Arctic Cat Jag 3000 F/C

Keskustelun 'Arctic Cat' on aloittanut käyttäjä GLX 5900, 25/11/07.

  1. jagkuski

    jagkuski Member

    Vs: Arctic Cat Jag 3000 F/C

    Herätellääs vanhaa ketjua!!

    Omistan itse myös kyseisen kelkan mutta pätkä mallin, niin voin kokemuksesta kertoa että pakoputki tulee rakentaa niin että se joustaa, mielellään joka suuntaa. Itse olen monta putki variaatiota tuohon tehnyt kun ei mikään tuntunut kestävän repes meinaan aina jostain. Sitten vittuunnuin täysin ja suunnittelin semmoisen putken mikä kestää.

    Nyt putkessa on kolme liitosta.
    1.Laippa joka tulee moottoriin kiinni (tein senkin uuden cnc-jysimellä vähän paksummaksi)

    2. päittäisliitos heti y-haaran jälkeen jousilla kiinni, joustaa siitä kun kaasua painettaessa moottori liikahtaa taakse päin.

    3. päittäis liitoksen jälkeen tulee mutka ja sen jälkeen semmoinen pallolaippa suurinpiirtein samassa kohdassa kuin alkuperäinen liitos, mikä on jousilla kiinni

    Pakoputken pönttö on alkuperäinen joka on jousilla kiinni siinä "kourussa"

    voisin kuviakin laittaa jos joku on kiinnostunut niitä näkemään.

    Kirjoitin tämän lähinnä sen takia että jos jollain sattuu tätä ongelmaa olemaan niin tässä vastaus, alkuperäinen kysyjä on jo varmaan kelkkansa myynyt/ongelman ratkaissut
     
  2. mbk

    mbk AC jag 3000 f/c Lång

    Vs: Arctic Cat Jag 3000 F/C

    Pistä vaan kuvaa. AC:tä tässä lumia varten herättelemässä ja toistaseks oon ratkassu ton joustosauman pakoputkenkorjausteipillä ja alumiiniteipillä. Vaimentimesta ulostuleva pätkäkin on jossakin vaihteessa lyhentynyt että samoilla hitsailuilla sitäkin jatkaa. Nyt putken jatkeena on rispaantunut alumiinihaitariputki.

    Saiskohan tota pakoputkee vedettyy johonkin järkevästi vai onko tuo alkuperäinen konetilasta suoraan alas tuleva vaihtoehto se paras?

    Kuvassa näkyvä ratkasu jonkun edellisen omistajan tekemä.
    [​IMG]

    Tollanen joustoviritys tällä hetkellä. Putki 2mm seinämällä ulkohalkasija 35mm ja onko ensin ollut alumiinihaitaria päällä mutta ei ole kestänyt ja on laitettu isompi putki päälle. Tossa mulla oli pakoputkiteippi ja allumiiniteippi päällä. Vaimennin telineessä isolla putkiklemmarilla kiinni joten ei sekään jousta yhtään mihinkään.
     
  3. mbk

    mbk AC jag 3000 f/c Lång

Suosittele tätä sivua