Lynx Commander -keskustelua.

Keskustelun 'Lynx' on aloittanut käyttäjä Fred Scuttle, 14/12/08.

  1. XX-xenon

    XX-xenon Well-Known Member

    oma kävi nyt 3tkm huollossa. vaihtoivat öljyt niin laatikkoon kuin koneeseenkin. kuulemma laatikkoon vaihdetaan automaattisesti, vaikka sitä ei lue missään. samalla vaihtoivat kaasukahvan uuteen takuuseen. tuntuu olevan notkeampi kaasu kuin vanha oli. katsotaan sammuileeko tuo edelleen..

    kävin minä uuden mallinkin päällä, mutta se penkki tuntuu kummalliselta vrt tuo vanhan sohva. kuulemma tehty aktiiviseen ajoon, jos mä en sitte ole niin aktiivinen ihminen.. tarjousta en saanut 900 turbo lynxiin, mutta siidoonkin olis pitänyt laittaa yli 6 tonnia väliin. saa olla toistaiseksi, oma vasta vuoden vanha. komean kokoinen laatikko skiidon perässä oli, kyljessä ihan kirveen paikka ja kaikki.. ja oli kunnon tiivisteet kannessa valmiina.

    esitteen otin kuitenkin ja lisävarustelistalla on nyt easyriden lukitus. saa tuohon uuteen runkoon esitteen mukaan, ei vanhaan. tosin itse en ole kaivannut sitä kyllä vielä ollenkaan.

    vielä oon päässyt tuolla omalla liikkumaan ok, mutta jos meinaa kiinni jäädä niin roiskeläppä voisi olla irrotettava malli. taaksepäin kun alkaa puskassa vänkäämään, niin se läppä on vaan haittana, ei pääse lumi matolle asti, kun läppä estää sen. joutuu taivuttamaan sen sitte koukkuun kiinni. mutta ku ei viittis repiä sitä kokonaan irtikään. toisaalta ei sitä joka päivä jumissa olla. onneksi.

    startin paikkaa illalla etsin pihalla, löytyihän se sieltä. joutuu näemmä purkamaan koko kaulan palapelin, että sen saisi irti ja tehtyä reiän sinne pohjalle. onko sen keulan avaamisessa mitään ihmeellistä tai erityistä järjestystä? manuaalia tutkin, muttei siellä puhuta ku vaan sivuposkien avauksesta. ei tekis mieli hajottaa mitään muoviklipsejä, että pysyy keula kasassa tulevaisuudessakin.. startin irrotuksessa ei vissiin mitään ihmeellistä muuten ole tiedossa?

    manuaalissa on kyllä ohjeet öljynvaihtoonkin, mutta helpompi kait öljynsuodatinkin on vaihtaa kun ottaa ne muovit ensin edestä pois..
     
  2. Jani Sipola

    Jani Sipola Presidentti Ylläpitäjä

    lanaus11.JPG

    Jonsei muuta, niin on tuo Turbo tunnoton veturi. Ei voi muuta sanoa. Kyllä on ilo kiskoa lanaa tämmösellä vekottimella.
     
    K.Pukarinen ja petes88 tykkäävät tästä.
  3. vuorikelkkailija

    vuorikelkkailija Well-Known Member

    Ny sain ohjelmoitua tämänvuotisen ace 900 commanderin. Vähän kävin kokeilemassa miltä tuntuu. Pitäisi olla vakio ace matkassa ei voi vielä syvällisiä analyysejä antaa. Kulkee kevyesti ja paikalta kiihdyttäessä jopa nostaa suksia sen verran, että täytyy kaasua löysäillä. Ei siis meinaa keulia ympäri, mutta sukset nousee sen verran maasta, että ohjattavuus katoaa. Oli kyllä tosi pitävä keli yli 20 pakkasta ja kova jälki. Suljetulla alueella kulki kevyesti 120 km/h. Ehkä kaasuun vastekkin parani ainaski sport asetuksella.
     
  4. fleec

    fleec Well-Known Member

    Paljonko tuolla ohjelmoinnilla saa tehoa ja vääntöä lisää dokumentoidusti se kyllä kiinnostaa varmaan monia 900 ACE omistajaa mallista riippumatta. Ketkä näitä ohjelmointeja näille ACE moottoreille tekee ja missä hinnoissa ne liikkuu, ei kai tämä optimointi mikään salaisuus ole autopuolellahan tarjontaa on yllin kyllin. Kovalla kelillä ja reitillä vakiotehoilla pärjäilee, mutta raskaammalla kelillä ei lisätehoista haittaa ole. Tehot kun sais sinne n.120hv tuntumaan niin alkaa riittämään monenlaiseen käyttöön.
     
