Polaris Axys 850 sks 146" 2019->

Keskustelun 'Polaris' on aloittanut käyttäjä kaahari, 6/3/18.

  1. Jii.Pee

    Jii.Pee Kelkaton.

    Ainakaan itse en tykkää 155" M67 matosta. Ei oikein pitoa kun niin pehmyt. Varsinkaan kovalla ei pidä ollenkaan.
     
  2. andyman

    andyman Well-Known Member

    Mulla on Composit M67 tälläsessä. Umpisella kyllä tykkäsin että tuli mukavasti suorituskykyä lisää. Reitillä pitoa ei ole niin paljoa, mikä on mulle jopa hyvä asia. Tykkään että saa jarrulla irti ja että mutkasta lähtee vähän sutimaan. Ei nosta suksea niin pahasti kun on vähän irti. Toki sellaista mega jarrutuspitoa mikä vakiossa matossa on kaipaa välillä turvaksi. Toki jossain olosuhteissa tuntui että tuo suht tehokas jarru ja kova jarrutuspito jopa oli liikaa vakiolla kun se oikein huolella liimasi. Boondocker ja Freeride kaverit kun ajoi SKS:llä vakiolla matolla niin sanoivat että meinasi mennä tangon yli kun se tarttui niin lujaa. Nyt tuolla kun on tollanen kova kuori missä on vähän lunta päällä, niin siinä tosiaan tuntuu että liukasta on, ei siinä paljon keulita. En nyt osaa varmaksi sanoa, mutta uskoisin että se vakion jäykkä ja vähän kapeampi lappu kaivaisi siihen kuoreen kyllä lujemmin kiinni. Ruotsalainen Sledtrax lehti ajoi talven 800:lla versiolla ja laittoivat M67:n siihen. Kovasti kehuivat. Ne lehdet on luettavissa ilmaiseksi, ja kääntyvät Google kääntäjällä. Käytetty vakio painoi 19.6kg ja M67 23.1kg. Lähden huomenna viikoksi Ruotsiin niin voin kertoa lisää umpisen kokemuksia.
     
  3. Jii.Pee

    Jii.Pee Kelkaton.

    Ite vertaan tuohon pollen 3" niin siihen verrattuna pito on melko paljon huonompi joka paikassa. 146" laittaisin varmaan jonku challengerin niin ei ainakaan pieleen mene.
    Vai minkälainen tuo m66 on? Näyttää ehkä siltä että voisi olla parempi pito kuin m67:ssa.
     
  4. andyman

    andyman Well-Known Member

    M66 on ilmeisesti jäykempi lapultaan ja aavistuksen matalampi. Ei huonoja hommia kumpikaan, kun tuon M67:n kanssa meinaa olla ahdasta ja tosiaan kovalla voisi jäykempi pitää paremmin. Itse kun tein kartoitusta että minkä maton hommaan niin totesin että monen mielestä tuo M67 yksi parhaista ellei paras matto luokassaan pehmeään lumeen, ja myös kestävä. Ja itselle oli nimen omaan tärkeä tuo pehmeän lumen suorituskyky noille Ruotsin reissuille. Vakio matto on hyvä sekakäyttö matto, mutta tuonne täysin umpisen hommaan on kiva laittaa sinne suunniteltu matto.
     
  5. Jerppaa

    Jerppaa Well-Known Member

    Näillä näkymin tulee challenger extreme, katotaan tuota composittia seuraavaan..

    Noihi brp miesten jarrukommentteihin kannattaa jonkinlaisella kriittisyydellä suhtautua, ko niissä on joku mopon jarrusylinteri eikä matto taho mennä sutiin ko jäätiköllä;)
     
  6. andyman

    andyman Well-Known Member

    Joo, osana on juurikin varmasti tuo teho ero itse jarrussa. Aika heikolta se BD:n ja Freeriden jarru tuntuu itselle kun ajaa oman kelkan jälkeen niillä.

    Challenger on varmasti kyllä hyvä, ehkä itsekkin koittaisin sitä. Paljon ovat kehuneet. Punnitse huviksesi se matto kun asentelet, olen siinä uskossa että se vielä aavistuksen painavampi mitä tuo M67.
     
