Ski-Doo Touring 380f sähkövika

Keskustelun 'Korjaamo' on aloittanut käyttäjä Kelkkailija123, 15/11/14.

  1. Kelkkailija123

    Kelkkailija123 Active Member

    Terve!

    Elikkä kysyn nyt vanhemmilta ja viisaammilta mikä voisi olla Ski-Doo Touring -98:ssa vikana kun antaa välillä kipinän ja välillä ei? ??? Aluksi katos kipinä, käytettiin puola pois ja pistettiin takasin niin kipinä palasi, mutta sitten muutaman nykäsyn jälkeen katos taas!? Johtoja on käyty läpi eli niissä ei ole mitään murtumia tai poikkivikoja. Kertokaas vinkkejä mitä kannattais tarkastella? :D
     
  2. Bestservice

    Bestservice X-trim

    Vs: Ski-Doo Touring 380f sähkövika

    Anna pieni napsu vasaralla cdiboxin/puolan kylkeen jos kipuna tulee vaihda kyseinen osa.
    Tämä ei ole vitsi vaan tehokas keino löytää pätkivä boxi.
    Vika boxissa joko huono juotos tai vioittunut komponentti=vaikea korjata kun on yleensä valettu muovia täyteen.
     
  3. j.s.a

    j.s.a Well-Known Member

    Vs: Ski-Doo Touring 380f sähkövika

    100e maksaa uus cdiboxi ja mä kans luulen että siellä se vika on jos oot kaikki johhot käyny läpi.


    http://www.emc24.fi/product_info.php?cPath=421_424_173&products_id=35006



    siinä se osa ois tilla vaikka tuolta tuo kyllä käy vaikka tuolla lukee että se ois 92-94- itte oon tuolta tuommosen ostanu ja kyllä se ainakin 98- 380f ski-doo formulaan kävi.
     
  4. Kelkkailija123

    Kelkkailija123 Active Member

    Vs: Ski-Doo Touring 380f sähkövika

    Selvä! Onko siis boxi ja puola tuossa yhdessä köntissä?

    Tiedätkö saisko netistä mistään alkuperäistä? :)
     
  5. Bestservice

    Bestservice X-trim

    Vs: Ski-Doo Touring 380f sähkövika

    Näyttäs kuvanmukaan että on samassa CDI että puola.
     
  6. j.s.a

    j.s.a Well-Known Member

    Vs: Ski-Doo Touring 380f sähkövika





    En tiiä että saako alkuperästä mutta hyvin se tuokin on ainakin kaks talvea pelannu mutta tollahan on tommonen toinen missä lukee että alkuperäistä vastaava.



    http://www.emc24.fi/product_info.php?cPath=421_424_173&products_id=33603
     
  7. HJR

    HJR Well-Known Member

    Vs: Ski-Doo Touring 380f sähkövika

    Tarkasta vielä maadoitukset ennen kuin tilaat uusia osia. Ja ota virtalukko ja/tai sammutusnappi ja/tai tapponarun katkaisija johdoista irti, niin saat varmistettua, ettei ne johda runkoon. Olen yhden kipinävikaisen vian selvittänyt ottamalla hapettuneen = maihin vuotavan virtalukon välistä pois.
     
  8. j.s.a

    j.s.a Well-Known Member

    Vs: Ski-Doo Touring 380f sähkövika

    Tuo on hyvä pontti mulla kans on ollu sama juttu hätäkatkasian kanssa. :)
     
  9. Kelkkailija123

    Kelkkailija123 Active Member

    Vs: Ski-Doo Touring 380f sähkövika

    Olen kyllä tarkistanut kaikki liittimetkin, mutta pitää vielä kokeilla tuota taktiikkaa!
     
  10. kölökki

    kölökki Well-Known Member

    Vs: Ski-Doo Touring 380f sähkövika

    Voihan ne tulpanhatut ja johdotkin temppuilla. Eli tulpanhatut irti lyhennät hieman johtoa ja hatut takaisin huolella kiinni.
     
  11. Deippa

    Deippa Yamaha Phazer FX -07

    Vs: Ski-Doo Touring 380f sähkövika

    Minulta aikanaan selvittivät huollossa kans 377:n kadonnutta käyntiä ja sanoivat ottaneensa koneesta kaikki johdot irti, jolloin selviää onko vika muualla johdoissa vai koneen sisällä. Siihen vaihdettiin sitten staattori ja taas rokkas. Tosin mulla on tuo vanha staattori edelleen hyllyssä (eihän siittä ole vasta ku 16v ku se vaihdettiin ;D ) ja kerran kattelin sitä niin kas kumma siinähän on pari liitosjohtoa sen näkösiä että ovat hanganneet runkoon eli olis saattanu teipilläkin korjaantua ::) Netistä myös jostain löytyi nuo staattorien vastusarvot, niin johdoista sain ihan oikeat arvot, joten saattaa tuo staattori olla ehjäkin ja vika oli siis virtajohdon maadottumisessa.

    Muistelisin että silloin tuokin menopeli teki niin että välillä kävi hyvin ja yhtäkkiä saattoi sammua ja hyvin pieni kipinä vain tulla silloin kun ei käynnistynyt
     
  12. Jack796

    Jack796 Kelkaton

  13. Kelkkailija123

    Kelkkailija123 Active Member

    Vs: Ski-Doo Touring 380f sähkövika

    Kiitoksi vastauksista :) Vika on jo selvitetty ja syyksi ilmeni cdi-boxi, sain pienkoneliikkeestä lainaa ehjää boxia niin heti rupes kipinää tulemaan eikä hävinnyt mihinkään! :D
     

Suosittele tätä sivua