Kelkkakärry ??

Keskustelun 'Varusteet' on aloittanut käyttäjä TOMBOLA, 28/2/08.

  1. Leboef

    Leboef Polaris RMK Khaos 3"

    Miepä koitan huomenna ottaa. Ei kehtaa nyt pimiällä alkaa ottalampun valossa räpsimään ku kuiten mittään selevää saa niistä kuvista. :)
     
  2. Mik4--

    Mik4-- Freeride 146"

    Itellä on JJ-Trailerin 350 pro eli vähä paksummalla rungolla, 100-200€ oli kalliimpi kuin perusmalli. Perusmallissa 1.5mm tavaraa ja tuossa 2.0mm. Ei tuo kyllä omaan makuun oo ainakaan lenu vaikka paria kelkkaa on tullut siinä kuskattua ja puuta yms isompaa. Ei kyllä mitään pahaa sanottavaa tuosta oo ollut. Ja on kyllä omaan makuun huonojakin kärryjä ollut perässä. Aluvanteille oon lätkinyt isommat renkaat sekä kesäpinnoilla että nastoilla. Vakautti sekin toki jonkun verran kun jämerät renkaat vaihtoi.
     
  3. sdi-600

    sdi-600 Well-Known Member

    Kannattaa muistaa jj-trailer ihan ok verrattuna jt-traileriin ovat täysin eri kärryjä
     
  4. Jack796

    Jack796 Kelkaton

    Omalla Lapuan paku-trailer 3500 (750kg) vedelty 1500kg sorakuormiakin ilman ongelmia..Jep kunnolla väärin käyttöä, mutta kestää pulttikärrikin kuormaa, kunhan on kunnolla tehty.. Omamassa kuomun kanssa 240kg...
     
  5. Mazaa

    Mazaa Lynx rave re 600,800

    Itellä oli jt trailer 330k ja sen vaihdoin isompaan respon jarrulliseen mihin mahtuu 2 kelkkaa. On tuo respo selkeesti vahvemman oloinen ja näin, mutta ei ollut jt trailerissa mitään vikaa tai valittamista muutaman vuoden kokemuksella. Voisin ostaa uudenkin
     
    janzka tykkää tästä.
  6. Mik4--

    Mik4-- Freeride 146"

    Onko näin? Minä oon aina pitäny että samaa puljua.
     
  7. Leboef

    Leboef Polaris RMK Khaos 3"

    Tässäpä muutama kuva. Ihan tuollasta jotain u-palkkia (tai no voiko noin ohkasta palkiksi sanoa) mitä nyt sattu nurkissa pyörimään. Mukavasti jämäköittää kuomua muutenki aukiollessaan, vähenee se sivusuunnassa muljuaminenki huomattavasti. Kannattaa tehä se sovitus aika tiukaksi että vähän joutuu pukkaamaan sen tuonne väliin niin ei ainakaan hyppää vahingossakaan pois sieltä. Kokeilin vielä nostaa tuota kuomua että minkä verran antaa periksi että voiko teoriassakaan hypätä nuo pois tuolta jos tuuli vaikka riepottaa, mutta siinä saa kyllä jotaki muutaki jo hajota että nuo tuolta välistä muljahtaa pois.

    IMG_20190113_112032.jpg
    IMG_20190113_112104.jpg
    IMG_20190113_112122.jpg
    IMG_20190113_112208.jpg
     
    Jukkis tykkää tästä.
  8. Lupe-81

    Lupe-81 3 jammua

    Itse tein vanhaan Respoon juuri vastaavat mutta 20mm x 20mm neliöteräsputkesta. Yläpäihin putkia ja kuomuun porasin reijät kuomun ulkosivulta jotta saa työnnettyä vaikka pultin läpi varmistukseksi ettei varmasti muljahda pois.
     
  9. Salvelinus

    Salvelinus 49 Ranger 900T -23

    Kiitoksia selkeistä kuvista ja hyvistä vinkeistä! Entisessä Majavan kuomukärryssä oli valmiina samantyyppiset tukitangot. Täytyy askarrella Respoonkin sellaiset.
     
