Lynx Commander -keskustelua.

Keskustelun 'Lynx' on aloittanut käyttäjä Fred Scuttle, 14/12/08.

  1. ELhope

    ELhope Lynx 49 Ranger Pro 900 -19

    No aijjaa. Osaamista löytyy kyllä itseltä vaihtaa öljyt ja suodatin kelkkaan. Koko ikä näiden kanssa värkkäilty. Näissä 900 vielä sumppukin. Kysymys nyt kuuluukin voiko nämä öljynvaihdot tehdä itse ja käyttää sitten vain "huollossa"? Mainittee että öljyt on jokapaikkaan jo vaiheltu,että kiristelkää matto ja tsekatkaa paikat. Ihan kuin ei itse jo oltais katseltu.

    Minun mielestä kuluttajan huijaamista tämä takuu "huolto".
     
  2. Fudge

    Fudge Lynx GL 360 Syncro

    Kuten sanoin tee itte oikein ja oikeilla välineillä/tarvikkeilla ja dokumentoi niin sillä selevä! Eikä tartte käyttää missään "merkkihuollossa".En ota vastuuta sanomisistani mutta lukekaa ohjekirja niin ymmärrätte mitä tarkoitan.
     
  3. teme-

    teme- Well-Known Member

    Itsellä ainakin onnistu viime keväänä, itse olin käynyt kaikki läpi ja käytin vehkeen näytillä ja piuhan nokassa, maksoin tunnin velotuksen ja sain "leiman"
     
    ELhope tykkää tästä.
  4. Fudge

    Fudge Lynx GL 360 Syncro

    Turhaan käytit
     
    ELhope tykkää tästä.
  5. teme-

    teme- Well-Known Member

    Voi olla, mutta taas pien raha siitä että tehtaalle on menny tieto vehkeen huollosta, helpottaa varmasti takuu anomuksia jos niitä tarvii tehä.
     
  6. ELhope

    ELhope Lynx 49 Ranger Pro 900 -19

    250e siitä että huoltavat? Ohjekirja neuvoo laskea öljyt öljypohjankautta 2 ruuvista ja huollossa imevät pois? Hohhoijaa. Kallis leima.
     
    Fudge tykkää tästä.
  7. teme-

    teme- Well-Known Member

    En minä maksanu kun 50e. Enkä itekkään niitä öljyjä yläkautta antas imee, ite ne alakautta vaihtasin. Kuten aikaisemmin kirjoitin että käytin vaan näytillä ja piuhan päässä oman vehkeen, kaiken muun tein itse.
     
    Fudge, T-Cat ja ELhope tykkäävät tästä.
  8. Fudge

    Fudge Lynx GL 360 Syncro

    Silti 5kypää hukkaan...
     
    ELhope tykkää tästä.
  9. Seamaster

    Seamaster Active Member

    Joo odotan ohjekirjaa ja päätän sitten....
     
  10. Fudge

    Fudge Lynx GL 360 Syncro

    Se yleensä toimitetaan kelkan mukana, suosittelen että luet sen ;)
     
  11. Seamaster

    Seamaster Active Member

    Yleensä toimitetaan.
     
    ELhope ja Fudge tykkäävät tästä.
  12. ELhope

    ELhope Lynx 49 Ranger Pro 900 -19

  13. Seamaster

    Seamaster Active Member

    Kiitoksia. Kylla se niin on, etta lynx sanoo 2020 kirjasessaan etta huoltoja ei saa laiminlyoda, ne pitaa suorittaa huoltotaulukon mukaisesti, ja ohjeistus on yksityiskohtainen joka tyovaiheeseen, joten selvasti omistajien on ajateltu itse tekevan huollot. Paras ymmarrys on taman luettua etta kun asianmukaisesti XPS tavaroilla huoltaa ja kirjaa ne huoltokirjaan, niin takuu olisi voimassa. Sen sijaan mika ihmetytti oli 12kk takuu, ja kauppias sanoi 48kk.
     
    Fudge ja ELhope tykkäävät tästä.
  14. vuorikelkkailija

    vuorikelkkailija Well-Known Member

    Kyllä se on 48kk. Ostaessani aina uuden kelkan yksi kaupan ehdoista on, että huollan kelkan itse. Otan kuvat kilometreistä ja tunneista. Lähetän kauppiaalle nämä kuvat ja hän kirjaa ne. Nykyisin itse huollostakin räpsin muutaman kuvan jos tulee jotain sanomista.
     
  15. ELhope

    ELhope Lynx 49 Ranger Pro 900 -19

    Tämähän kuulostaa jo hyvältä!
     
  16. Lnxi

    Lnxi Well-Known Member

    Merkillistä on varaa ostaa 17tonnin kelkka muttei sitte oo varaa laittaa 200€ kerran vuojessa huoltoon. Jääpi tärkeät ohjelmisto yms päivitykset tekemättä jos ei käytä merkkihuollossa/tai paikassa jossa on testeri joka on ajan tasalla.
     
  17. vuorikelkkailija

    vuorikelkkailija Well-Known Member

    Kuten aikasemmin jo kirjoitin nuista huoltokokemuksista tehen itte tietää, että tulee tehtyä kunnolla ja oikein. Olen nähny tarpeeksi tuota huoltotouhua nuissa(merkkihuolloissa). Mulla on omat ohjelmat boksissa ei niitä kestä päivitellä.
     
    ELhope tykkää tästä.
  18. Seamaster

    Seamaster Active Member

    Voi herranen aika. Ei ole rahasta kiinni. 1. Niita on kiva naprata itte tallissa ja juoda kaljaa 2. Turusta on 350km sellaseen huoltoon jossa sille osataan tehda jotain konkreettista. Ei taalla huvin vuoksi kysella.
     
    Fudge ja petes88 tykkäävät tästä.
  19. JONAKKAL

    JONAKKAL Well-Known Member

    Onko kukaan ostanu sitä lynxin alkuperäistä easyriden lukitussarjaa? Jos on niin voisikko laittaa kuvan tänne mimmonen systeemi se on. Ei ole kuvaa lynxin omilla sivuilla
    E: ja mukava kuulla myös kokemuksia
     
  20. Seamaster

    Seamaster Active Member

    Mihin käyttöön olette hankkineet 2020 commanderia ? Itse hommasin reissukelkaksi kun saa reippaasti tavaraa kyytiin suht helposti ja menokykyä on enempi. 500km takana ja yks pieni 3 päivän reissu- ei kaduta ainakaan vielä
     

Suosittele tätä sivua