Polaris 7S kosketusnäyttö

Keskustelun 'Polaris' on aloittanut käyttäjä BlackJack, 9/11/20.

  1. Tunturi@ssa

    Tunturi@ssa XCR 650

    Mittaristo ollut toiminnassa vaihtelevalla menestyksellä ja meni ihan juntturaan, kun huollossa asennettiin Pollen toimittamat suomifilet. Tiedostossa yli 5 tuhatta reittipistettä (huoltamoa, hotellia jne), jotka vetää mittarin jumiin. Nuo poistamalla alkoi kartat toimimaan ainakin autotalliolosuhteissa.
    Huomiona että Pollen reitit on aika lyhkäisinä pätkinä, joka varmaan helpottaa mittariston toimintaa.

    Katsotaan vielä tilanne, kun pääsen maastoon kelkan kanssa.
     
  2. BlackJack

    BlackJack Well-Known Member

    Poistin myös kaikki POI:t jne. mitkä oli huollossa laitettu ja latasin Kelkkareitit.fi:stä vain tietyt alueet. Siltikin navi on käytössä ihan käyttökelvoton koska jumiutuu käytännössä koko ajan. Ainoa mikä tähän auttaisi olisi se että reitit pystyisi lataamaan RideCommandin kautta.
     
  3. Tunturi@ssa

    Tunturi@ssa XCR 650

    Kävin eilen ajamassa 130km ja navi ei juminut tai sekoilut kertaakaan, vaikka välillä sammutettukin :)

    Minulla siis reitit ei ole ladattu kelkkareitit sivustolta, vaan ne on Polariksen toimittamat. Kun mainitsin että reitit ovat pätkinä, niin ne on jotain max 2km tms. Eli aivan erikokoisia kuin nuo mitä ne on itse asentaessa tuolta kelkkareiteistä.
     
    BlackJack tykkää tästä.
  4. BlackJack

    BlackJack Well-Known Member

    Itse ratkaisin ongelman sillä että kaivoin hyllyltä Garmin 276:n ja pulttasin kiinni ohjaustankoon.
     
  5. Tunturi@ssa

    Tunturi@ssa XCR 650

    Kukin tyylillään ja tyyli on vapaa:)
     
  6. BlackJack

    BlackJack Well-Known Member

    Minulla oli samoin myyjän huollon lataama aineisto alunperin tuossa mutta sillä ei silloin ainakaan tehnyt yhtään mitään. Reitit oli pätkinä ja paljon pätkiä puuttui väliltä. Niiden poistaminen oli erittäin työläs prosessi. Toivottavasti olisi löytynyt nyt toimivat kartat mittaristoon.
     
  7. PolAri

    PolAri Member

    Eilen huollossa Suomen reitit latailtu ja huomenna testaamaan miten näkyy.
     
  8. Hande82

    Hande82 600ace xtrim-21,600rave-10,lynx650-95,winha30

    Näkyy ja toimii.

    IMG-20210303-WA0001.jpg
     
  9. PolAri

    PolAri Member

    Näkyi hienosti myös omassa, mutta siihen lysti sitten loppuikin. Assault vaihtuu Indyyn Karjalan männyn takia.
     
  10. BlackJack

    BlackJack Well-Known Member

    Oletko kokeillut ajella pitemmälle? Itselläni ainakin tuo näyttö buuttailee ja jumiutuu mikäli Navi-näyttö on valittuna. Minulle ei ole asennettu tuota päivitystä.
     
  11. FU

    FU Well-Known Member

    Saapiko tiedustella missäs käytit huollossa?
    Siis että reitit saatiin näkymään mittaristoon.
    Täällä Oulun suunnilla ei onnistu! Käytin taannoin tuossa huollossa ja reititkin oli tarkoitus saada näkyviin. Mutta eipä näkynyt.
    Sanoi joku Jamppa että käy ajamassa että jos ne rupeaa näkymään...?
    Mitä vitt...?
    No ei ole ajojenkaan jälkeen näkynyt mitään.
    Soitin asiasta niin vittuilut sai kaupan päälle..
    Että itkeäkkö vai nauraa?


    Elikkäs missäs olisi sellainen huoltopaikka missä tuohon kiuluun saisi kelkkareitit näkyviin?
     
  12. Jerppaa

    Jerppaa Well-Known Member

    Eihän oo jääny laittamatta reitit näkyviksi pelkästään? Pitää valita aktiiviseksi reitiksi että näkyvät.
     
  13. FU

    FU Well-Known Member

    Hmm.. Enpäs osaa nyt sanoa tuohon mitään?
    Kun hain kelkan ja ei näkynyt reittiä jne! Niin hain kyllä huolto jepen katsoamaan ja uksimaan mitä tehdä?
    Hänkin räpläsi ja sanoi että käydä kelkkailemassa reitillä jne että alkaisi näkymään. En nyt sitten tiedä laittoiko aktiiviseksi?
    Juu kun pääsee kiulun kimppuun niin yrittää etsiä sellainen kohta mistä saada aktiiviseksi "reititys"...

    Eli mittaristossa on jossain sellainen valikko (kartat)..?
     
  14. Jerppaa

    Jerppaa Well-Known Member

    Olikohan se Track&ride valikko jossakin, sieltä valitaan mitkä reitit näkyy karttapohjan päällä. Jos itse tallennat ajoreitin niin ne tulee sinne samaan valikkoon tallennetuksi reitiksi.
     
  15. Hande82

    Hande82 600ace xtrim-21,600rave-10,lynx650-95,winha30

    Onhan tuo pelannut, aina kun on navi ollut näkyvissä. Savukoskella ei ihan kaikki reitit näkynyt, niin piti vanhalta muistilla mennä.
     
  16. Hande82

    Hande82 600ace xtrim-21,600rave-10,lynx650-95,winha30

    Pätsillä käytin huollossa, Ismo latasi reitit näkyviin. (Kuusamossa siis)
     
  17. Tunturi@ssa

    Tunturi@ssa XCR 650

    Minulle laittovat filet Raahen Motoservicellä
     
  18. FRH

    FRH Active Member

    Nyt on näköjään niin paljon uutta noissa näytöissä että alkais olla aika myyjien ja maahantuojien edustajien kouluttaa(ensin pitää tietenkin itse kouluttautua niin että osaa) kelkkojen ostajat luovutusopastuksessa ,niin hyvin ,että tuntevat kelkkansa jotta saavat reitit ym. kartat näkyviin tarvittaessa. Mitä hyötyä hienoista ja kalliista näytöistä jos niitä ei saa täällä pohjolassa toimimaan aiotusti? Eikö viimeisimmät päivitykset pitäisi olla valmiina kelkkaa luovutettaessa? Tässä siksi kriittisesti aprikoin kun kiinnostaa tuo uusi RMK,toisen jenkkikelkan lisäksi,seuraavaksi kelkaksi.
     
    Wäiski69 tykkää tästä.
  19. FU

    FU Well-Known Member

    Juu kävin räpläämässä mittaristoa ja valikkoja että onko aktiivinen?
    Ainakin tuo missä ajot näkyy niin siellä ei näkynyt kun omat ajot.
    Ei mistään löydy reitistöä siis kelkkareitit.

    Noo uudet 22 mallit tulleet niin vaihdetaan merkkiä.
    Jospa heillä olisi reitit valmiina ja mittaristo pelaisi ettei ole tälläista pelleilyä?
     
  20. Jäpälä

    Jäpälä Well-Known Member

    Minkö muun merkin mittaristosta meinasit reitit löytää?:D
     

Suosittele tätä sivua