    Leboef tykkää tästä.
  10. Jannne

    Jannne Rust - eze vintage sled #winterrules #summersucks

    Mää tein katkenneesta komposiittilätkämailasta vastaavan
     
  11. Hemikoo

    Hemikoo Sidewinder xtx se 137", SXR 700

    Mulla taas Majavan kärryssä sen Majavan umpisurkean kuomun alkuperäiset tangot apuna nykyiselle kuomulle.
     
  12. Fudge

    Fudge Lynx GL 360 Syncro

    No ku äsken kattelin nuiden merkkien kärryjen kuvia. Niin en löytäny mitään muuta eroa ko sen yhden kirjaimen! Kuvien perusteella sanoisin että non aivan samoja kärryjä eri teipeillä! Rimpuloita molemmat.
     
  13. Petr

    Petr Rene BCX 600

    Katso tekniset tiedot, niin laidan ja pohjan vahvuuksissa on eroja (JJ/JT/Pro-mallit/Tekno-Trailer/ym.), vaikka kuvissa näyttää samalta. Ja ehkä akselin navoissakin on eroja.

    Tuo kuomun tuulihaka/tuki on kyllä ehdoton, kun lunta tai jäätä kuomun päällä niin voi romahtaa päälle. Kuomu tuli kerran käsivarsille kelkkaa kärryyn ajettaessa, mustelmilla
    selvisin eikä menny luita poikki. Sen jälkeen kyllä muistan aina tuen koloonsa + varmistus vielä kumiremmillä, että varmasti pysyy. Ja asensin toiselle puolellekin samanlaisen tuen.
    (Yhdellä kaverilla tuli aivovamma ja siitä eläkkeelle, kun kuomun reuna kopsahti sopivasti päähän).

    Joutuuhan noihin asenteleen joitain systeemejä myös perälautaan/lukkoihin/pohjaan, että kelkan saa yksin liukkaalta pinnalta turvallisesti kyytiin.
     
  14. Hemikoo

    Hemikoo Sidewinder xtx se 137", SXR 700

    Mulla vanha pätkämatto kokonaisuudessa pohjaan ruuvattuna, tulee noin puolet ulos kärristä ja kelkan ollessa kyydissä nätisti menee telatunnelin sisään. Suksille 2x2 höylätystä soirot niin takalaidassa kuin pohjassakin ajopäästä 45astetta viistettynä ohjaamaan kölin keskelle, uudella lumella, tulee itsestään alas kun alkuvauhdin kiskaisee puskurista.
     
  15. tontton

    tontton Well-Known Member

    Tässä oma näkemys. Kesällä kuskaan jettiä, talveksi jettivarusteet pois ja kelkka tilalle. Näppärä ja nopee lastata ja kulkee kevyesti perässä.
     

    Lisätyt liitteet:

    ParCatti tykkää tästä.
  16. Sledde

    Sledde New Member

    Meneekö jarrullisesta kärrystä jarrut kuinka helposti sököksi. Lähdin vetämään kärryä jarru päällä muutaman kilometrin... Onko jo entiset jarrut?
     
  17. teme-

    teme- Well-Known Member

    Kengät varmaan kulunut pikkasin, Jos eivät nyt taho ottaa niin koita kehiä ja jos ei auta niin uudet jarrukengät
     
  18. ParCatti

    ParCatti SKS 850 / Renegade ACE

    71A49574-1750-47C1-9986-B3841B94C1D9.png
    En tiedä muista merkeistä mutta itse puntaroin JJ-Trailerin rungon olevan riittävän tukeva yhden kelkan kuljetukseen. Hitsattu/kuumasinkitty. Peltiheikki laidat... no joo niinkuin @janzka sanoi, en minäkään laidanpäällä kuljeta.
     
    janzka tykkää tästä.
  19. janzka

    janzka -24 Ski-Doo Freeride 146" TurboR, SW 162"

    Tuommoiset on hyvät. JT trailerissa oli mulla uutena.
     
  20. Salvelinus

    Salvelinus 49 Ranger 900T -23

    Askartelin kuomun tuet 20x30 mm huonekaluputkesta (puuilosta) Hintaa tuli 8,90 eur + pultit.
     

    Lisätyt liitteet:

Suosittele tätä sivua