Polaris 850 Patriot ongelmat, ominaisuudet, päivitykset, parannukset

Keskustelun 'Polaris' on aloittanut käyttäjä andyman, 2/2/19.

  1. Korbimotors

    Korbimotors -95 360S Lynx -90 5900 GLX,-17 SKS 800 axys 155"

    Paljon kilsoja myllyssä? Miten hoksit puristukset mitata? Eikö oikein jaksanut enään pingata :rolleyes:
     
  2. Jv97

    Jv97 Member

    271km tuli täyteen :D kai sitä jostaki on alettava tutkiin ku kelkka ei käy ku yhellä noin pari sekunttia :)
     
  3. Janme

    Janme Well-Known Member

    Eilen ku Tarvikkeesta kävin peräkärryn ostamassa, niin sanovat, että alle rosentissa vikoja ja nyt oli Ivalossa käsittääkseni viides leikannu. Kyllä on yläperän pojilla kettumaisen huono tuuri tai sitten niitä on melko paljon tänne myyty. Yhden olen liikenteessä nähnyt, loput tuolla paikallisen merkkihuollon pihalla tai tallissa.

    Mutta jos jutut paikkansa pitävät, niin koko paskan alku ja juuri on soikiossa laakeripesän koneistuksessa, jolloin keskilaakeri lintataan lyttyyn konetta kasatessa. Ei kait nuihin alta 10 km ajettujen alakerran leikkaamiseen oikein voi mitään muuta kuin laakerivikaa keksiäkään. Öljyn tankkiin lisäämisellä ei varmasti saada kuin lisää ongelmia aikaiseksi, kun ei sitä pensaa näissä ruiskuvehkeissä ole ajatus isommalti siellä alakerran puolella pyöritellä? Alalle tyypilliseen tapaan testaus on nyt käyttäjien toimesta suoritettu, niin eiköhän ensi vuonna priimaa pukkaa ja uskaltaa kaupoille. :)
     
    Viimeksi muokattu: 17/2/19
  4. jussi 77

    jussi 77 Well-Known Member

    Siinä se puksuttaa iloisesti! Ei ole softaa päivitelty, ei rötää eikä boaa
     

    Lisätyt liitteet:

  5. jussi 77

    jussi 77 Well-Known Member

    Tätä ketjua kun lukee niin saa kyllä varmaankin täysin oikeen käsityksen rikkoutuneiden määrästä. Eli mulla on ilmeisesti se suomen ainoa toimia ja muilla jo paskana. On tää some vaan ihan kun pystytään tuhoamaan täysin järjettömillä kommenteilla jonkun kelkan maine. En nyt väitä ettei näitä olis mennyt yhtään rikki mutta tätä palstaa kun lukee niin kaikki tuntee vähintään viisi kaveria kellä on kone paskana. Minä tunne ketään kellä olis pariot hajonnu ja asun täällä paljon puhutuilla yläperien lähellä..tosin mulla on yksi kaveri joka ei ole saanut vielä 850 berbistäkään hihnaa poikki....
     
  6. jussi 77

    jussi 77 Well-Known Member

    Ai niin tunnenhan mää mikan kun se tuolla toisessa ketjussa esittäyty sen takia että määkin tuntisin jonkun keltä on hajonnu..
     
    mappe ja Mik4-- tykkäävät tästä.
  7. DooDoo

    DooDoo Well-Known Member

    Joo, yksi on särkynyt kysy mistä liikkeestä tahansa, eihän dokkeritkaan syö hihnaa saati yamahat, kysykää vaikka ambassadorilta.

    Itse olen hinannut vissiin sen ainoan metsästä pois mutta harva se päivä whatssappi piippaa ja tulee kuvaa kun on vehkeet jumissa tai käy kuin betonimylly. Joku puhuu paskaa ja olen aika varma että tiedän ketkä.

    Mulle on sattunut ihme laitos kun ei ole särkynyt mitään, ei ede yhtään tulppaa, tosin itse aiheutettua hieman.

    Edit: Korjataan sen verran että piileviä vikoja on pari ilmennyt, mag puolen sylinterin puristuspaine on tippunut jokaisella 3 mittauskerralla reilun viisarin verran matalemmaksi, pto puoli pysynyt samassa, tuorevoiteluöljyä alkoi huollon jälkeen menemään 10% tahtiin ja letkut ei ole irti ja uutta softaa ei kuulema ollut vielä jeillä mistä laittaa niin ei sen piikkiinkään voi laittaa.
     
