Suositelkaa kenkiä

Keskustelun 'Varusteet' on aloittanut käyttäjä Jani Sipola, 24/2/06.

  1. Vanahanaama

    Vanahanaama 04Evo600&Lynx rave 150&Evinrude

    Vs: Suositelkaa kenkiä

    Noissa ainakin alasolki sellainen että ei oo haitolla. Pitänee katella hintoja yms...
     
  2. perttuni

    perttuni Lynx Xtrim 900 ACE

    Vs: Suositelkaa kenkiä

    Tuli summanmutikassa ostettua Snow People sport merkkiset ajosaappaat. Oli niin edulliset erään nettikaupan poistokorissa että piti tilata. Kyllähän nuo sopi ihan mukavasti jalkaan, joten pitää niillä ainakin tämä talvi kurvailla. Periaatteessa hyvin samanlaiset saappaat kuin parin vuoden takaiset Scott RT saappaat. Pitäis jopa olla jollain tapaa vedenpitävä, mutta sitä epäilen ennen kuin saan kokeiltua.
     
  3. Viggen

    Viggen Well-Known Member

    Vs: Suositelkaa kenkiä

    Huopikkaat parilla villa sukalla :eek: tai puukengät ala,Arto Nyqvist :)
     
  4. Driver

    Driver Freeride 146" Turbo

    Vs: Suositelkaa kenkiä

    Aikanaan tuli fanitettua crossikenkiä mutta ei enää, ei niitä kelkkakäytössä tarvitse. Kelkalla ajaessa jalat on kuitenkin suojassa astinlaudoilla toisin kuin crossipyörällä. Minun mielestä oikeat kelkkakengät on paljon paremmat joka suhteessa, kevyemmät, lämpimämmät ja parempi tuntuma kelkkaan. Esim. jenkeissä kukaan crossikuski ei aja crossisaappailla... eikä ole kellään polviongelmiakaan toisinkuin puolella eurooppalaisista kuskeista ;D

    Minulla on nyt fxr elevation lite boat ja on tosi hyvät. Sitä ennen oli hmk boa focus ja sekin oli hyvä kenkä, mutta nyt halusin siromman ja kevyemmän kengän.
     
  5. jiipee-

    jiipee- Well-Known Member

    Vs: Suositelkaa kenkiä

    Tulipa ostettua FXR:rän backshift kengät ja ainaki sisällä kävellessä ja hieroessa tuntu kyllä tosi mieluisalta saappaalta. Saapi nähä ko pääsee ajamaan että miten toimii sitte käytössä.
     
  6. jätti

    jätti Well-Known Member

    Vs: Suositelkaa kenkiä

    On muuten toimivat sukat, kengät on märät ja sukat ulkoa mut alus sukat kuivat.
     
  7. Viggen

    Viggen Well-Known Member

    Vs: Suositelkaa kenkiä

    Oiko siis goret?
     
  8. adepoju04

    adepoju04 Member

    Mä ostin kans FXR Backshift coret ja ei valittamista..

    Lähetetty minun SM-G928F laitteesta Tapatalkilla
     
  9. Catsi

    Catsi New Member

    Vs: Suositelkaa kenkiä

    Pitäs uudet kengät ostaa ja kun ei ole mahdollisuutta käydä kokeilemassa eri kenkiä täällä päin niin pitäs vähän apua saada.. Eli mulla on 42 koon jalka ja pitäs siihen käypänen kenkä saada.. Klim adrenaline gtx boa tai fxr elevation/tactic boat olis tarkotus hommata. Minkä kokoset pitäs tilata et olis sopivat?
     
  10. ÄsJii

    ÄsJii Xrs 850 -19

    Vs: Suositelkaa kenkiä

    Itellä ollu nyt 500km jalassa fxr tactic boat eikä oo valittamista, Jos sun normi kenkä on 42 nii ota sillon 42 ainaki fxr:än puolelta.
     
