Miksi vaihtaa uuteen kelkkaan vuoden välein?

Keskustelun 'Minkä kelkan ostaisin?' on aloittanut käyttäjä Perttu, 27/3/15.

  1. mielesäpahottaja76

    mielesäpahottaja76 lynx cobra,winha55,lynx rave rc sdi 06

    Vs: Miksi vaihtaa uuteen kelkkaan vuoden välein?

    Kyllähän uudella ois huoletonta ajella.ja jos pystyy vaihtamaan vuoden välein,niin miks ei.monessakaan harrastuksessa ei järjellä ole mitään tekemistä.itsellä kun ei ole sitä "liitua" millä piirtää..niin intohimo ja rakkaus lajiin toteutetaan 90 luvun sportilla ja käytettynä ostetuilla ajo vermeillä..suurimmaksi osaksi helvetin hauskaa..välillä vtuttaa ,itkettää ja korjataan.yhtään reissua en kuitenkaan vaihtais pois.toivottavasti kukaan joka tykkää kelkkailla,ei jättäs ajelua sen takia että kalusto ja ajopuku ei ole tätä päivää!!jeps..ja nyt lähen lynxin etupukkia hitsaamaan läjään..avec
     
  2. kylmäkätinengynekologi

    kylmäkätinengynekologi Herra tavarantarkastaja

    Vs: Miksi vaihtaa uuteen kelkkaan vuoden välein?

    Jollain ei vain seiso, jos alla ei ole uusinta uutta ja päällä merkkikamaa. Itsetunto ostetaan rahalla, ei kun velalla tietenkin.
     
  3. Bete

    Bete Well-Known Member

    Vs: Miksi vaihtaa uuteen kelkkaan vuoden välein?

    Jotku voi ostaa! Jotku vinkuu kun toiset ostaa!

    Minä en voi ostaa uutta niin ajan museo revillä, käytetyillä kamoilla ja olen tyytyväinen siihen :D

    Ps. alakerta toimii!
     
  4. Catiska

    Catiska Well-Known Member

    Vs: Miksi vaihtaa uuteen kelkkaan vuoden välein?

    Tuollainen kuulostaa siltä millä Suomi liikkuu, eli peri Suomalaiselta kateudelta...

    Joka vuosi en ole ostanut uutta ikinä, joskus vain sattunut että peräkkäisinä on tullut uusi, mutta yleensä se taisi mennä joka toinen vuosi. En vain jaksaisi alkaa joka talvi säätämään uutta pailakkaa mieleiseksi joska aina siinä on tuhraantunut vähintään puolet talvesta (jos edes riittänyt) niin olihan se mukava ajaa edes se jälkimmäinen talvi mieleisellä.

    Nyt kun lumet on täällä Etelässä huonot en ole viitsinyt päivittää uusiin enää ollenkaan.
     
    rikhardos tykkää tästä.
  5. Jack796

    Jack796 Kelkaton

    Vs: Miksi vaihtaa uuteen kelkkaan vuoden välein?

    Varsinkin kun "vanhalla" paahtaa ohi ;D ::)

    Itse en näe tarvetta vaihtaa vuosittain, eikä olisi budjettiakaan... Mitäs vaihtaa kun: "halapa" vakuutus, tuttu peli, ei heikkoja paikkoja (toistaiseksi), syö sen minkä syö, tuntee kelkan, oma työ ei maksa ja se tärkein on ominaisuus "Yamaha ja TRIPLE" 8)
     
  6. SRMK

    SRMK ET 340 Professional '86

    Vs: Miksi vaihtaa uuteen kelkkaan vuoden välein?

    Hyvä asiahan se on, että porukka laittaa rahaa ja laitteita kiertoon. Saadaan me köyhätkin sitten hankittua niitä
    kelkkoja, kun on hinta tippunu mukavasti käytettynä. Sen verran mitä omasta tuttavapiiristä olen huomannu,
    niin ne on lähinnä BRP miehiä kun vaihtaa kelkkaa vuoden tai kahen välein. Pakko vaihtaa ennen lähes vuosittaista mäntäremonttia ;D

    EDIT: Ei sillä, kyllä mä ostaisin ilosta kirkuen tuollaisen Jamaika-mallin 800 Boondockerin 3700 versiona jos olis hilloa. Kuluttamalla rahaa
    saadaan talous nousuun :)
     
  7. Athene

    Athene Rave 600 RE

    Vs: Miksi vaihtaa uuteen kelkkaan vuoden välein?

