Lanaus ja kaikki muu reitin tasoitukseen ja tekoon liittyvä!

Keskustelun 'Jutustelua' on aloittanut käyttäjä Jakelfin, 31/12/09.

  1. vinotintto

    vinotintto Lynx 5900 GLX

    Saako siitä rahaakin...aina oon pensat ite maksanu
     
    Nipademu tykkää tästä.
  2. Nipademu

    Nipademu Lynx RE-23, XTRIM STD 600ACE 2020

    Kyllähän tuo talkootyötä on parhaimmillaan. Jos tuosta laskuttamaan aletaan, niin ei kohta kellään ole vara ajella. :)
     
  3. tika73

    tika73 Well-Known Member

    Siksi minä vähän kyselinki,että onko kaikilla talakoo hommia. Eikö jollain oo myös ihan työnäki tuota hommaa.
     
  4. vinotintto

    vinotintto Lynx 5900 GLX

    Ite piti lanakin tehdä ku ei joensuun seura raaski ostaa
     
  5. Tuha

    Tuha Vanhan liiton Lynx

    Taitaa olla isompien keskusten juttuja tuo, että ihan työnä reittejä ajellaan kuntoon. Kyllä se enemmän tai vähemmän on talkoohommia pienemmissä seuroissa ja muutenkin, vaikka seura kustantaisi polttoaineet ja kaluston.
     
  6. vinotintto

    vinotintto Lynx 5900 GLX

    C7AB0FF6-CF00-4BDB-B6AD-86E446FA7267.jpeg Tuli taas tuunattua omaa pikku lanaa. Kuha lauhtuu ni pääsee kokeilemaan
     
    vectoori ja Nipademu tykkäävät tästä.
  7. vinotintto

    vinotintto Lynx 5900 GLX

    Sen verran pitäs viel tuunaa et lumilapio ja moottorisaha mahtus kyytii ja tarvike laatikko
     
  8. Hemikoo

    Hemikoo Sidewinder xtx se 137", SXR 700

    Onko sulla muovit etusuksen ja takalätkän alla?
    Minä jäin koukkuun tähän touhuun, hitto ko on mukavaa, paikallisen kelkkailijan lana lainassa varmaan 20v vanha ja ei oo tuota vissiin 5vuoteen kukaan kiskonutkaan mutta tulee mukavan keveästi perässä, hiukan vois toki välitys olla lyhyempi vetotouhuun.
    Tuossa vetoaisa nousee tietyn verran ylöspäin kunnes stoppaa ja lähtee nostamaan lanan keulaa ylöspäin ja tuntuu auttavan nousuihin nyt vähällä lumella ja pudottaa lumet siihen notkoon aika hyvin.
    Huomenna katsella oisko romurautaa kulmissa jos mökin suunnille tekisi samanlaisen.
    [​IMG]
     
    vectoori ja vinotintto tykkäävät tästä.
  9. vinotintto

    vinotintto Lynx 5900 GLX

    Etusuksessa mulla on muovi alla takana vain maali. Ja 5cm korkeat ohjurit että ei liiraile. Koikeilussa nyt tuo kulutus terä edessä. Jäykkänä se ei kestä ja on liian rankka jos osuu johonkin mut pitää nyt kokeilla ku tein kääntyvän ja iskarilla ni jos edes vähä antais anteeksi.
     
  10. Tomppa82

    Tomppa82 Well-Known Member

    Noh esimerkiski täällä Rovaniemellähän tuo on Maansiirtoliike Kempellä ilmeisesti urakkana, mutta taas toisaalta esimerkiksi kelkkatehdashan siitä maksaa oman osuutensa ja olikohan nuo paikalliset safariyrityksetkin mukana, kuitenkin aika paljon ajelevat näitä lähiympäristön reittejä.

    Mutta sitten kun menään sellaisille alueille, joissa paikalliset kerhot ylläpitää reiti, niin on ihan ymmärrettävääkin, että se on pikemminkin talkootyötä ja kerho korkeintaankin kustantaa vehkeet, joilla tehdä.
     