  7. FFoxi

    FFoxi X-trim & 5900 LTS

    Meinasi pari Summittimiestä mennä tangon yli Khaoksella. Tottuneet vissiin puristamaan ihan tosissaan;)
     
    andyman ja Jii.Pee tykkäävät tästä.
  8. Jii.Pee

    Jii.Pee Kelkaton.

    Ainakaan rmk ei kevennä enää keulaa millään kelillä kun laittaa m67. Pehmessä taas kaivaa kiinni helpommin kuin vakio 3" ja tarvii pidemmän kiihdytysmatkan rinteeseen.

    Jos m66 on tosiaan jäykemmät laput niin itse kyllä suosittelisin mielummin sitä. Peakki olisi myös jännä testata vaikka jotku sitä moittii ainakin pitkissä. Nuin lyhyeen pitäisi saada mahdollisimman hyvä pito pehmeässä lumessa että pääsee parhaiten.
     
  9. möykkä

    möykkä Well-Known Member

    Eihän kellään ois jääny ylimääräseksi etupukin iskaria tämmöseen 146"?
     
  10. Showtime

    Showtime Member

    Laittelin tuossa snellin jäärapsuttimia tuohon ja vituiksihan se tieten meni. Eli hakajousi ottaa jossaki asennossa snellin jouseen kiinni. Eipä se liikerata selvinnykkään tuossa tallin lattialla painelemalla. No nyt aattelin kysyä täältä ennen ku menee enemmän vituiksi. Eli kestääkö tuota jousta lyhentää sentin verran ja mahtuuko se raapija olemaan tuossa rullan takana 1584454507412525304047922554696.jpg sittenkään? Näyttäis, että hakajousesta vois pikkusen leikata, mutta voiko tuo sitte jossaki ihmeasennossa lipsahtaa pois tuosta hahlosta?
     
  11. MikkoH

    MikkoH Assault

    Kyllä mullaki vähän rapsuttelee hakajouset nuihin raapijoihin mutta mukana on pysyneet ja olen myös lyhentänyt hakajousia vajaan sentin, Hyvin pelaa.
     
  12. MattiM

    MattiM SKS 850 146

    Siirsitkö rullat etummaisiin reikiin? Viime vuotisesta otin sentin pois jousista enkä huomannut että olis haitannut.
     
  13. Showtime

    Showtime Member

    Suunnilleen sentin nyt leikkasin jousista ja etummaisiin reikiin oon rullat laittanu. Huomena testiin. Paljonkos teilä jää rullan ja jousen väliin? Mulla n 1.5cm..
     
  14. MikkoH

    MikkoH Assault

    Mulla lähes rullassa kiinni, tuo 1,5cm kuulostaa ettei tuu raapijat pysymään mutta kokeilemallahan selviää.
     
  15. Showtime

    Showtime Member

    No niimpä tietenki:(
     
  16. DooDoo

    DooDoo Well-Known Member

    Pari milliä väliä rattaaseen ja silti hakasen pää osuu jouseen.
     
  17. Pitkäpätkä

    Pitkäpätkä Polaris

    Ottaa sen rattaan pois ja sen tilalle niin eipä taida vahinkoa tulla
     
  18. Showtime

    Showtime Member

    No eipä tämä sitte enempää voinukkaan mennä pieleen. Normihomma..
    Nuo rattaat jos ottaa pois niin katoaakohan nuo liut ekalla reissulla? Eipä siinä kyllä paljon menettäs ko vaihtoon net varmaan kevväällä joutaa muutenki.
     
  19. FFoxi

    FFoxi X-trim & 5900 LTS

    Tarviiko nämä noita rattaita telastossa ollenkaan?
     
  20. Jerppaa

    Jerppaa Well-Known Member

    Ei nuo kyllä mulla oo hakasiin ottanu, ko ratas etummaisee asentoo, ja raaputin aivan rattaaseen iholle. Tunnelin kulmaan vastaa pohjajoustoissa kylläkin.
     

Suosittele tätä sivua