  5. FFoxi

    FFoxi X-trim & 5900 LTS

    Paltek Kemijärvellä ainakin tehnyt. Käytin joskus 600 acen siellä ja kymmenkunta heppaa tuli lisää. Jonku satasen maksaa. Huippunopeudet nousi 115>125.

    900 aceen ei muistaakseni silloin ainakaan montaa konia saanut lisää.
     
  6. Salvelinus

    Salvelinus 49 Ranger 900T -23

    Tuon perusteella kuitenkin aika monta hevosta lisää... Screenshot_20200208-125457_Facebook.jpg
     
    fleec tykkää tästä.
  7. FFoxi

    FFoxi X-trim & 5900 LTS

    Näköjään muistin väärin. Hyvinhän sinne tulee, vaikka nykyään vakionakin jo enemmän kuin ensimmäisissä 900.
     
  8. Nalle

    Nalle Commander 900, GLX5900, Cobra Racing 583RAVE

    Niin... Mutta kun tuo Commander nyt on kuitenkin vissiin jollain tavalla myös hieman tuotevastuulainkin alainen tuote, niin pakko siinäkin on huomioida tuollaiset, sinänsä tosikelkkailijalle hyvinkin naurettavan kuuloiset riskit.
    Tehtaan puolelta, varsinkin kun konsernin johto asustelee jossain tuolla suuren veden takana, varmaan ei ole paljoakaan muuta mahdollisuutta kun asentaa ne hassut takaiskuventtiilit sinne täyttöaukkoon.
    Mutta onneksi se on mitä ilmeisimmin helposti poistettavissa.
     
  9. ruiseri

    ruiseri Voiko kelkassa olla liikaa varusteita?

    Tietääkö kukaan vuokraamoa mistä löytyisi 900 ACE Turbo Commander? Tai edes ilman turboa mutta uudella rungolla?

    Kelkka varusteineen on liki 20k€ niin ei viitsisi latoa pennejä jonoon ilman että pääsee kokeilemaan.

    Marmoritiskiltä koitin kysellä olisiko koeajolaitetta missään, mutta ei-oota tarjottiin.

    Viimeiset 9 vuotta olen ajanut GT:llä ja Commanderilla joten möhkö sinänsä on tuttu ja uuden mitoista/ergonomiasta sai kelkkamessuilla jonkinlaisen käsityksen, mutta erityisesti käytös patikkoisella reitillä arveluttaa tuon Easyriden osalta, kun niitä pattejakin tulee valitettavasti ajettua ihan tarpeeksi.

    Patti tarjosi möhkölle haastetta jo PPS:llä ja kun uusi alusta on kai tehty enempi ummen ehdoilla, niin mietteliääksi vetää.

    Tai jos ei löydy tietoa vuokraamosta niin onko jollain foorumilaisella kampe jonka vuokraisi päiväksi? Lähtee vaikka itse mukaan mun X-Trimmillä niin näkee että ajetaan asiallisesti eikä paukuteta paskaksi...
     
  10. vuorikelkkailija

    vuorikelkkailija Well-Known Member

    Jos ei ajele mahoton mettissä ja umpisella kannattee ehkä miettiä sitä gt mallia. Leveänpi keula ja paremmat iskarit. Tein huollon tuohon uuteen komentajaan ja yllätykseksi tuo uushan oli helponpi huoltaa kuin vanha. Pohjapanssarissa oli reikä oikeassa kohtaa ja öljynsuodatin oli helponmassa paikkaa kuin vanhassa. Siis sehän on samassa paikkaa, mutta pakoputki ei ollut tiellä. Uudessa vaihdelaatikossa on tyhjennys, tarkistus ja täyttöpropussa sitte tuumakoot.
     
  11. Seamaster

    Seamaster Active Member

    mullla olis kans uuden komentajaneka huolto edessa ja xps oljyt helposti saatavilla. mutta mitenkas sen takuun laita, taisivat sanoa et on 4 vuoden takuu kun ostin. vaatiiko se ettta kelkka kay valtuutetussa huollossa vai mitenka on brp lynxin takuu ehdot ?
     