    Viimeksi muokattu: 17/2/19
    K.Pukarinen, Keppana83, Vilbur ja 7 muut tykkäävät tästä.
  8. Hemmo

    Hemmo Paluu Tulevaisuuteen -

    pistä nyt doodoo lukumäärä kehiin kun noin pontevasti jaksat kertoa että harvase päivä niitä lervoo paskaksi. Ei sillä että se salaisuus ois että niitä leipoo, mutta tuo lukumäärä kiinnostais kun sulla kuulostaa olevan hyvinkin tarkka otanta rikkoontuneiden määrästä.

    Ja ite en jaksa murehtia hajoaako, omalla menty 600km ilman vikaa.
     
    Viable, member ja H.T tykkäävät tästä.
  9. DooDoo

    DooDoo Well-Known Member

    Yksi kuten huollossa sanotaan, kyllä sä sen tiedät itsekkin ja varmasti sen määrän oikeemman määrän siinä kuin minäkin, vähintään.
     
  10. Jäpälä

    Jäpälä Well-Known Member

    Eiköhän tuo paskan hokeminen tuosta yhestä ala jo riittämään? Sama mitä joku paikallinen nyrkki paja on jollekki sanonu niin kaikki tietää et se on paska puhetta. Maahantuoja tuskin tulee ikinä kertomaan todellista määrää ja mitä vitun väliä sillä on? Täälläkin tuntuu eniten hyperventiloivan ne joilla ei mitään kone ongelmia etes ole ollu.
     
    andyman, tovayryn, Viable ja 4 muut tykkäävät tästä.
  11. Matira

    Matira -

    Maanantaina käytiin ruotsiin matkalla päivittämässä 3 kpl 850 pro rmkoita ja kaikissa niissä loppui kyllä booaukset ja rötäämiset siihen paikkaan.
     
  12. Jmp2002

    Jmp2002 Khaos 2.6/155

    Mitä hajoamosiin tulee niin ripeää on korjaus, paikalliselle polaris huololle lauantaina tieto kun koneporsi ja torsraina oli kelkka nipussa uudella koneella..

    Onkohan kukaan miettinyt että onkohan näistä muistettu öljypumppua ilmata kun kaikki hajonneet on tyyliin 200km ajettuja..
     
    jussi 77 tykkää tästä.
  13. andyman

    andyman Well-Known Member

    Olin kolme päivää ajamassa Kittelfjällissä. Reilu 600 kilsaa on mittarissa. Hyvin pelaa. Tulpat kun pistin siihen 0,45 kärkiväliin niin sen jälkeen ei ole ollut kuin pelkkää hymyä tämän kanssa. En tiedä uskallanko laittaa edes mitään päivitettyä ohjelmaa kun pelaa niin hyvin. Pitää ainakin kuunnella kokemuksia vähän. Tuningmies minussa miettii että pitäisikö joku kytkinkitti hommata, mutta liekkö tällänen turaukko sellasesta mitään kostuu.
     

    Lisätyt liitteet:

  14. Vilbur

    Vilbur Well-Known Member

    Diablolta kytkytinkittiä.
     
  15. member

    member Polaris khaos slash 146 850

    Itsellä kans mietityttää tuo uusi ohjelma, kun nykyselläkin pelaa kelkka loistavasti. Onkohan sitä pakko ottaa takuunkannalta?
     
  16. Viable

    Viable 850 khaos -155 2022.

    Itekkään en kyllä uutta softaa kaipaile. Yli 400km ajettu nyt ja pellaa kyllä hyvin. Joskus laittaa syöttävämpi helixi ehkä ja vähän lissää painoa. Tuo tulpan kärkivälin muutos oli kyllä paras päivitys omaan kelkkaan. Jännän tarkkaa seki ko 0.50 välillä koitti vielä mooailla. 0.45 niin ei mitään venkoiluita ole. 20h täynä ja vielä on yhtenä kappaleena. Nuo puristukset vois mittailla jos sais vaikka uuet männät huollossa. Alkaa varmaan hooni olla jo hyvä. :D
     
    skidoom ja Jv97 tykkäävät tästä.
  17. PteQ

    PteQ Äksy polle

    Nyt olen tehnyt kaiken mahdollisen, jotta kelkka toimisi uudella softalla, niinkuin pitää. 98 bensaa, pollen oma ves öljy, tulppien kärkiväli 0.45, remmin kireys ohjeenmukaiseksi eli 32mm liike, non ethanol bensakartta, telamaton kireys luokkaa: hyvin kireä ja arvatkaapas mitä? Noin 60 km testireissulla ei mitään ongelmia! Sisäänajotunnit vielä menossa, mutta kyllä nyt on riemunkiljahduksia kypärän sisällä kuultavissa. Jes! Vihdoinkin.
     
