Virrat jäävät päälle ajon jälkeen

Keskustelun 'Korjaamo' on aloittanut käyttäjä janzu, 7/2/14.

  1. janzu

    janzu Member

    Tervehdys,

    Tällä hetkellä muuten moitteetta toimiva kelkka on alkanut jekkuilemaan virtojen sammumisen osalta.
    Kelkkana siis toimii Lynx Adventure 600 SDI -07, ja jostain syystä virrat jäävät päälle sammuttamisen jälkeen. Käytännössä siis mittaristoon jää valot päälle, käyntiin ei toki lähde ilman ''avainta''. Ainut tapa saada sammumaan on akun hetkellinen irroitus :p

    Veikkaisin itse täydellisellä mutulla viallista relettä, kuulostaakohan yhtään fiksulta? ???
    Nöyrät kiitokset vastauksista jo etukäteen, nykyisellään sangen rasittavaa alkaa joka ajon jälkeen akkua irroittelemaan ;D
     
  2. teikka

    teikka Takametsissä mennään

    Vs: Virrat jäävät päälle ajon jälkeen

    Mulla ainakin aina jää vähäksi aikaa mittariston valot palamaan sammutuksen jälkeen,tosin sammuvat hetken kuluttua.Kelkka -08 xtrim 600sdi.

    Jos jää pitemmäksi aikaa palamaan,niin silloin varmaankin on jossain vikaa.
     
  3. janzu

    janzu Member

    Vs: Virrat jäävät päälle ajon jälkeen

    Jees, eli jäävät tosiaan palamaan pidemmäksi aikaa ja vaatii akun irroituksen. Kun lyö akun kiinni niin virrat ei mene päälle itsekseen, eli ei ole oikosulku. Mutta tosiaan ei sammu itsekseen ::)
     
  4. veksi

    veksi Member

    Vs: Virrat jäävät päälle ajon jälkeen

    Mulla oli joskus aikoinaan vähän samanlaisia oireita -05 revi sdi:ssä.Ajovalot jäi palamaan hetkeksi ja osa merkkivaloista jäi hehkumaan himmeästi,kunnes irroitti akunnavan.Vaihtelin releitä ,ei auttanut.Vika oli ohjainlaitteen toiseen pitkään kampaliittimeen oli päässyt kosteutta,muutama pinni hapettunut.Puhdistin liittimet varovaisesti ja silicon vaseliinia.Vika poistui ja kaikki toimi OK.
     

Suosittele tätä sivua