ajolasien linssien väri? (JA muuta asiaa ajolaseista )

Keskustelun 'Varusteet' on aloittanut käyttäjä Hörhö, 7/1/06.

  1. Jii.Pee

    Jii.Pee Kelkaton.

    Scott otg lasit on leveät. Tehty niin että mahtuu silmälasit alle. Voi kait nuita käyttää ilman lasejakin. Ainakin nykyisen Airohin täyttää just sopivasti.
     
  2. Driver

    Driver Freeride 146" Turbo

    Dragonin NFX on aika korkea ja leveä lasi...
     
  3. ahtaaja

    ahtaaja Well-Known Member

    Hommasin oakley 02xl snow lasit vahvuuksilla persimmon linsseillä, ei voi kun kehua. Näkee ajaa pimeälläkin hyvin kun on kunnon valot kelkassa.
     
  4. Jii.Pee

    Jii.Pee Kelkaton.

    Paljonko maksoi vahvuuksilla ja mistä ostit?
     
  5. Janos83

    Janos83 Well-Known Member

  6. fxjannu

    fxjannu -19 Xterrain 850 RE 3700

    Kannattaa soittaa ennen kuin verkkokaupasta tilaa, saa selville paremmin mitä paketteja löytyy. Ainakin Loukolla pelas homma hienosti niin. Mulla tuli mukana se hämärille kelaille tarkoitettu linssi, minulla ainakin. Ja sitten valitsin sen punertavan Red Solar kirkkaille keleille. Kokemuksia tulee toivon mukaan n. 1½ vkon päästä!:)
     
  7. ahtaaja

    ahtaaja Well-Known Member

    http://www.nyyssonen.fi/
    Pienimuotoisena liikesalaisuutena n250€ :) näkö tsekattiin ja linssit hiotaan paikanpäällä, kehys/optiikka tilauksesta meni viikko kun oli ajovalmiit lasit päässä.
     
  8. Jii.Pee

    Jii.Pee Kelkaton.

    Ei tuolla oikein ole mitään kuvia. Niin onko niiden ajolasien sisällä jotku erilliset lasit vahvuuksilla?
     
  9. ahtaaja

    ahtaaja Well-Known Member

    Tommoset, optiikan saa sisältä irti ja vaihdettua vaikka toisiin laseihin kunhan vain muodot jotenkin kohtaa..
     

    Lisätyt liitteet:

  10. ahtaaja

    ahtaaja Well-Known Member

    Tulee ainoastaan noilla väkäsillä ajolasien rungon väliin "puristuksiin"
     

    Lisätyt liitteet:

  11. Jii.Pee

    Jii.Pee Kelkaton.

    Aivan. No miten nuo eroaa siihen että käyttää normi laseja ja ajolasit siihen päälle? Eikö nuokin mene huuruun tuolla sisällä yhtä helposti?
     
  12. ahtaaja

    ahtaaja Well-Known Member

    Sain 2v sitten lasit, en ole vieläkään tottunut niihin, ne painaa huurtuu ja on aina tiellä, ekan talven ajoin kelkalla silmälasi aikaan ilman laseja koska en ole sokea kun lepakko, toisena talvena näkö oli huonontunut aavistuksen lisää ja sitten se oli jo vaarallista :) koitin ajolasien alle normaali silmälaseja mutta nehän on hemmetin vaikea asetella ensin kypärän jälkeen, sitten siihen ei saanut ajolaseja mahtumaan kun kikkailemalla, sitten ne silmälasit jäi painamaan ihan sikana korvia ja nenää, lasit oli aina ihan huurussa ja tietenkin kovalla pakkasellakin kun joudut ilman hanskoja pelaan silmälasien ja erikseen pujoteltavien ajolasien kanssa oli hermot riekaleina ja näpit jäässä, nyt ei ole mennyt lasit ollenkaan huuruun ja ne saat päähän/ pois hanskat kädessä ongelmitta. Jos noi oyakleyn lasit sattuu meneen rikki tai haluaa vaihtaa mallia niin senkun ottaa optiikat pois ja vaihtaa uusiin, noi itse ajolasit ei muistaakseni maksanut kun n60€? Ja eipä nekään ole huurustunut niinkun edelliset spyn huurtumattomat lasit.
     
  13. ahtaaja

    ahtaaja Well-Known Member

    Oli potenssiin kaks veemäistä ku ajaa isolohko kaasarikoneella niin joutuu tankkaan tuplaten useemmin ja enemmän kun ruisku tyypit, sitten vielä kun tankkausten lisäks muut vartoo sun lasien säätöä ja aina oot viimeisenä valmis ..
     
