Kelkkareitit.fi - Kelkkakartat netissä

Keskustelun 'Baana' on aloittanut käyttäjä maroach, 5/2/11.

  1. Zombie

    Zombie Raskassointinen flyygeli

    Vs: Kelkkareitit.fi - Kelkkakartat netissä

    Itse kun oon melko käsi näissä karttahommissa, niin onko tuo jotain salatiedettä, vai löytyskö jostain netin syövereistä vinkkiä?
    Orux löytyy androidista donate- versiona.
     
  2. MikkoVilkastus

    MikkoVilkastus Renegade XRS 900 turbo -19

    Vs: Kelkkareitit.fi - Kelkkakartat netissä

    Pystyykö kelkkareitit näkymää (ohut sininen katkoviiva) muuttamaan viivan paksuuden ja värin osalta kun sitä käytetään mtk-maastokartan kans yhtäaikaa Oruxmapsissa?
    Saisi erottua paremmin.
    Jos pystyy niin miten?
     
  3. PKE

    PKE Well-Known Member

    Vs: Kelkkareitit.fi - Kelkkakartat netissä

    Ei ole salatiedettä eikä kait laitontakaan. Kato Varusteet -> Ilmaiset maastokartat Garminiin -topic.
    Sinne laitoin vähän enemmän juttua.

    Edit: Tossa vielä tännekin jonkinlaiset ohjeet noiden karttojen yhdistämiseen:
    http://www.youtube.com/watch?v=VHt158W-79o
    Mutta tuo ei vielä riitä. Tuntuu olevan tarkka asetuksistaan tuo GMapTool...
    Näin ainakin onnistui:
    (Ensin toiselta välilehdeltä kieleksi suomi)
    Eka valikosta Tiedostot ja valitse kaikki yhdistettävät .img kartat kerralla shiftiä pohjassa pitäen.
    Kirjoita välilehti -> ruksi Aseta läpinäkyvyys -> Läpinäkyvä
    Erottele välilehti -> Luo -> vaihda: Yksi kartta
    Yhdistä välilehti -> anna polku ja nimi esim C:/Gmapsupp.img , ja Kartan nimeen jotain
    Sitten alanurkasta Yhdistä kaikki.
    Kun logissa lukee Loppu, löydät yhdistelmä kartan tuosta em antamastasi polusta. Kopsaa sieltä muistikortille ja laita kortti puhelimeen/tablettiin ja sieltä Oruxin asetuksista polut ja muut säädöt kuntoon. Noilla ainakin mulla toimii nyt hienosti

    Pääosa reiteistä näkyy vihreänä ja vesialueilla keltaisena. Viralliset isot reitit sinisenä. Ihan ok mun mielestä. Mutta sillä samalla yhdistys softalla vois onnistua värien vaihtokin jos osais. Lienee TYP jotain... Ainakin Mikaelin urien "värinvaihtosofta" on nimeltään TYP Hantering tjsp.

    Nyt noin:
    [​IMG]
    Nää kuvapalvelut näköjään sotkee tuon alkujaan ihan terävän kuvan, mutta tossa vähän parempi kuva:
    http://aijaa.com/CRxx2z
     
  4. Zombie

    Zombie Raskassointinen flyygeli

    Vs: Kelkkareitit.fi - Kelkkakartat netissä

    Kiitti vinkistä. Pitää tutustua.
     
  5. PKE

    PKE Well-Known Member

    Vs: Kelkkareitit.fi - Kelkkakartat netissä

    Käytätkö kelkkareittejä "mtk-maastokartan kans yhtäaikaa Oruxmapsissa" samalla lailla kun minä, eli yhdistettynä yhdeksi .img kartaksi?
    Vai saako ne jotenkin muutenkin näkymään yhtäaikaa?
     
  6. Reverend_

    Reverend_ Nytro #PPS, X-Rs 850 137", Rene 900R

    Vs: Kelkkareitit.fi - Kelkkakartat netissä

    Paperikarttoja ja niiden tasoisia karttoja on ollut ja on saatavilla yleensä samoista paikoista kuin mistä lupiakin myydään. Tämän arvo on siinä että saa käyttöön tarkan jäljen missä uran paikka kulkee, sen arvo suunnistamisessa kun mitään ei näy on ihan eri..

