Hyväksytyt varusteet

Keskustelun 'Kisat' on aloittanut käyttäjä Jarsse, 10/1/16.

  1. Jarsse

    Jarsse Well-Known Member

    Varmaan monelle alkajalle epäselvää kisavarusteista, tai ainakin mulle on niin pistetäänpä topiccia pystyyn.

    Eli itseäni askarruttava kysymys on: Mitä ovat sääntöjen sallimat sääripituiset ajokengät?
    Itse olen ajanut goretex metsästyssaappailla (narukiristys), tykännyt, mutta kun palstaa lukee niin vissiin eivät ole häävit. Ovatko edes sallitut? :-\
     
  2. Mr. El Maco

    Mr. El Maco Yamaha SW440

    Hyvä aihe. Itseäni kiinnostaa baaditun ensiapulaukun taso enskassa. Ja se "avaruushuopa" vai mikä peite olikaan. Hyväksytäänkö mikä tahtojaan lämpöpeitteen sisältävä ensiapulaukku?

    nih..
     
  3. unppi

    unppi Yamaha

    Ite ajoin ennen karvatöppösillä, hyvin kelpas. Ne säännöt on kuljettajan omaa turvallisuutta varten - jos on niin hölmö ettei tajua tukevia kenkiä käyttää ni omapa on asiansa.. Mut ajamaan toki pääsee. Samoten EA laukku. Riittää ku on avaruuspeitto mut järkeä saa käyttää - jos saavut ensimmäisenä onnettomuuspaikalle ja kaveri makoilee jalka poikki avomurtumalla ni saattais siinä joku laastaria isompi kääryle olla avuksi. Mut ei niitä sisuksia kukaa kattele, se jää kuljettajan vastuulle että on "tarpeellinen" mukana.
     
  4. julli

    julli rmk

    Vs: Hyväksytyt varusteet

    entäpä pittääkö vielä kypärässä olla tupla-d -lukko? pääseekö esim tämmösellä potalla kilpailuihin http://www.mc-scatter.com/moottorikelkka-osat-kyparat-airoh-cross-junior-p-43231.html
     
  5. hekuli

    hekuli hemmojen kaikkea moottoriurheilua vastustava

    Vs: Hyväksytyt varusteet

    tupla DD ainoa sallittu , mitään pikalukkoa ei ole hyväksytty + CE merkintä oltava
     
  6. Jalmari-Einari

    Jalmari-Einari Well-Known Member

    Vs: Hyväksytyt varusteet

    Itellä http://suomi.ride509.eu/509-altitude-helmet-lime tuollainen kypärä. Siinä on joku DOT & ECE 2205 sertitifioitu mutta ei ole sama kuin pelkkä CE??
    Eli siis pääseekö tuolla kisaladulle vai pitääkö tuo kerran pietty kypärä heivata mettikköön? ;D ;D
     
  7. -P-

    -P- Nytro XTX TTX

    Vs: Hyväksytyt varusteet

    Minä taas en suostu jäykkiä kenkiä jalkaani laittamaan, nilkasta pitää päästä ehdottomasti taipumaan. Taitaa siis jo tuo estää minun kilpailut :)

    -P-
     
  8. unppi

    unppi Yamaha

    Ennemmin tuo asenne estää kilpailut
     
  9. Jarsse

    Jarsse Well-Known Member

    Vs: Hyväksytyt varusteet

    Eli siis ymmärränkö nyt oikein että hölmö olen, mutta esittämäni saappaan kuvatukset täyttää säännön?
     
  10. Hespe

    Hespe #103

    Vs: Hyväksytyt varusteet

    Pohjepituinen saapashan se on, eli kyllähän se säännön täyttää. Mutta kuten tuossa Unppi aiemmin laitto jo, ne suojat on kuljettajaa ja hanen turvallisuuttaan ajatellen syytä olla mahdollisimman hyvät, eikä sääntöjen vuoksi. Jokainen sitten itse harkitkoon mitkä on riittävän hyvät omalle kohdalle...
     
  11. jusse

    jusse Well-Known Member

    Vs: Hyväksytyt varusteet


    Viimetalven endurot ajoin samanlaisella kypärällä ja hyvin kelpasi katsastuksessa.
     
  12. Jalmari-Einari

    Jalmari-Einari Well-Known Member

    Vs: Hyväksytyt varusteet

    Joo kyllä se varmasti sitte kelpaa, pitää hakea kypärä takas tuolta mettän reunasta ;D
     
  13. 123456789

    123456789 Well-Known Member

    Vs: Hyväksytyt varusteet

    Kyllähän crossikenkä nilkasta tarvittavasti taipuu.
    Käyppä ajamassa patikkoa seisaaltaan isoakovaa ja vetase kunnolla vastapattiin että otat jaloilla vastaan ja toinen testi pyydä joku ajamaan kylkeen missä toisen kelkan puskuri osuu sinua jalkaan siihen kengän kohdalle, kokeile kummallakin kenkä mallilla ja valitse sitten omasta mielestä parempi.
     
  14. -P-

    -P- Nytro XTX TTX

    Vs: Hyväksytyt varusteet

    Tuon patikon oon mahtanut ajaa jo ja monesti. Mitenkähän mahtaa enskapätkällä joku tulla kylkeen :D
    Kerran on vahinko tapahtunut ja oli onni, että taipuisa kenkä oli, muuten ois menny polvea ja sääriluuta ja oisin voinut jäädä sinne jontkaan...
    Jo oon nähny videolta, miten kaverilta meni poikki jalka juurikin saappaanvarren yläpuolelta, toki tässä en osaa sanoa, miten ois käyny pehmeellä kengällä.

    -P-
     
  15. -P-

    -P- Nytro XTX TTX

    Vs: Hyväksytyt varusteet

    Vaikkapa sitten niin...eipä tarvii enää leikitellä ajatuksella kilpailuun osallistumisesta.

    -P-


     
  16. hekuli

    hekuli hemmojen kaikkea moottoriurheilua vastustava

    Vs: Hyväksytyt varusteet

    saattaa crossissa topata nuo kengät katsastuksessa , ite EN päästäisi läpi ! oikeat crossikengät tai lautailukengät käyvät
    taitaa liiton sivuilla olla luettolo DOT / ECE merkinnöistä jotka kelpaa ( ECE taitaa olla CE vastaava , oikoo joka tietää tarkemmin )

    Eepillä on hyvä testi asiaan ;D
     

Suosittele tätä sivua