  11. Tjp-

    Tjp- GLS 3500 -93 & Cobra Racing -95

    Vs: Suositelkaa kenkiä

    Nyt on sen verran kokemusta nuista toben kengistä että voin kyllä kehua. Ei kastu vaikka on ajettu lähellä nollaa ja touhunnu pusikossa päivän. Pari kertaa ojassaki seisonu missä sula vesi ja ei ole menny läpi. Aluksi oli aivan liian jäykät mutta parin reissun jälkeen alko muotoutuu 8)
    Normi kenkä yleensä 45. Tobet 47 ja just sopii, isompia ei ole
     
  12. J.A.R

    J.A.R Lynx Shredder DS 3900 TURBO 2024

    Vs: Suositelkaa kenkiä

    Itselle hommasin FXR Elevatin boa kengät ja voin todellakin suositella. Jalat ovat pysyneet kuivina, ja sopivan lämpöisinä ( edellinen kenkä oli irroitettavalla sisä kengällä ja olivat liian kuumat). Boa kiristys ehdoton, saa kengän nopeesti jalkaan jo todella tukevaksi :)
     
  13. Catsi

    Catsi New Member

    Vs: Suositelkaa kenkiä

    Joo kiitos vastauksista. Prkl ku ei oikein mistään löydy nuita fxr:n boa kenkiä 42 koossa. Mitenkäs nuo klimin adrenaline gtx boa koot menee? Onko se nyt niin et jos jalka 42 niin pitäs pari numeroa isompi tilata?
     
  14. Nenone

    Nenone BC X-RS 146"

    Vs: Suositelkaa kenkiä

    Mulla on Sieviläiset koossa 42-43. Klimin Adrenaline GTX BOA:t on kokoa 10.
    Sopi -35 asteen pakkasilla tuplasukat jalkaan.

    Varmaan saattais 9 kokokin mennä, mutta eipä tuo 10 yhtään jalassa pyöri kun tuolla BOA:lla saa sen sidottua.
     
  15. temehhh

    temehhh Lynx Enduro -23 & Polaris XCR 650 -22

    Vs: Suositelkaa kenkiä

    FXR Elevation Boat tuli täksi vuodeksi hommattua ja oon tosi tyytyväinen ;D Sopivan tukeva, lämmin ja Boa kyllä aivan ehdoton. Voi helposti kiristellä kengät vaikka olis kaikki varusteet niskassa.
     
  16. adepoju04

    adepoju04 Member

    Vs: Suositelkaa kenkiä

    Mulla on fxr kengät ja normi koko 42,5 ja 43 oli hemmetin tiukka... vaihdoin kokoon 44 ja ne on passelit.

    Lähetetty minun SM-G928F laitteesta Tapatalkilla
     
  17. _sakke_

    _sakke_ Well-Known Member

    Vs: Suositelkaa kenkiä

    Kenkien osto ois ajankohtainen. Oisko jollakulla kokemusta Scottin X-Trax kengästä.

    http://www.mc-scatter.com/moottorikelkka-osat-kengat-scott-trax-mustavalkoinen-p-40086.html

    Miten menestyy rmk:n astimilla ja umpishommissa.
     
  18. Skiri

    Skiri Well-Known Member

    Vs: Suositelkaa kenkiä

    EMC:llä on kaikki FXR kelkkavarusteet vähintään -30%.

    Esim. täälläkin kehutut FXR ELEVATION LITE BOA FOCUS kengät lähtee 307,70€. (Esim. Drivoksella samat kengät 395,10€ ja Sledstoressa 399€)
     
  19. Jani Sipola

    Jani Sipola Presidentti Ylläpitäjä

    Vs: Suositelkaa kenkiä

    Ite olen pari talvea ajanu oikiastaan vain noilla Xtraceilla. Alkuu ne tuntuu ahtailta ja tuntuu että ne puristaa jalkaa ihan pirusti. Vaan tuo sisäkenkä on sellaista materiaalia,
    että sen pitää saada muotoutua jalkaan, jonka jälkeen kenkä alkaa vähitellen tuntu paremmalta.
    Syy miksi ite valittin nuo, oli keveys. Yksittäinen kenkä painaa varmaan puolet HMK:n tuplaboasta, lisäksi tuo Scotti on sirompi. Sillon ku itellä oli RMK niin tuota siroa kenkää
    arvosti, kun astinlauta on niin pirun ahdas.
    RMK:n astilaudat on sellaset puukot että mikään kenkä ei kestä niitä loputtomiin. Mutta ihan ok nuo pohjat kesti ainaki yhen talven.

    [member=8426]zac[/member]
     
  20. Lavikka

    Lavikka Well-Known Member

    Vs: Suositelkaa kenkiä

    Alpinestaarin tech 7 oon ajellu tän talven vähäset ajot eikä oo valittamista ollu. Vedenpitävyys voi olla tietysti huonompi ku ikeissa kelkkakengissä
     

Suosittele tätä sivua