Crossfire 8 Shimmiprikat

Keskustelun 'Arctic Cat' on aloittanut käyttäjä grogrd, 18/12/16.

  1. grogrd

    grogrd Member

    Elikkäs, käytin 2 variaattoria pois koska söi hihnaa vähän turhankin useasti, huomasin että kaikki prikat (7-8) mitkä tulee vetoakselin päähän ja 2.variaattorin väliin, ovat jonkseenkin riekaleina. Onko kenelläkään tietoa paljon niitä kuuluu olla, ja mistä niitä saa uusia?

    kelkka on Crossfire 800R -09
     
  2. hekuli

    hekuli hemmojen kaikkea moottoriurheilua vastustava

    [​IMG] löytyykö kuvasta ?
     
  3. 700efi

    700efi joku lossi

    Tarkasta myös moottorin kiinnitystukien kumit. Jos ovat porsineet, saat ostella niitä hihnoja aika tiuhaan
     
    hekuli tykkää tästä.
  4. grogrd

    grogrd Member

    katoin toisesta räjäytys kuvasta, kuvassa näky vain 1 prikka, mutta osakoodilla 0648-442 netistä kattomalla näkykin jo oikea määrä, eli 5 kappaletta.
    Kaverilla on Crossfire 6 -07, kävin siitäkin kattomassa ja sielläkin oli useampi prikka paikallaa. itellä ne prikat oli niin riekaleinna että ei ole tietoa paljon siellä on niitä edes ollut.
     
  5. grogrd

    grogrd Member

    Pitää tarkistaa, kiitoksia!
     
  6. Seiti

    Seiti AC ZR6000R SX -16 & SnoPro 440@700 146" -04

    Kyllähän se niitten linjausprikkojen oikea määrä on ihan kelkka kohtasta, ja selviää variaattoreita linjatessa.
     
  7. hekuli

    hekuli hemmojen kaikkea moottoriurheilua vastustava

    ite olen nähnyt max 2 kpl niitä rikkoja yleensä ollut 0.30 ja 0.60 rikat
     
  8. grogrd

    grogrd Member

    Pitää hommata siihen uudet prikat, vanhoista oli jäljellä vaan ohuet metalli renkaat joista päivä paistokin jo läpi. Siitä linjaukset kuntoon niin luultavasti hihnatkin kestää paremmin?
     
  9. hekuli

    hekuli hemmojen kaikkea moottoriurheilua vastustava

    tarkista kuiten ne petikumet , mulla pitäs olla rikkoja jos et muualta saa
     
  10. ilecat

    ilecat cf 8 r 2010/09

    Mulla on vain 1 Prikka siellä välissä, ja näin uudesta asti.
     
  11. N.Opee

    N.Opee Well-Known Member

    Kyse oli variaattoriakselilla variaattorin takana olevista shimmeistä. Ihan yhtä tärkeää on huolehtia remmin tiukkuudesta näillä mainitsemillasi shimmeillä kyllä :)

    Se on vähän just niinkuin tuolla aiemmin on näkyy mainittu, että millä shimmimäärällä se missäkin kelkassa kohdilleen napsahtaa. Isoja heittojahan niissä ei ole ja tehdasasetus on aina hyvä lähtökohta lähteä hieromaan säätö pieleen oman perstuntuman mukaan, niinkuin itse olen tehnyt :rolleyes:

    Tuon ärrämallin DD:n vakiovälitykset eivät kans sitten hitaassa ajossa tai umpisen kikkailuissa edesauta remmin kestoa, että suosiolla vaan raskaampiin ajoihin tiheämpää välitystä. Mulla on omassa nyt 60/60 välitykset kompromissiratkaisuna. Jos vähänkään enempi ajelisin reki perässä, niin heittäisin vielä vähintään 57/63 välitykset askiin.

    Ja ihan syystä tuossa aiemmin kehotettiin tarkistamaan moottorin kiinnityskumit. Montako löysit ? :D
     
    Viimeksi muokattu: 19/12/16
    hekuli tykkää tästä.
  12. N.Opee

    N.Opee Well-Known Member

    Ei hetikään kaikissa ja esim. Diamond Drive Cateissa se ei ole edes mahdollista.

    E: lyhensin vähän vastausta. Meni vastaus yhtä sekaiseksi kuin kirjoittajakin o_O
     
    Viimeksi muokattu: 19/12/16

Suosittele tätä sivua