Lynx 320 -77 (100%) (Kohler+Mikuni settiä)

Keskustelun 'Aikojen takaa' on aloittanut käyttäjä Jack796, 30/8/13.

  1. AnselmiAlakelmi

    AnselmiAlakelmi Well-Known Member

    Vs: Lynx 320 -77 (projekti) 95%

    Mielummin näin päin että tehoon nähden härskisti ylimittaset jarrut kuin toisin päin :) Eikä häävi tunne ole ne käteen jäävät sarvetkaan... Kaukaa hyvännäköinen matto, onko liitoksia?
     
  2. Jack796

    Jack796 Kelkaton

    Vs: Lynx 320 -77 (projekti) 95%

    Tuo oli tullessa jatkettu "puolipitkäksi", joten kaksi liitosta löytyy. Puikkoja ei näy yhtään, halkeamia löytyy mutta vaikuttaisi toimivalta..
     
  3. giuzeppi

    giuzeppi Winha 32, Elan, Indy SKS, Lynx 420, 520, 535, 5900

    Vs: Lynx 320 -77 (projekti) 95%

    Tuo Nokian matto on aina liitoksella, varmaan alunperinkin se 370 cm ollut telan mitta, eli jo tehtaalla jatkettu (en tunne Lynxin mallistoa joten en ole varma). Ilman jatkopätkää tela on 330cm. Minun parissa Winhassa tuo sama tela, tehtaalta lähtien 370 pitkänä. Paitsi jostain syystä yhdessä -76 Winhassa on Ockelbon tela, missä ei liitosta ollenkaan. Nuo vanhat nokian telat kestää melko pitkään pykineinäkin.
     
  4. Jack796

    Jack796 Kelkaton

    Vs: Lynx 320 -77 (projekti) 95%

    Tuossa on pätkä mattoa liitosten välissä..

    IIIIII:III:IIIIII
     
  5. giuzeppi

    giuzeppi Winha 32, Elan, Indy SKS, Lynx 420, 520, 535, 5900

    Vs: Lynx 320 -77 (projekti) 95%

    Eli siis kolme liitosta yhteensä? No sitten voi olla jokin itse jatkettu, joko tela on ollut poikki tai jatkon tekijä ei ole miettinyt kovin tarkkaan sitä tehdessä. Minun kelkoissa jatkopätkä lisätty vain alkuperäisen liitoksen väliin.
     
  6. paavojaelvis

    paavojaelvis Well-Known Member

    Vs: Lynx 320 -77 (projekti) 95%

    Oli noita Nokian 370 pitkiä mattoja päättömänäkin, sekä 38 että 50 cm leveänä.
    Itse jatkoin S200 Rajdin 290->370 semmoisella vuonna 1977.
     
  7. Jack796

    Jack796 Kelkaton

    Vs: Lynx 320 -77 (projekti) 99%

    Tulipahan uuden vuoden kunniaksi naapureita "kiusattua".
    Hyvin lähtee tulille niin kylmänä ja kuumanakin (koputtaa puuta = päätä)

    Nykyinen kaasutin Mikuni VM32-282 toimii erinomaisesti vakio suuttimilla.
    Lisäsin tuohon rinabilta ostetun ryyppypumpun (kaasarin rungosta löytyi luistimen vierestä paikka ryyppynipalle)

    Äänet KARMEAT ;D

    Ensimmäiseksi sekakoneista+uusista osista kasatuksi koneeksi pirun tiukka puristus...
     
  8. Vemppu

    Vemppu Well-Known Member

    Vs: Lynx 320 -77 (projekti) 99%

    Long time no seen...

    Laitanpa tähän ketjuun omasta Lynx:istä. Pari vuotta sitten tontille kulkeutui, lieköhän Lynx 330J (Jack796 korjaa jos väärin), ja näillä lumilla on sitä ensimmäistä kertaa "harrastamisen" jälkeen tullut ajamisen puolesta kokeiltua.

    Tekniikka pelaa muuten okay mutta Kohler 340 ei kuumana tulille sitten millään... Koneen mukana tuli tulpat joiden lämpöarvoista yms ei ollut mitään hajua kun kone oli myyjän toimesta käyty läpi ja kun se niillä tulpilla kuitenkin kävi ja kukkui. Paitsi että ei lämpösenä käyntiin :p Sen tiesin että vanhoilla renkailla ja männillä oli niputettu eli puristukset voi olla mitä vaan.

