonnissa jos vähäänkään ajaa siirtymiä. Enkä ole sanonut kyllä että ne pilalle menee?

    Nämä on sitten vaan minun ajatuksia ja kokemuksia, ei faktoja. :)
     
    pezq^ tykkää tästä.
  11. Jii.Pee

    Jii.Pee Kelkaton.

    Edellinen oli bd re ja siinäkin etupukissa rs iskari. Siitä ei saanut pehmeää edes simmittämällä. Sitten kun sisukset vaihtoi re:n iskarista niin toimi. Yleensä vaan mietin että aika turhat nämä on umpisen ajossa ja varmaan joillain keveämmillä hyppisi aivan yhtä hyvin.

    En tosiaan ole kaivannut parempia tähän. Tietysti saa laittaa millaiset haluaa. Taitaa vaan rmk:sta se rimpula etupukki löysätä aika nopeaa jos kovin paukuttaa kovalla. Varmaan sen saa rikki myös vakiolla jos paljon pohjailee. Liukurungotki niin heikot että onko niistä paremmista iskareista niin paljon iloa kun saa pelätä milloin liut löysää. Voihan sinneki vaihtaa ice aget..

    Niin ei kait se kelkka siitä huonommaksi mene jos sinne öhlinssin laittaa.
     
  12. Viable

    Viable 850 khaos -155 2022.

    Tuosapa olis 600km ajettu vaimennin. Eikä ole liiaksi siirtymiä kyllä ajeltu. :)

    Ei näy kuvvaa ainakaan mulla mutta klikkaamalla pääsee viteoon.

    [​IMG]
     
  13. Jii.Pee

    Jii.Pee Kelkaton.

    Eli ovat samanlaisia jos reittiä ajaa 200-300km tai pelkkää rinneajoa 800km? Onko ikinä aiemmin huollettu? Osahan väänsi nuista klikkerit kiinni vaikka oli tiedossa että hajoavat siitä.
     
  14. Turskaa

    Turskaa Summitti

    Mitä mattoa porukka suosittelee 2015 vuosimallin pirkkamallin 800 rmk:hon. Vakio lisu 59mm alkaa antautumaan ku lappuja jääny vaaran kylkeen. Peak vissiin suosittu, mutta keuliiko se sitten liikaa vrt. esim challenger extremeen?
     
  15. Turskaa

    Turskaa Summitti

    Mitä mattoa porukka suosittelee 2015 vuosimallin pirkkamallin 800 rmk:hon. Vakio lisu 59mm alkaa antautumaan ku lappuja jääny vaaran kylkeen. Peak vissiin suosittu, mutta keuliiko se sitten liikaa vrt. esim challenger extremeen?
     
  16. J.I.J.

    J.I.J. BD3700RE 3900GL REV X-RS

    Laitoin peakin maton tälle kaudelle. Pitoja on riittävästi. Ei se minun mielestä keuli liikaa. Sopivasti keventää keulaa. Paljon muuttu kelkan luonne tuolla matolla. Alustan säädöllä voi vaikuttaa keulimiseen. Reitilläki pitää hyvin. Tihensin välitystä reilusti kun tuo Peak on raskas matto pyörittää umpisessa. Tuosta Challenger matosta ei ole oikein kokemuksia.
     
  17. Jii.Pee

    Jii.Pee Kelkaton.

    Liekkö kellään huonoa sanottavaa challengerista. Ainakin toimii varmasti. Peakista ei kaikki tykkää. Osa sanoo että kankea rinteessä ja kaivaa vaan uraa. En ole itse testannut mutta olisi kyllä mukava testata. Ei taida 800 rmk:ta saada liikaa keulimaan.
     
  18. Turskaa

    Turskaa Summitti

    Minkäslaiset välitykset laitoit ja menikö vakio ketjulla? Vois tuo peaki kiinostaa enempi challengeriao_O
     
  19. J.I.J.

    J.I.J. BD3700RE 3900GL REV X-RS

    19-46 ja 74-lenkkinen ketju. Kulkee n. 120km/h tuolla välityksellä joka riittää minulle hyvin.
    18-44 ja 19-43 menee vakio ketjulla.
     
    Turskaa tykkää tästä.
  20. J.I.J.

    J.I.J. BD3700RE 3900GL REV X-RS

    Vika löyty ja on korjattu. Pakolämpö-anturi oli rikki.

    Laitoin uuden anturin ja vetäsin kelkan käymään niin edelleen palo moottorin häiriö valo. Luulin aluksi että se vika on jossain muualla ja meinas jo harmittaa. Annoin kelkan käydä jonku 2-3min paikallaan niin vika valo sammui. Ecu vissiin tarvi vähän aikaa että se hokas ehjän anturin. En käyttäny testerissä ollenkaan kelkkaa.
     

Suosittele tätä sivua