Polaris 650 indy / rxl - Käynnistys ongelmat vm - 90

Keskustelun 'Korjaamo' on aloittanut käyttäjä foxhound, 12/1/07.

  1. liljon

    liljon Polaris Indy RXL SKS 650

    Nyt mittasin oikein noista cdi boxin johdoista :D
    Muut ihan oikein paitsi Musta/punanen - Vihreä 194,5 Ohm?

    Ja puolat on mitattu vika päällä. En tietysti tiedä milloin vika häviää mutta.. Meinasin kyllä mitata kaksi viimeistä uusiksi kun saan tän sen verran kasaan että saan taas käyntiin ja lämpöiseksi ja vian varmasti päälle.
     
  2. Rensu

    Rensu Polaris RXL

    Yks asia mikä kannattaa kokeilla ihan varmuudenvuoksi on, irroittaa CDI boksin yksinäinen musta-valkoinen johto kun vika on päällä. Sillon kaikki sammutusnapit ja vastaavat on pois pelistä. Mutta tuo käämin vastusarvon heitto viittaisi, kyllä vähän sen suuntaan...
    Tympeitä ettiä tuommoset viat mitkä ei ole kokoaikaa päällä. Vaatii järjestelmällistä etsintää, jos ei vaihda kaikkea kerralla.:)
     
  3. liljon

    liljon Polaris Indy RXL SKS 650

    Purkaa myös näköjään akkua.?

    Juu on mukava vika, varsinkin kun näitä etelän kelkkakelejä on sen kaks viikkoa:D
     
  4. Rensu

    Rensu Polaris RXL

    Akun purkautuminen voi johtua monesta syystä, mutta aika nopeasti sen saa tyhjäksi kun testaillee kelkkaa ja bensapumpu pyörii vähän väliä. Ja boksihan pitää virrat päällä muutaman minuutin sammutuksen jälkeen. Ja kaikista hienointa on, että ohjeen mukaisella tyhjäkäynnillä latauspuoli jaksa ladata akkua. Itse olenkin säätänyt tyhjäkäynnin niin, että latausjännite on edes 12.8 V, niin ei sentään tyhjene tyhjäkäynnillä.

    Onpa vastaan tullut tapauksia, missä tangon sammutusnappi on vaihdettu ja ruiskulle ei mene tietoa, että virta on pois päältä. Tällöin boksi pysyy päällä niin kauan kun virta on avaimesta päällä tai akku loppuu.
     
  5. liljon

    liljon Polaris Indy RXL SKS 650

    Eli mun mittaukset eivät pitäneet paikkansa virran syömisestä jos boxi pitää virtoja päällä muutaman minuutin avaimesta virrat nollaan käännettynä ja tangon sammutusnappi kytkettynä?

    Tyhjäkäyntiä se on kyllä nyt jonkun verran käynnyt ja tuntuu että parivuotta sitten ostettu akkukin on parhaat päivänsä jo nähnyt. Eli oletetaan että se ei purkaisi akkua.

    Yritän tänään mitata vielä kaikki uusiksi lämpöisellä koneella kun tiedän että vika on varmasti päällä.
     
  6. Rensu

    Rensu Polaris RXL

    Juurikin näin. Riippuen koneen lämpötilasta, ruisku pitää virrat päällä noin 5 minuuttia.
     
  7. liljon

    liljon Polaris Indy RXL SKS 650

    On tossa akkukin kyllä hajalla. Yö latauksessa ja alle 12v näyttää yleismittari. Käyn kotimatkalla hakemassa uuden akun.
    Oliskohan niin hyvä tuuri että vika olisi lopulta kokonaan akussa :rolleyes: Epäilen :D

    Staattoreita ei saanut uusia tarvikkeena ja orkkis oli 550€ joten sekään ei ollut vaihtoehto.. Purkuosatkaan ei innostaisi tässä tilanteessa kun mitään selkeetä vikaa ei ole.. Ei taida silti olla muita vaihtoehtoja kun etsiä käytetty.
     
  8. Rensu

    Rensu Polaris RXL

    Ikävä kyllä, akulla ei ole osaa eikä arpaa kipinään. Mutta ruiskuun on ja sen vaihto ajoissa on halpa tapa varmistaa ettei jää matkalle.

    Mulla saattaa olla staattori jossain laatikon pohjalla, pitää penkoa huomenissa.
     
  9. liljon

    liljon Polaris Indy RXL SKS 650

    Niin vähän meinasinkin.
    Pitäisikö tulla kipinä kun kaasarit on pöydällä eli suuttimien ja tps liitin irti? Olisi pirun paljon helpompi mittailla kun kaasarit on pois tieltä.

    Olisi tosi hyvä jos löytäisit! :)
     
  10. Rensu

    Rensu Polaris RXL

    Juu, tulee kipinä ilman läppärunkoja. Ruisku on erillinen paketti ja ainoa asia mikä yhdistää sen sytytykseen on se yksinäinen johto mikä tulee CDI boksilta ruiskuboksille. Siitä ruisku mittaa kierrosluvun.
     
  11. tovayryn

    tovayryn BDPA General Manager

    Minulla on omassa rxl ongelma. Tein konerempan siihen ja sain vehkeen käymään jo pitkän nykimisen jälkeen. Kävi hienosti 10min lämpimäksi ja sammutin kelkan. Nyt ei lähde käyntiin millään ilveellä.
    Kipinä on hukkunut jonnekkin.

    Olen tämän topicin mukaan mitannut puolat, staattorin, tappokatkaisija piirin toiminnan ja mikrokytkimet. Ne näyttävät olevan ok.
    Olen käyttänyt musta/valkoista johtoa irti cdi:stä.. Ei löydy kipinää.
    Pa pumppu yms pyörähtää kun nykii vetonarusta. Akku on uusi, tulpat on uudet, tappokatkaisija on uusi, niin myös mikrokytkimet.

    Mitäs sitten seuraavaksi? Onko niin huono tuuri, että CDI boxi on hajonnut itsestään?
     
  12. Barabbas

    Barabbas Member

    Oletko katsonut vielä magneettoa? EFI ei anna kipinää jos ei näy kierroksia. Eli tarkastukseen tuo magneetti joka lukee magneetosta rpm:ää..
     
  13. tovayryn

    tovayryn BDPA General Manager

    Vika löytyi minulla staattorista. Varaosa staattori paikalleen ja alkoi kipinä tulemaan hyvin. CDI oli ehjä.
     
    Broadspeed ja xc 500 sp tykkäävät tästä.

Suosittele tätä sivua