    Mittailin sitten ja puristukset kylmänä liki kasia, kuumana reilua kuutosta ja seiskaa > ei mitenkään tiukka peli siis. Olin katsovinani että liki kymppiä saisi olla. Tuomio > väljä ruoska. Tosin kummastutti että vetoa oli, ei savuttanut ja viileänä ja käynnissä ollessa toimii jepulis jee.

    Tulpat, jotka paikallaan oli, olivat NGK:n 6-lämpöarvolla olevat > ihan liian kuumat siis. Onneksi hyllyyn oli kulkeutunut kasin tulpat (ysit olisin laittanut mutta ei ollut hyllyssä myyjällä eikä mulla). Niitä jo aiemmin kuumaan koneeseen kokeilinkin mutta eipä ne siinä vaiheessa auttaneet.

    Ns. uteliaisuuttani sitten pistin tuossa aamusella kasin tulpat koneeseen ja eikun jäälle ajamaan. Kone toimii edelleen okay yhdellä aika isolla erolla: nyt se lähtee sammuttamisen jälkeen käyntiinkin ilman tunnin odottelua :) Tulppien lämpöarvo oli siis niiiin metsässä että kone kävi ilmeisesti turhan kuumana.

    Noh, väljähän tuo taitaa anyway olla mutta noilla tulpilla nyt pystyy kuitenkin ajamaan eikä tartte sammumista pelätä. Nyt vaan etsimään kunnon hankea että pääsee upottamaan oikein syvälle.... Ehkä sellaisetkin vielä tälle talvelle löytyy 8)

    Mitä tästä opimme? Tulpan lämpöarvolla ON väliä ja tulpat kandee toisen jäljiltä tarkistaa vaikka kuinka harrastajalta olisi laite tullut :-X

    ps: Walbro + Kohler = kombinaatio joka herkistää korvan kuuntelemaan koneen seosta ja kehittää seossormet herkiksi ja salaman nopeiksi!
     
  9. iiroh

    iiroh Well-Known Member

    Vs: Lynx 320 -77 (projekti) 99%

    Sori Jarkko off-topic, mutta mä puran tänään yhden 340-2T Kohlerin joka tuli Winha 30K kelkassa
    kotio pari päivää sitten. Jos tässä pytyt ja männät kunnossa niin ne saa edullisesti jos kiinnostaa. Myös muut osat tästä koneesta
    joutaa. En viitsi myydä konetta kokonaisena kun koneen kunto aivan arpatasoa.... laitan tonne myyntiosastoon
    kun saan paloiksi ja kuvia otettua.
     
  10. Jack796

    Jack796 Kelkaton

  11. iiroh

    iiroh Well-Known Member

    Vs: Lynx 320 -77 (projekti) 99%

    Mulla on tuossa Winha 30K purkukelkan 340 Kohlerissa orggis, mutta tosi rupisen näkönen
    äänenvaimennin, tosin eilen "prkl kaatopaikalle koko romu"- vimmassa rälläköin
    putken poikki äänenvaimentimen ja pakosarjan välistä.....

    Nuo saat ilmaiseksi eli postikuluilla jos kelpaa. Laitan kuvan viimeistään huomenna.

    Mutta katso ensin Makkosen ilmoituksen kuvat, eikös siellä ollut parempikuntoisia Kohler änkkäreitä ja
    ei kai ne ihan hirveitä maksa... ois valmiiksi Iisalmessa.... voi olla että ois pakosarjakin....
    Tuossa:
    http://kelkkalehti.com/keskustelu/index.php?topic=124042.0
    http://delsol.kuvat.fi/kuvat/Makkosen+myynti+roinat/kelkan+osia/myyntiroinaa+023.JPG

    Tämmönen orggis asennus minun Winha 30 M:ssä.
    [​IMG]
     
  12. Jack796

    Jack796 Kelkaton

    Vs: Lynx 320 -77 (projekti) 99%

    Pistä kuvaa kun kerkiät, pakosarjanhan tein itse hieman paremmin virtaavan mallisen (pyöreitä muotoja). Tuosta on "helppo ja helppo" tehdä adapteri eteenpäin..
     