  14. ahtaaja

    ahtaaja Well-Known Member

    Niin ja siis kun piilarit ei ollut itselle vaihtoehto, ei sovi päähän kerta niin se vaihtoehto on poissuljettu.
     
  15. Jii.Pee

    Jii.Pee Kelkaton.

    Onhan niissä jonkin verran säätöä. Itse kiinnosti eniten se että huurtuuko ne helpommin kuin normi lasit alla. Jos ne kerta ei niin helposti huurru niin voisi harkita itsellekkin. Silmälasien käyttäjille olisi hyvä sellainen crossikypärän mallinen jossai nopeasti ylösnostettava visiiri joka ei ole niin tiivis kuin umpi kypäröissä. Sen sais nopeasti ylös kun ei tarvi ja äkkiä alas suojaksi ja kun ei ole tiivis niin pysyisi linssit huurtumattomina. Pitää vissiin työpaikalta ottaa rakennusmiehen kypärä visiirillä :D
     
  16. ahtaaja

    ahtaaja Well-Known Member

    Oon ollut kyllä tyytyväinen noihin, mietin aikasemmin kun näin jonkun airohin "crossikypärän" visiirillä josko olis toimiva, mutta oli kevyt shoei jo ennen silmälasi tarvetta hommattuna niin en viitsinyt alkaa laittaa uutta painavempaa.. Jos noita vahvuuksilla olevia laseja haluaa hypistellä niin ovat nähtävissä, taidan vaan asua aika kaukana :)
     
  17. Jii.Pee

    Jii.Pee Kelkaton.

    Taitaa nuo visiirilliset crossipotat olla vaan erin mallisia umpikypäröitä? Eli samat ongelmat kuin normaaleissa koska ovat niin tiiviitä. Vai onko niitä sellaisia joissa visiiri suojaa pelkästään silmät viimalta ja oksilta mutta muuten avonaisia? Monesti tulee ajeltua ilman laseja mutta ei oikein toimiva kovassa vauhdissa ja risukossa sais jotain suojaa olla.
     
  18. Lumisiipi

    Lumisiipi Lynx Boondocker 3900

    Pitäs varmaan kokeilla piilareita vihdoin viimein, ei ilmasia ja maailman kätevimpiä kyllä oo nekään. Varmaan kun ekan kerran ajaa jonnekin 100km päähän kairaan niin piilari tippuu hankeen ekalla tauolla :D

    Lasien kanssa pitäs olla sopivat ajolasit niin mahtuu hyvin. Rajoittaa sitten mukavasti sitä valikoimaa.
     
  19. Maco81

    Maco81 Well-Known Member

    Itse en oo kyllä saanu piilareita kertaakaan vielä tippumaan, jos ne on kunnolla laittanut lähinnä ongelma on saada ne ajopäivän päätteeksi pois, kun ajoviima vähän kuivattaa väkisin silmiä. Oon käyttänyt ihan noita kertakäyttöisiä ja onhan mulla aina lasit mukana varalta, jos tulee ongelmia. Mikäli laseja on pakko käyttää sangat pitää olla todella joustavat tai tulla muuten ihan pään myötäisesti muuten alkaa jomottaa takaraivoa aika nopeasti, kun kypärä ja myssy vähän saa vipuvarrella painetta korvan taakse. Ajolaseja kyllä löytyy riittävän isoja, mutta ainakin mulla silmälasit menee huuruun, jos vähänkin hikoilee ne huurteenpoistoaineet auttaa vähän. Testasin tuollaista adapteria, mutta mulla se meni huuruun lähes samalla lailla kyllä se vähän auttaa, kun on kauempana silmästä, mutta ei mielestäni ollut hinnan väärti. Tuossa on myös se ongelma isompien vahvuuksien kanssa, että siitä tulee aika paksu, koska se on kauempana silmästä.

    Mulla on vastaavat Adidaksen urheilulasit adapterilla ja niitä voi käyttää sisätiloissa ja kesällä ulkona, mutta talvella ulkona ne ekana huurtuu ja sen jälkeen jäätyy kyllä mä niitä kahdesti käytin hiihtolenkillä ensimmäisen ja viimeisen kerran.
     
    Lumisiipi tykkää tästä.
  20. ahtaaja

    ahtaaja Well-Known Member

    Laitas kuva niistä adidaksista.
     

Suosittele tätä sivua