    Heti kun lunta tulee ajelen loput P- ja Etelä-Karjalan urat kartalle, ellei joku muu ehdi ensin :)
     
  7. MikkoVilkastus

    MikkoVilkastus Renegade XRS 900 turbo -19

    Vs: Kelkkareitit.fi - Kelkkakartat netissä

    Käytän eri imagena. Eli ensin vaikka kelkkareitit ja sitten Switch map here- toiminnolla mtk-maastokartta päälle.
    Näkyy reitit ohuena sinisenä katkoviivana mutta tosiaan vaikea erottaa maastokartasta. En tiedä onko oikea tapa tehä? ???
    Miten ne reitit näkyy ku yhistää yheksi .img kartaksi?
     
  8. PKE

    PKE Well-Known Member

    Vs: Kelkkareitit.fi - Kelkkakartat netissä

    Tuossahan on vähän ylempänä mun ruutukappaus malli Oruxmapsista. Eli hyvin näkyy. Lue lisää tosta ylempää.
    Eikä toi Orux näytä sulla kun sen maastokartan. Osa kelkkareiteistä vaan on siinä näkyvissä sellasella tuplakatkoviivalla. Mutta samanlaisella taitaa olla myös isommat hiihtoladut jne.
    Eli kyllä ne kartat kannattaa opetella yhdistään..
     
  9. JereH

    JereH Active Member

    Vs: Kelkkareitit.fi - Kelkkakartat netissä

    Norjan Finnmarkin alueen reitit löytyvät väitetysti ladattavana GPS-tiedostona sivulta http://www.fylkesmannen.no/Finnmark/Miljo-og-klima/Motorferdsel/Snoskuterloypersnoscooterloyper-og-barmarksloyper-i-Finnmark---kart-og-GPS/ Tällä sivulla se on linkki Skuterloyper for import....Purettuna tiedosto on 6,2 megaa. Mitenköhän kyseisen tiedoston saisi auki kun minä en saa sitä avattua ainakaan Easy GPS -ohjelmalla tai GPS Track editorilla?
     
  10. SRMK

    SRMK ET 340 Professional '86

    Vs: Kelkkareitit.fi - Kelkkakartat netissä

    Laiskuuttani en lukenu koko viestiketjua läpi, mutta mullon nyt kuulkaa ropleema tämän kelekkareitit.fi kans.

    Kelkkareitit.fi ei osaa käyttää GPS:ää paikantamiseen tuolla maastossa, vaan ottaa paikannuksen puhelinverkosta.
    Eikö sen kuitenkin pitäis osata ottaa se GPS:stä? Puhelinverkkopaikannus on yhtä tyhyjän kans tuala mettäs, kun
    sen mukaan oot satoja metrejä reitiltä pois. Tänäänkin se väitti mun olevan keskellä sulaa järveä.

    Puhelin on Sony Xperia Z eli Android käyttiksellä. Edellinen Samsung Galaxy S2:kaan ei toiminu.
     
  11. maroach

    maroach RMK800 '14

    Vs: Kelkkareitit.fi - Kelkkakartat netissä

    Kyllä se GPS:ää pitäisi käyttää kunhan se vain on päällä ja saanut fixin. Itse olen testannut usella Androidilla ja Windows Phonella. Mikä selain sulla on käytössä, se voi ehkä myös vaikuttaa jos se ei tue GPS:ää. Itse käytän Chromea, ja ainakin Dolphin Browser ja Firefox muistaakseni myös toimii.
     
  12. SRMK

    SRMK ET 340 Professional '86

    Vs: Kelkkareitit.fi - Kelkkakartat netissä

    Chrome mulla on käytössä ja samaan aikaan Google maps löytää GPS:n, mutta kelkkareitit.fi ei löydä. Saman tien häviää
    GPS merkki ruudusta kun vaihtaa kelkkareitit.fi puolelle. Streints deis!
     