  11. Tuha

    Tuha Vanhan liiton Lynx

    IMG_20210114_171319.jpg

    Tuli tuollaiseen vanhaan vetoaisaan rakennettua tänään kakkosnelos rungolla oleva lana. Leveyttä n. 130 cm ja pituutta rungossa n. 240 cm + vetoaisa. Takana kiinteästi asennettu n. 25 cm halkaisijaltaan oleva rumpuputken pätkä (ja jos liikaa kuluu niin 5 ruuvia auki niin saa käännettyä eri kohdan maata vasten), jonka alle jätin 1-1,5 cm tilaa maahan nähden.

    Täytyy sen verran kehua että toimii muuten tuollainen Milwaukeen akkujiirisirkkeli loistavasti -17 asteen pakkasessakin. Sillä nuo rungo materiaalit pätkin sopivan mittaiseksi ja sahasin kulmat. :)
     
  12. Nipademu

    Nipademu Lynx RE-23, XTRIM STD 600ACE 2020

    Ja voin luvata, että tuossa on kyllä hinta-laatu suhde kohdallaan. JOskus vastaavalla olen latupohjaa tasoitellut ja toimi kyllä yllättävänkin hyvin.
     
  13. HannuIk

    HannuIk Well-Known Member

    Tuollainen pitää tehä. Onko kuinka raskas vetää?
     
  14. Janne-setä

    Janne-setä Renegade Turbo r Smart Shox -23

    Mulla on aikalailla samanlainen ku Tuhan tekele, oon lasten 120 Arctic Catilla vetäny tuota peltoa ympäri mukuloiden kelkkaradan tasoituksessa ja on kevyt laite. Minun tekele ei juuri kovaa pattia tasoita, mutta hötylunta tasottaa kivasti.
     
  15. Tuha

    Tuha Vanhan liiton Lynx

    Latupohjan tasoitukseen tuota vähän ajattelinkin.

    Se taitaa riippua ihan lumesta, sillä kevyesti tuon jaksaa yksin nostaa ilmaan, että ei se siinä mielessä paljoa paina. Tietysti kuivasta puutavarasta tehty, joten kunhan imee kosteutta niin saattaa painoa muuttua.
     
  16. Nipademu

    Nipademu Lynx RE-23, XTRIM STD 600ACE 2020

    Jos haluaa paremman leikkaavan, niin tekee päälle tason painoja varten ja laittaa kulmaraudat noihin viistoihin teriin. Puree jo kummasti paremmin.
     
  17. Tuha

    Tuha Vanhan liiton Lynx

    Tuollainen täyssärmäinen kakkosnelonen leikkaa vielä tuoreeltaan aika hyvin muutenkin pattia, mutta kunhan kulma pyöristyy niin ei enää niinkään.

    Epäilen että jos kulamraudat laittaa, niin pitää kiinnitystä jo siinä vaiheessa vahvistaa sillä kun sattuu leikkaamaan kunnolla niin varmasti ratkeaa puu jostain.
     
  18. Jani Sipola

    Jani Sipola Presidentti Ylläpitäjä

    Nuihin viistopuihin kun ruuvaa rekipohjamuovista pinnat kiinni, niin tulee yllättävän paljon liukkaammin tuo lana perässä. Sellaset muovikäikäleet maksaa suunnilleen 10 eur, ainakin täälä paikallisessa putkifirmassa.
     
  19. willik

    willik Well-Known Member

    IMG-20210118-WA0000.jpeg
    Mie kokeilen tuollaista, ihan vain auton renkaista tehty. Pulteilla kiinni toisissaan.
     

    Lisätyt liitteet:

    Hemikoo tykkää tästä.
  20. Akimatic

    Akimatic Well-Known Member

    Kiinnostaa tietää mihin kelkka kerhonne käyttää uraluparahat?
     
    vinotintto tykkää tästä.

Suosittele tätä sivua