Joensuun ympäristö

Keskustelun 'Baana' on aloittanut käyttäjä Kapital, 17/8/07.

  1. Myöhäherännäinen

    Myöhäherännäinen Well-Known Member

    Lasku tulenee perästä, semmonen 17 euron litrahinta tais olla aika sopiva
     
  2. rupsu

    rupsu GLS 3500 FC, G-type 670x BigPipe, -21 Enduro 3500

    Heinävaaran Seo-Kitee ajelivat ainakin parilla kelkalla.
    Seuraavan kerran mahiksia lähteä torstaina.
     
  3. vinotintto

    vinotintto Lynx 5900 GLX

    Joko se sisäänajo moodi on karisteltu et päästää bensa kaupoille
     
  4. Poralis

    Poralis Well-Known Member

    Huomenna jatkuu sisäänajot paikallisrallilla. Eikös nuo uudet etecit kulje höyryillä, niin se mulle ainakin kaupattiin...to joutunee näillä näkymin jo takas työmaalle
     
    vinotintto tykkää tästä.
  5. vinotintto

    vinotintto Lynx 5900 GLX

    Kyllä oli mukavaa puuteri ajoa heinävaara- honkavaara väli. Ai ku sais tampparin käymää ni loppuis noissa ojan ylityksissä rypeminen
     
    rupsu ja Myöhäherännäinen tykkäävät tästä.
  6. rupsu

    rupsu GLS 3500 FC, G-type 670x BigPipe, -21 Enduro 3500

    Onko palstalaisia, jotka kerkesi ajamaan eilen ensimmäisinä ko. reitin.
    Myä käytiin eilen Heinävaaran Seo-Gulf ja leviteltiin mennen ja tullen.

    Vasta illalla pääsin ajamaan Delta-Uuron ABC:n lenkin ja jäljistä päätellen
    reitin tasaaminen oli tullut tarpeeseen.
     
  7. Poralis

    Poralis Well-Known Member

    Tänään tuli käytyä aukomassa/leventämässä reittiä Jakokoskelle Pielisjoen ylittävälle sillalle asti, lunta on aika kiitettävästi :) eipä tullut entistä pätkää ikävä
     

    Lisätyt liitteet:

    rupsu, vinotintto ja Finstallion tykkäävät tästä.
  8. vinotintto

    vinotintto Lynx 5900 GLX

    Missä vaiheessa tamppari käy ekan kerran ajamassa reitit? Nyt on jo puolimetriä lunta kumminkin. Loppuis nuissa ojissa uiminen ku se sais työnnettyy niihin lunta?
     
    Viimeksi muokattu: 28/12/17
    Hade ja Finstallion tykkäävät tästä.
  9. mertsi

    mertsi rmk 144"


    Ei varmaan ihan heti,ku jääpätkille ole mitään asiaa.. oikein ole järkeä maapätkää ees taas hangata..
     
  10. vinotintto

    vinotintto Lynx 5900 GLX

    Eihän ne jäillä aja muutenkaa
     
  11. sdi 1000

    sdi 1000 RR 1100 Turbo '13 x2

    Millon ylämylly ja liperin väli lanataan. Vai vuotetaanko sitä että kaikki lumet sulaa, jäitä ei taida olla tulossa ainakaan seuraavaan kolmeen viikkoon.
     
  12. Jupy

    Jupy Well-Known Member

    Heh, tampparia saa kyllä odotella ihan rauhassa. Kukapa sitä lähtis soille upottaa. Kunnon levennykset ensin kelkoilla. Lanaukset on jo käynnissä ko. pätkällä ja saattaapa kohta mönkkärikin vedellä lanaa...
     
    Viimeksi muokattu: 29/12/17
  13. sdi 1000

    sdi 1000 RR 1100 Turbo '13 x2

    Hieno homma. Aika syvijä on ojat ja sulija. Tulis ne kunnon pakkaset.
     