    Kait se jossain välissä tulee vastaan myös kisat/luotettavuus, mutta ei nyt vuodessa varmaan kukaan (tavallinen kelkkailija) kelaa mittariin semmoisia lukemia? Eiköhän se ole samanlaista kilpavarustelua ja hifistelyä mitä monessa muussakin lajissa. Jos ei ole nopee tai taitava kuski, niin ainakin näyttää semmoiselta(?) ja saa ehkä enemmän rispectiä kun käy Tuikussa kaakaolla ;D.
     
  8. Hemikoo

    Hemikoo Sidewinder xtx se 137", SXR 700

    Vs: Miksi vaihtaa uuteen kelkkaan vuoden välein?

    Niin miettikääpä kun vuoteen losauttaa sen 5-8tkm tai mulla on tullut viimeiset 6vuotta tuon verran ja viette sen kamppeen spekseillä 12-20tkm/2-3vuotta liikkeeseen vaihdossa, mikä on hyvitysarvo?? Meinaa amalgaamit suussa sulamaan kun kertoo välirahan, vuodessa kerkee säästämään sen mitä jos vuoden välein vaihtelee noilla kilsoilla paitsi paikallisella brp-kauppiaan välirahalla ;D katotaan mitä sanoo tälle vuodelle, Yamaha/Catti kauppiaan välirahan nyt tietää melkein 200-300€ tarkkuudella kun menee kysymään jos joutuisi jonkin verran pienemmille hankkeille (oon tilastojen mukaan keskituloinen) tuskin tarvisi ajella uudella....
     
  9. mielesäpahottaja76

    mielesäpahottaja76 lynx cobra,winha55,lynx rave rc sdi 06

    Vs: Miksi vaihtaa uuteen kelkkaan vuoden välein?

    Elikkä jos tulee vuosittain rajusti kilometrejä,niin aivan varmaan kannattaa vaihtaa ajallaan.jos on paalua ja haluaa vaihtaa kelkkaa tiheään,niin aivan sama tuleeko 500km tai 5000km kauteen..kannattaa vaihtaa.jos itsetunto kohoaa uuden kaluston mukaan..niin totta kai kannattaa..jokainen tyylillään.mulle passais vaikka winha55 ja sarkapuku,pääasia että 2t haisee ja perse hikoo..nii ja hauskaa pitää olla..ei hampaat irvessä.toivottavasti cobrajetti huomenna taas läjässä..alkaa jo vieroitus oireita tulla 2t käryttömyyteen
     
  10. mielesäpahottaja76

    mielesäpahottaja76 lynx cobra,winha55,lynx rave rc sdi 06

    Vs: Miksi vaihtaa uuteen kelkkaan vuoden välein?

    Kovaa alkaa olla kaupankäynti muutamissa liikkeissä...ilman käsirahaa,0%korolla,ilman pakollista kaskoa ja heti omiin nimiin..ei puutu enää kun minimi lyhennys 0e kuussa niin alkas kauppa käydäpers aukisetkin pääsis uuden makuuntäh..miks ei
     
  11. Matias Mellankuru

    Matias Mellankuru Drives like grandma

    Vs: Miksi vaihtaa uuteen kelkkaan vuoden välein?

    Arvonalennus ja korjauskustannukset, hyvät ajo-ominaisuudet+vitutuksen puute voi olla joillekin saman arvoista kuin vanhan kelkan pajottaminen, hinaaminen, ruuvaaminen kädet öljyssä, kun muut on saunassa tai baarissa, tai joillakin on jopa valmius maksaa vitutuksen puutteesta...eniten ihmettelen tupakoitsijoita...vuotuisen röökien hinnalla maksaa helposti uudehkon kelkan vuotuiset pääomakulut, tiedän kokemuksesta ja ajan nyt uudella laatukelkalla.
     
  12. tommi

    tommi Lynx x-trim re 800 -17

    Vs: Miksi vaihtaa uuteen kelkkaan vuoden välein?

