Kumman valitsen? 600sdi vs. 800ptek

Keskustelun 'Ski-Doo' on aloittanut käyttäjä PeterBaBolbapier, 1/11/16.

  1. PeterBaBolbapier

    PeterBaBolbapier Onneton säheltäjä

    Nyt ollaan kinkkisessä paikassa kun pitäs tehdä suuria päätöksiä seuraavan kyydin antajan suhteen! Mielessä olis tollanen edullinen kulkine kun -08 600sdi xp, mutta samaan rahaan sais tehojakin lynx 800 re ptek -08! Onko kokemusta ko.vehkeistä tuo sdi kiinnostaa kyllä kulutuksen puolesta mutta riittääkö siinä voima antamaan iloa
     
  2. Penachkin

    Penachkin Member

    Itse myin viime keväänä oman -08 sdi renegaden. Ajoin sillä pari talvea ja 4000km eikä ollu muuta ongelmia kuin hieman maadotusvikaa, joka on todella yleinen noissa kamppeissa.
    Kulku puolesta sen verran että siihen oli vaihdettu lyhyemmät välitykset ja muutamat kavereiden kanssa otetut viivat niin taakse jäi vakioväleillä olevat 600 etec rene, 600 etec xtrim ja switchpäk polaris. Mutta 800 polaris indylle ei pärjänny :D Kulutus oli noilla väleillä ja 44mm matolla minun sunnuntai reitti ajelulla 16-19l satasella.
     
    PeterBaBolbapier tykkää tästä.
  3. Kamppi

    Kamppi Well-Known Member

    Minä saattaisin kääntyä tuon xp:een valintaan vaikka onkin XP:een ensimmäistä vuosikertaa. SDI on ihan hyvä ja varaosia tarjolla kohtuullisen runsaasti. Lynessä on tieten paljon kehuttu PPS:ssä ja tuo mainitsemasi lienee R-evo koppainen, muistaakseni. Toki 800 P-tek:ssä on potkua eritavalla. Mutta xp on keveämpi. Tuo PowerTek ei ole ihan harmiton mosa. Monet on sen särkenyt mutta jotkut on sillä kruisaillu hyvinkin paljon. Ite ajoin (vm:-07 x-trim, joka on tietääkseni tällä hetkellä keski-suomessa) vastaavalla mosalla varustetulla likemmäs 7000km. Se toimi ihan asiallisesti. Toki ajot olivat lähinnä reittikruisailua ja pääasiassa pohjoisessa. Kulkuja oli ihan riittävästi vaikka välityksiä lyhennin. Kokemusta on myös 600SDI:stä lähes saman verran. Toki kaksi eri yksilöä. Kummatkin toimivat ihan hyvin. Toiseen piti vaan männät vaihtaa mutta sen ihmeellisempää siihenkään ei ole tarvinnut tehdä. Tämä yksilö on yhä tallissa odottamassa kelejä. Se on tosin Rev vm: 2004:nen originaali kunnossa ja ajomäärä on noin 6500km.
    Kannattaa huolella lueskella juttuja kummastakin tyypistä täältä foorumilta. Vaikka ovat pitkiä niin uskoisin jotta apuja päätöksen tekoon tulee riittävästi.
     
    Viimeksi muokattu: 3/11/16
  4. Reuhka

    Reuhka Ockelbo 600

    Lynxi taitaa tosiaan olla vielä revo-koppainen, joten itse valitsisin rungon perusteella jo pelkästään xp:n. Lisäksi sdi lienee varsin luotettavan koneen maineessa verrattuna powertekkiin. Vetoja powertekissä on toki eri malliin, kuten edellinenkin jo mainitsi.
     

Suosittele tätä sivua