  14. Atso

    Atso Polaris iqR 440 hybrid

    Huomenna aamusta 9.00 ois välikankaalta lähdössä telamönkiä lanan kanssa kohti verkkolampea, saa mennä kaveriksi ajamaan ja tamppaamaan ketkä haluaa..
    On senverran märkää tuolla että nostoukkoja tarviisi varmasti mukaan.
     
    vinotintto tykkää tästä.
  15. ruupanen

    ruupanen Lynx RE

    V*tuttaa joka vuosi itkeä samasta, mutta levittäkää niitä p*rkeleen reittejä. Miten tuonne tamppari menee vaikka pakkasetken tulis, kun possujunassa taas ajettu.
    H*lvetin hienoa ajaa tuolla kaks päällä moottorisaha ja muut raivuu vermeet mukana, kun menee tasan tarkkaan yksi ura. Taiteile siinä sitten?!
    Tänään siis käytiin pahimmat paikat läpi välillä Iiksenjoki - Heinävaara. Sahasta loppu bensa, raivuusaha teki tenät. mutta onneks kirves vielä toimi. Hyvin saa silläkin aikaan kun tarpeeksi riehuu. Paljon siellä vielä tekemistä olisi, mutta parempaan päin.

    #vitunpossujuna

    [​IMG]
     

    Lisätyt liitteet:

    Viimeksi muokattu: 30/12/17
    Hemikoo, Reverend_, vinotintto ja 1 muu henkilö tykkäävät tästä.
  16. Rauta

    Rauta Well-Known Member

    Mä ajoin torstai iltana Kiteeltä Heinävaaraan. Ison suon Heinävaaran puolella muutama isompi sula oja josta meni kyllä ajamalla yli. Suon ja Kiihtelysvaarantien välillä muutama puu nurin jotka sai pikkukirveellä poikki ja pois polulta. Em. tien ja Heinävaaran välillä sitten olisi mottisahalle hommia enemmänkin. Mä hakkasin kirveellä sen verran että pääsin väkisin läpi. Sillä välillä myös pari pienempää sulaa ojaa. Ja mä jätin jäljet molempiin reunoihin
     
    ruupanen tykkää tästä.
  17. Kukunor

    Kukunor Commander -17

    Sinunkin pitää mennä kurssille missä opetetaan MINÄ Itse olen se ja kaikki muut toimii minun eteen. Kurssilla oppisi ettei tarvii tehdä muiden hyväksi mitään. Liian paljon on ihmisiä jotka tekee pyytetöntätyötä kaikkien hyväksi, no raivasin uraa tänäänkin ja toisaalta jäi hyvä mieli että siitä sitä on hyvä ajella. Mut kyllä toi kurssi olis tarpeen, ainakin itelle.
     
  18. ruupanen

    ruupanen Lynx RE

    :D Pitääpä mennä. Vähän ehkä turhankin kärkkäästi kirjoitin yllä viestini, kun hieman oli kierroksia vielä päällä, mutta jospa se herättäisi ajatuksia.
    Jos edes yhdellä olisi ajoporukassa retkikirves, tai saha matkassa ja tauoilla katkos pahimpia kaatoja pois, niin olisippa eritilanne reiteillä. Ja onneksi näitäkin ihmisiä on olemassa kuten yllä selviskin! Paskamainen tilanne tällä hetkellä, kun puut kaatuu niin etäältä reitin päälle. Onneksi lumet on nyt lähteneet puista, niin helpottaa tilannetta.

    Hyvin kyllä kirjoitit tuossa yllä: "no raivasin uraa tänäänkin ja toisaalta jäi hyvä mieli että siitä sitä on hyvä ajella." Siinäpä se lyhyesti tulikin miksi tuolla viittii rymytä muniaan myöten suossa tai ties missä paskaojassa likomärkänä kyrpä otassa :D
     
    Viimeksi muokattu: 30/12/17
  19. Jupy

    Jupy Well-Known Member

    Niin täyttä asiaa Ruupaselta! Aina pitää samaa länkyttää joka vuosi, kun samoja raiteita ajetaan kauden alussa ja muulloinkin. Samalla tavalla se kivi on siinä keskellä, mitä metrin sivummallakin :).
     
    vinotintto tykkää tästä.
  20. vinotintto

    vinotintto Lynx 5900 GLX

    Ei olla edes ajettu vielä iiksenjoki heinävaaraväliä ku tiedetää et siinä on kaksi vesistöä mistä ei pääse vielä yli. Me kun rupsun ja myöhäisheränneen kanssa ajetaa ni se on nii levee jälki et vaikka dc9 laskeutus siihe
     
    Finstallion ja Myöhäherännäinen tykkäävät tästä.

Suosittele tätä sivua