    andyman, Kommein, Kimurantti ja 1 muu henkilö tykkäävät tästä.
  18. Puuterisurffari

    Puuterisurffari New Member

    Jotta ei ihan vääristy mielikuvat, niin itselläni Hemmon ja Jussin ja joidenkin muiden tavoin ei ole ollut juurikaan mitään ongelmia toistaiseksi uuden pannun kanssa. Kolme kertaa olen varoiksi tappokatkaisin alhaalla, virta pois käännettynä muutaman nykäisyn tehnyt, kun ei lämmin kone lähtenyt eka vedolla käyntiin. Tuokin siis puhtaasti varalta, ettei tarttis tulppia alkaa vaihtaan sisäänajon aikana. Ei ole kone booaillut ennen ensihuoltoa tai sen jälkeen uudella polttoainekartallakaan. Tosin en sisäänajon aikana käyttänyt urku auki, kuin hetkellisesti harvakseltaan.

    Ensihuollon jälkeen viikonloppuna 130 km takana, joista n. 1/3 kuusikoissa turrailua ja hyvin toimi. Tosin en edelleenkään montaaa kertaa täysin urku auki ajellut, kun tuo lumitilanne ei edelleenkään mahdottoman hyvä ole, eikä tee mieli kiviä tai kantoja raaputtaa tai muutoinkaan sammaleita pöllyttää. Lähellä täyttä kaasua lähinnä aina paikoitellen. Enpä ollut edes tietoinen, jotta näin monella on ongelmia, mitä tämän viestiketjun perusteella saa mielikuvan. Oman koneen kokoonpanomerkintä oli 31.8. ja itse kelkka syyskuussa. Kilometrejä n. 370km tällä hetkellä. En huomannut, että öljynkulutuskaan olisi kasvanut päätähuimaavaksi päivityksen jälkeen. Ennen vloppua öljysäiliön tarran oranssiin kohtaan saakka, enkä nyt osaa tarkkaan sanoa mihin asti vajosi tuon 130 km turrailun aikana, mutta ei kuitenkaan lisäysrajalle eikä edes missään vaiheessa välähtänyt öljyvalo.

    Jos jotakin negatiivista pitää kaivaa, niin tureikoissa hitaassa ryömityksessä hihna meinasi paikoitellen lämmetä (ei mitään tulikuumaa). Omasta mielestä normaalia ottaen huomioon, kuinka syvässä kyntää näillä lumilla ja millaiseen kuormaan hihna tuollaisessa hitaassa ryömityksessä joutuu vieläpä ilman ollessa plussan puolella. Tuo lähinnä lauantaina. Sunnuntaina oli vähän pakkasen puolella ja alko enemmän tuntumaa löytymään tureikkoon ja sai vähän paremmin vauhtia ylläpidettyä, niin taisin vain kerran pysähtyä hetkeksi hihnaa jäähdyttään.
     
  19. DooDoo

    DooDoo Well-Known Member

    616km ja 15.4h ja ei mitään ongelmaa koneen puolella, tosin ei pidäkkään olla ainakaan öljynpuutteen takia kun edellinen laskelma oli lähemmäs 10% seos ja epäilin että tullut laskuvirhe. Tänään ajoin lenkin ja laskin että 5.3% seoksella edelleen menee öljyä, alkuperäinen softa sisässä. Saavat 800km huollossa tutkia asiaa.
     
    andyman tykkää tästä.
  20. 4moped

    4moped Well-Known Member

    Lauantaina reipas 300km reitillä ja poltoaineen kulutus huimat 16,3L/100, öljyä meni 4,5% seoksella. Tämä siis 16h ja 650km jälkeen, tuohon asti kiskoi sen normaalin 22-26L/100km, kuten edellinen 800cc:kin. Toki lauantaina oli vähän keveämpi keli, mutta ei se noin paljon voi vaikuttaa kulutukseen? Originaali kartta sisällä, 98 ja non ethanol.
     
    andyman tykkää tästä.

Suosittele tätä sivua