  13. giuzeppi

    giuzeppi Winha 32, Elan, Indy SKS, Lynx 420, 520, 535, 5900

    Vs: Lynx 320 -77 (projekti) 99%

    Kohler ei varmasti lähde lämpöisenä erityisen hyvin käymään Walbrolla, ellei kaasari ole jostain syystä poikkeuksellisen hyvässä kunnossa. Mikunilla ainakin minun Kohler 340 sai aivan uuden elämän, kulkuhalut on kuin 377 Rotaxilla ja (melkein) aina kerrasta käymään. Sama kone oli aikanaan Walbrolla niin pirullinen juonittelija, ettei koskaan päässyt reissusta heti takaisin. Walbroissa oli taipumus, että jokin metallilipare pumpussa katkeaa vanhemmiten, en muista tarkemmin. Sen jälkeen käynti ja käynnistyminen mitä sattuu. Puolilämpimänä vaatii nyt vm30 (tai 32) Mikunilla primeriä pari kertaa, sitten kaasu pohjassa lähtee heti. Kylmänä myös pari kertaa primeriä, ja samaan aikaan kun kiskaisee narusta niin kaasu pohjaan. Yleensä jää kerrasta käymään. Voisi lähteä Walbrollakin paremmin jos lisää primerin. 8 bar puristus on ok Kohlerille, mutta ei sen lämpöisenä laskea pitäisi, minun koneessa nousee kahdeksasta lämmettyään reiluun 9 bariin.

    Jos iiroh:lla tai muulla on ehjähkö Kohlerin pakosarja, siis tuo kahteen haarautuva osa, niin tarjoan siitä parikymppiä, sen välikappaleenkin voisin ottaa.
     
  14. Jack796

    Jack796 Kelkaton

    Vs: Lynx 320 -77 (projekti) 99%

    Tuuninki letkut ja primeri:
    Kylmänä tarvii 2-3 huikkaa ja kuumana riitti pikkuisen kaasua ja vetäsyn..
    [​IMG]
     
  15. Jack796

    Jack796 Kelkaton

    Vs: Lynx 320 -77 (projekti) 99% (Kohler+Mikuni settiä)

    Äänen "voimistajaan" laitoin ulostulo reikään kuristuksen, jotta saisi edes vähän ääntä pienemmäksi. Sattui käypästä putkea löytymään josta tein lukko pätkät 2x ja korilaatta (18mm reikä). Noilla lukkopätkillä sain rikan paikalleen, eikä pääse liikkumaan. Huomasi jo eroakin äänessä.. Seuraavaksi taitaa "vaimennin" saada rälläkkää, ja sisälle kolmi kammioisen vaimentimen..
     
  16. Jack796

    Jack796 Kelkaton

    Vs: Lynx 320 -77 (projekti) 99% (Kohler+Mikuni settiä)

    Tein itse ja säästin:
    Yleismallin peukkukaasu systeemissä ei riittänyt liike vara mikunille..
    Pientä paja patenttia tuokin, normi ajo tarpeen täyttää. Ei liian ergonomista passaa tehrä, olisi liian "helppo" ajaa..
    [​IMG]
     
  17. Mckonen

    Mckonen Evinrude Bobcat/Terhi 10/Winha 60

    Vs: Lynx 320 -77 (projekti) 99% (Kohler+Mikuni settiä)

    kävin tonkaamassa tallilla ja löyty yksi winhan änkkäri. kovakuorinen eikä helise mutta joku kyläseppä hitsannut tuon jatkokappaleen pallonivelen kiinni...hitsaus on kyllä purettavissa.
    Pari lommoakin löytyy.
    kymppi on pyydettävä hintaa, kulkeutuu keskustaan kun itse asun Kirmalla.

    [​IMG]

    [​IMG]
     
  18. Jack796

    Jack796 Kelkaton

    Vs: Lynx 320 -77 (projekti) 99% (Kohler+Mikuni settiä)

    Kaupat tuli..

    Nakkasin YV:tä

    Päiv.
    Änkkäri noudettu ja huomenna alkaa työstäminen paikalleen..
     
  19. Jack796

    Jack796 Kelkaton

    Vs: Lynx 320 -77 (projekti) 99% (Kohler+Mikuni settiä)

    Nyt on "hieman" sivistyneemmät äänet, ei tosin vieläkään se hiljaisin ;D
    [​IMG]
    Winha "tyylinen" asentaminen ei onnistunut, kun otti koppaan kiinni. Tuolla saapi olla omassa rauhassa, eikä pala koppa. Ulostuloreikä piti muuttaa pohjaan, ja lisäsin kannakkeen ulostuloreiän ympärille (peltilätkä + roiskeläppä kumia).

    "huominen oli venyvä käsite"
     
  20. paavojaelvis

    paavojaelvis Well-Known Member

    Vs: Lynx 320 -77 (projekti) 99% (Kohler+Mikuni settiä)

    Otappa seuraavalla tallikäynnillä prikka pois puhaltimen hihnapyörän välistä, näyttää olevan aika löyhällä tuo remmi... ;)
     

Suosittele tätä sivua