  13. Zombie

    Zombie Raskassointinen flyygeli

    Vs: Kelkkareitit.fi - Kelkkakartat netissä

    Mulla Z käytössä ja toimii paikannus Chromella ja Dolphinilla. Onhan asetuksissa sijaintipalveluissa GPS- käyttö sallittu?
    E:typo
     
  14. ympyrä

    ympyrä Well-Known Member

    Vs: Kelkkareitit.fi - Kelkkakartat netissä

    Kävin verkkokaupassa testaamassa kolme luuria. Iphone 5c, galaxy s4 ja lumia 920. Iphonella kelkkareitit.fi toimi loistavasti. Nokialla gps sijainti toimi ok, mutta en saanut poistettua sivun reunassa olevaa valikkoa(valikko peittää kartan) vaikka siihen nuoleen yritti kuinka tökkiä. Galaxy s4:ssä gps keskitys ei toiminut. Voisko joku lumiaa ja s4:sta käyttävä kommentoida saako yllämainitut ongelmat ratkaistua?
     
  15. Perttu

    Perttu M8 -08

    Vs: Kelkkareitit.fi - Kelkkakartat netissä

    Sama ongelma mun Lumia 920:llä, koittanu vakioselaimella (IE) ja jollaki uc browserilla, ei saa valikkoa sivuun kartan päältä. Taitaa päteä jokaseen windowsphoneen? Vanha.kelkkareitit vai mikä lie sivu perjaattees toimii mut niin kömpelösti ettei sitä oikeesti pysty käyttämään. Onko joku keksinyt ratkaisun tai onko mahdollisesti sivuston kehittäjillä tämä ongelma tiedossa/ työn alla? :)
     
  16. SRMK

    SRMK ET 340 Professional '86

    Vs: Kelkkareitit.fi - Kelkkakartat netissä

    Kappas vain, eipä ollu GPS-käyttö sallittuna asetuksissa! Ajattelin ettei voi olla siitä kiinni, kun kerta esim. Google Maps
    tai navigaattori käyttää GPS:ää ilman ongelmia. Pitääpä livahtaa ulos kokeelemaan josko tää oli tästä kiinni.
     
  17. maroach

    maroach RMK800 '14

    Vs: Kelkkareitit.fi - Kelkkakartat netissä

    Joo, tuo Windows puhelimissa ongelmallinen sivupalkki on tiedossa. Pitäisi tehdä koko sivun UI taas uusiksi siten, että se toimisi sekä normiselaimilla että kännyköillä hyvin.
    Alunperin en ole pitänyt käytettävyyttä kännyköillä kovin tärkeänä ominaisuutena, koska itse en ainakaan luota, että maastossa kuuluvuus olisi aina riittävä (tarvitaan aina mm. pohjakartan näyttämiseen).
     
  18. maroach

    maroach RMK800 '14

    Vs: Kelkkareitit.fi - Kelkkakartat netissä

    http://next.kelkkareitit.fi <- Toimiiko tuo paremmin? Ainakin nyt toimii Nokia N920:llä tuo sivupalkkikin, tosin aika tarkkaan saa painaa tuota nuolta...
     
  19. ympyrä

    ympyrä Well-Known Member

    Nyt toimii ainakin lumia 620:llä. Varmaan kymmenen kertaa piti tosin yrittää osua nuoleen. Mielestäni tämä webbikäyttö on näppärä myös kelkkaillessa. Onko muuten windows phonelle mitään hyviä maastonavigaatiosoftia, joihin saa kelkkareitit ladattua? Itse olen löytänyt vain softia joissa on gpx tuki, mutta niihin ei saa maastokarttaa.


    Sent from my iPad using Tapatalk
     
  20. sampå

    sampå Ockelbo 300 -73 + Arctic Cat Super Jag -90

    Vs: Kelkkareitit.fi - Kelkkakartat netissä

    Pikaisella kokeilulla ainakin Maastokartat (ilman maksullisia ominaisuuksia) näyttäs ymmärtävän tuon gpx-tiedoston Lumia 620:ssä. Tai siis sain reitit ensin näkymään, mutta sitten ne hävis, kun jotain tein. ??? Huoltoasemat, känkkylät yms. näyttää kyllä edelleen. Mutta ilmeisesti WP8:n ominaisuuksiin kuuluu, että karttoja (ja reittejä) ei saa ladattua muistikortille, mikä saattaa rajoittaa hommaa jossain vaiheessa esiladattujen karttojen (maksullinen lisäominaisuus) suhteen.
     

Suosittele tätä sivua