Telatunnelin vaihto

Keskustelun 'Yamaha' on aloittanut käyttäjä antsu, 29/4/14.

  1. antsu

    antsu Venture tfT Nytro rtxT Phazer gtT RX1 Viper MTXT

    Jammun runkonumero on telatunnelin sivulla, entäs jos vaihtaa tunnelin, meistelläänkö uuteen numero ja näytetään katsastajalle? Tietysti tuo selviäisi katsastajalta, mutta täälläkin luulisi jonkun tehneen tuon saman homman.
    .
     
  2. N.Opee

    N.Opee Well-Known Member

    Vs: Telatunnelin vaihto

    Meistetään tai kaiverretaan ja runkonumeron paikkaa voi myös muuttaa, jolloin otteeseen merkitään muutos/lisätietosarakkeeseen selvitys uudesta sijainnista. Näin ainakin 2010 pystyi toimimaan, mutta kannattanee vielä varmistaa mielellään siltä katsurilta, jolla kelkkaan ollaan käyttämässä. Konttorilla pitää olla vanha telatunneli matkassa, josta tarkistetaan, että numerot täsmää ja uuteen tunneliin katsuri lyö vielä stämpit numeron molempiin päihin merkiksi vaihdosta. Muutamia runkoja/telatunneleita on vaihdeltu näillä eväillä.
     
  3. Murre

    Murre Hardcore+6900+SnoSport125

    Tänä talvena meni niin että itse hakattiin uusi numero ja katsastumies tarkasti, vanhakin tunneli oli mukana. Eivät ruvenneet ite mitään lyömään
     
  4. Migetzu

    Migetzu Well-Known Member

    Vs: Telatunnelin vaihto

    Dremelillä on nätti jyrsiä uusi runkonumero tunneliin tulee alkuperäisen näköinen.
     
  5. M.E.A

    M.E.A Lynx

    Vs: Telatunnelin vaihto

    Saas nähä miten menee, polle menee ens viikolla takuuseen takarungon vaihtoon. Tässäkin ne numerot on juurikin siinä takarungossa.

    Liekkö tulee samoilla numeroilla se tunneli, ei tullu kysyttyä.
     
  6. Migetzu

    Migetzu Well-Known Member

    Vs: Telatunnelin vaihto

    Ainakin katilla tulee tunneli ilman numeroa.
     
  7. Plaaf

    Plaaf Well-Known Member

    Vs: Telatunnelin vaihto

    Johonkin vain kylkeen samat numerot, niin ei pitäisi ongelmia tulla.
    Itse en vielä ole jaksanut hakkailla uuteen kylkeen mitään, mutta eipä ole leimallakaan tullut sen kanssa käytyä.
     
  8. Kawamasa

    Kawamasa Well-Known Member

    Vs: Telatunnelin vaihto

    Pari tunnelia on tullu vaihettua ja runkonumeron oon teettäny oikealla merkintälaitteella. Tulee siisti lopputulos, enkä ole käyttänyt leimalla ollenkaan.
    Tampereelle Muototerällä oon teettäny numerot.
     

Suosittele tätä sivua