  12. Seamaster

    Seamaster Active Member

    iskareista puheenollen, en itse ole vaihtamassa mihinkaan mutta tulipa kysyttya toaltekilta asiasta ja nain vastattiin:

    Saimme tammikuussa(2020) testattua Commanderin iskarisarjan tuotantovalmiiksi. Nämä iskunvaimentimet ovat nyt saatavilla:

    - Suksen iskunvaimennin TT-46LY20-T4118D OVH 985,00 € / kpl
    - Keskivaimennin TT-46LY19-T4150D OVH 1 095,00 € / kpl
    - Takavaimennin TT-46LY19-T5180D OVH 1 205,00 € / kpl

    Testasimme kelkkaan Sport 95-säädön, joka toimii pehmeästi turistipatikossa, mutta kantaa tarvittaessa raskaampaakin kuormaa.

    Kaikki vaimentimet ovat varustettu reilulla 46 mm männällä ja niissä on kiinteät lisäsäiliöt ja kolme iskunvaimennuksen säätönuppia. Takaiskunvaimentimessa on lisäksi kaksi mäntää. Ensimmäinen mäntä toimii jouston alkuosassa ja toinen mäntä tuo lisää vaimennusta jousituksen loppumatkalla.
     
    ruiseri tykkää tästä.
  13. vuorikelkkailija

    vuorikelkkailija Well-Known Member

    Itse kun tekee niin aina tietää, että on tehty. On huonoja kokemuksia nuista huolloista, niin kelkka kuin auto puolelta. Sovittuja huoltoja ei tehä, esim muovien alla olevia suodattimia ei vaihdeta koska ajatellaan ettei asiakas itse niitä kuitenkaan tarkasta onko vaihdettu. Öljyt vaihdetaan imemällä tikun reijästä ja öljynsuodattimen kansi puhdistetaan niin että näyttäisi, että se olisi vaihdettu. Olisihan näitä esimerkkejä vaikka kuinka työ ja siviili puolelta. Tuo brp huolto on muutenki aika monopoli hommaa ettei tuo menestyisi autopuolella. Jos et laitetta ole ostettu meiltä ei aikoja tai huolletaan kesällä.
     
    veeqs ja Wäiski69 tykkäävät tästä.
  14. teme-

    teme- Well-Known Member

    Huolloissa on isoja eroja, takuun takia vehettä nyt ainakin pitää käyttää näytillä että saavat laittaa merkinnän järjestelmään että on käyny, mutta veikkaisin että öljynvaihdon nyt voi suorittaa itse niin tuleepahan ainakin kunnolla tehtyä ja antaa huollon suorittaa sitten ne tarkastukset.
     
  15. Fudge

    Fudge Lynx GL 360 Syncro

    Lukekaapa ohjekirja tarkkaan siellä kyllä sanotaan että tarviiko huolloista leimaa/merkkiä mihinkään.. ;)
     
  16. ELhope

    ELhope Lynx 49 Ranger Pro 900 -19

    Kerrotko vähän lisää? Mitä tarkoitat tällä?
     
  17. Fudge

    Fudge Lynx GL 360 Syncro

    Lynxin ohjekirjasta en tiedä mutta veikkaisin että sama kuin skidoossa eli saat tehdä kaikki itse kuhan on oikein/oikeilla välineillä/öljyillä tehty.
     
    ELhope tykkää tästä.
  18. ELhope

    ELhope Lynx 49 Ranger Pro 900 -19

    Minun kelkkaan on vaihdettu jo 2 kertaa öljyt huollossa ja viimeisellä kerralla siitä jäi jopa jälkiä öljynsuodattimen kanteen. Pohjaproppu on tehtaan jäliltä.
     
  19. teme-

    teme- Well-Known Member

    Tuo yläkautta imuttelu on kyllä ihan perseestä, juuri tuon takia vaihtasin itse öljyt että varmasti kaikki kura valus alakautta pois.
     
    Fudge ja ELhope tykkäävät tästä.
  20. Fudge

    Fudge Lynx GL 360 Syncro

    Ainakaan -18 skidoon oppaassa ei pakotettu käyttämään missään "valtuutetussa" huollossa vaan sanottiin suoraan että jos ossaa itte ja tekee oikeilla välineillä/tarvikkeilla ja dokumentoi ne niin ok ja hanaa.
     
    ELhope tykkää tästä.

Suosittele tätä sivua