    Ennen tuli värkättyä, viriteltyä, rakennettua ja korjattua kovalla innolla hieman vanhempia kelkkoja, ja todella tykkäsin siitä ja pelit sai hyvin käteen istuviksi. Oli lämmin halli jossa pelit ja vehkeet, millä pajottaa...
    Nyt on tilanne, että joutuu taivas alla tekeen kaiken, tai no hoksasin toki hiljattain, että kuomukärryssä on vesi sateella hyvä pajottaa ;D No kuiteski, arvatkaa kuin paljo kiinnostaa rapata käteen kiinni jäätyneillä työkaluilla pimiässä takuutonta kelkkaa :mad: Meinasin jo luopua koko kelkka hommasta puuttuvien tilojen takia, mutta sitten heräsin ja syön nykyään näkkileipää ja makaroonia, niin saa ajaa takuu kamppeilla. Niitähän sitten toki ei rakennella...se on ainut miinus.
     
  13. Vanahanaama

    Vanahanaama 04Evo600&Lynx rave 150&Evinrude

    Vs: Miksi vaihtaa uuteen kelkkaan vuoden välein?

    Varmaan pahoitat mielesi mutta tuskin kovin moni ostaa uutta kelkkaa siksi että itsetunto kohoaa :D T: pari uutta ostanut, en vielä itsetunnon takia yhtäkään.
     
  14. mielesäpahottaja76

    mielesäpahottaja76 lynx cobra,winha55,lynx rave rc sdi 06

    Vs: Miksi vaihtaa uuteen kelkkaan vuoden välein?

    Ei tullu mielipahaja oma itsetunto kyllä nousi hurjasti kun taannoin kelkan ostin..nyt pihaa koristaa winha 55ai niin..aihe olikin onko järkeä vaihtaa uuteen..soriii
     
  15. M.E.A

    M.E.A Lynx

    Vs: Miksi vaihtaa uuteen kelkkaan vuoden välein?

    Niin, aikaa ja lomia on rajallisesti. Lisäksi kausi on lyhyt niin se aika haluttais käyttää ajamiseen eikä rassaamiseen. Kerran kun on ison rahan uuteen laittanu niin "kohtuu" rahalla saa uusia tai uudehkoja vaihdella. Tiedä sitten onko tässä mitään järkeä mutta onko missään harrastuksessa jos aletaan laskemaan.. toki ihan yhtä hienoa hommaa kelkkailu varmasti on vanhemmillakin kamppeilla jos vaan aikaa ja intoa on rassata. oon itekkin vanhemmilla kamppeilla ajellu. Että näin.
     
  16. carpowersonic

    carpowersonic Lynx G-type 600cc

    Vs: Miksi vaihtaa uuteen kelkkaan vuoden välein?

    Mjuu tuo on kyllä monimutkainen juttu tuo uuteen vaihtaminen, vaikka tosiaan itse persaukisena en koskaan ole mitään uutta omistanut, paitsi ehken koko pajan työkalut :) Jokainenhan taaplaa tyylillään ja itse olisin parikin uutta kelkaa ostanut niillä rahoilla mitkä olen sijoittanut tähän mennessä pajaan/työkaluihin. Toisekseen mulla on aina ollu vähä sellanen hamstraajan vika, että minkä kerran ostan, niin pois en anna enää. Sama tulee pätemään seuraavaan uuteen kelkkaan jonka mahdollisesti ensi kaudelle joudun ostamaan, että kun sen liikkeestä ulos ajan niin seuraavat 20v se ainakin mulla ehken tulee olemaan. Ainut syy miksi nytkin uuteen kelkkaan olen siirtymässä on se, että 20v vanhan lynxini runko on jo niin loppu, että ei kannata enää parsia sitä runkoa yhtään, muuten tykkäisin sillä ajaa ja mitään siitä ei puutu mitä tarvitsen. Tuo vanha kelkka mikä on ollut, niin on kyllä muuten ollu moottoriltaan ja voimansiirroltaan idiootti varma ja kertaakaan ei ole tarvinnut hinata mistään sitä, ainoastaan mulle tullessa jouduin telastoa muokkaamaan ja runkoa vahvistamaan. Mittarissa on nyt n.17Tkm ja kerran olen männät ja tiivisteet vaihtanut 11Tkm kohdalla. Tokihan tuo kelkka on hylsynä käytetty monta kertaa, ihan omasta tahdosta ja siinä jokapaikkaa aina tutkailtu.
     

Suosittele tätä sivua