Polaris Axys 850 sks 146" 2019->

Keskustelun 'Polaris' on aloittanut käyttäjä kaahari, 6/3/18.

  1. kaahari

    kaahari Well-Known Member

    Ruottin rinteillä korkealla saakin olla kevyempi setuppi, se mikä täällä alavilla mailla toimii niin ei välttämättä toimi kilsan korkeudessa. Eikä nuita heliksejä ole pakko uutena ostaa, kai se ihan sama teamin variaattori on näissä ku vanhemmissaki niin löytyy varmaan käytettyinä heliksiä ja jousta. Joku tuossa sano että alusta jyrkällä heliksillä on vaikea ajaa hiljaa, vaan eipä tuo itellä oo kyllä niin, tosin mulla on alusta pienempi arvoinen kytkimen jousi, kuulemma ihan ahman pyytäjien ku 100 alkaa :D Varmaan ihan hyvä tuo doo doo setuppi, jousien arvoja ei oo tainnu kertoakkaan. itse en ehkä laittais 44 loppuista heliksiä, vaan eipä oo patriootti myllyä mulla eikä kokemusta mitä se siitä tykkäis o_O
     
  2. MMi

    MMi SKS146

    42 loppunen ei mun mielestä riitä tuolle mosalle 146:ssa. 44 on näille lumille jees. Ja riksulla kun kävin niin 10-76 puntilla mentiin sielläkin. Kytkimen jousta vähän kireemmäksi vain vaihoin. Helixinä 58-44 ,36
     
    janiok tykkää tästä.
  3. kaahari

    kaahari Well-Known Member

    Sehän on hyvä sitten että jaksaa jyrkemmälläki heliksillä vääntää kone korkeellaki. Jousia on helppo ja halpa vaihdella molempiin vartsuihin kuites kelin mukaan niin pysyy remmit ehjänä ja toimii.
     
    Jv97 tykkää tästä.
  4. Hesba

    Hesba Polaris Finland missioner

    Iteki pijin ens alkuun vähän arvokkaana tuota DRT kittiä mut sitte laskeskelin että son 66€/kpl puntti, 160€ helix ja siihen jokunen jousi päälle ni ei olla enää kaukana kitin hinnasta. Siihen vielä säätöaika päälle mikä ei sekään ilmaista ole. Tämä siis tilannetta varten ettei säätöosia ole jo kertyny varastoon valmiiksi. Toinen asia mikä puoltaa DRT hommia on tuo hc puntti mitä ei muilla ole Pollelle, en itekää ole osannu kaivata moista kapistusta omaani ennekä pääsin kokeileen kuinka hyvä se on.

    Siinäpä pari perustelua DRT:n puoleen, tokihan jokainen tekee ninku parhaaksi näkee. Oma mielipide on että jos tykkää ajaa eikä säätöosia ole hyllyssä niin ehottomasti valmis kitti ja jos on säätöosia ja virtaa säätää ni sitte kasailee itte toimivan setin. Valmiita nämä ei kaupasta ole.
     
    Driver, Jv97, JJN ja 1 muu henkilö tykkäävät tästä.
  5. Pistin

    Pistin Well-Known Member

    Tuo täysin totta mitä Hesba kirjottaa mutta niinko esim mulle ei hyvä vaihtoehto kun on tapana kiinnostua kaikesta tekniikasta ja osa harrastusta on tallissa vietetty aika niin on pakko saada itte kokeilla kaikki
     
  6. kaahari

    kaahari Well-Known Member

    Käykö tämä setti sitten meren pinnasta sinne 1500m korkeuteen asti? Ilmeisesti vaan painoilla säätö vai pitääkö tehdä muutoksia
     
  7. Pistin

    Pistin Well-Known Member

    Nuo kitit käy joka paikkaan puntia vain lisää tai vähentää tarpeen mukaan
     
  8. kaahari

    kaahari Well-Known Member

    Minkä kulman helixi nuissa on vai muuttuva? Varmaan niin salassapito meininkiä niinku yleensä.. Vissiin tulee jousia useampia vareihin mitä suositellaan millekki korkeudelle?
     
  9. Hesba

    Hesba Polaris Finland missioner

    Kitti käy tänne ja vuorille. Perussäätö tehty niin että voi helposti muuttaa muutaman gramman. Toki itellä piti lisätä punttia kesken Riksun reissun.

    Kitin mukana tulee hc painot ja helix. Muuta ei tarvii. Optiona on sitte kytkimenjousi jos haluaa korkeamman kytkennän. Ite ajan vakiojousella.

    Helix on kahdella kulmalla, A on suora ja B on muuttuva f. Enempää ei valmistaja anna kertoa.
     
  10. Jii.Pee

    Jii.Pee Kelkaton.

    Helix 114€ ja kulut päälle. ;) Jonku satasen siinä saattaa säästää jos itse saa mieleiset säädöt. Sekin on kyllä vaan yhden remmin hinta.
     
  11. Polman

    Polman Lynx Rave RE 850 2024

    Oliko kulutus tosiaan 34L/100 km??
     
  12. petes88

    petes88 Well-Known Member

    Pääseekö nuin vähällä:eek:o_O
     
  13. DooDoo

    DooDoo Well-Known Member

    Niin olin laskevani, viime tankkauksella oli 46.5l/100km mutta sisälsi hieman jo yritystä.
     
    vetkulilm tykkää tästä.
  14. Naasu

    Naasu AXYS SKS 146 850 -19

    Oliko näin, että 10h jälkeen kone piristyy entisestään?

    Kyllä ainaki soppa maistu mukavasti. Kevyttä reittiturrailua 110km, 60km ehti ajaa ko oli jo puoli tankillista menny ja kaasun asento oli kokoajan melko olematon.. :)
     
  15. DooDoo

    DooDoo Well-Known Member

    Se mittari näyttää ihan omiaan, sitten kun kaikki valot vilkkuu niin vieläkin on 10l jäljellä.

    Tänään sitten kuoriutui narut remmistä aikamoisen persraiskauksen saattelemana, olisi vielä pystynyt ajamaan mutta säälistä vaihdoin ettei taas tarvii naruja repiä kytkimen akselilta. Eli 900km ja 2 remmiä, ei paha mutta ei kyllä vielä ole ihan jiirissä voimalinjakaan, lisää testiä.
     
  16. Pistin

    Pistin Well-Known Member

    Saako tuota punttia erikseen tilattua?
     
  17. Pistin

    Pistin Well-Known Member

    Mulla tuo on muuten lyönnissä mutta 10/74 puntti ei vaan riitä tuole moottorille vaatii sen 76g
     
  18. Hesba

    Hesba Polaris Finland missioner

    Ei saa, pelkkänä kittinä myyvät.
     
  19. Hesba

    Hesba Polaris Finland missioner

    Tämäpä se kitin etu onkin että kaikki tulee kerralla, äkkiä kalliilta tuntuva kitti ei olekkaa niin kallis ko ostelee parit helixit muutamat eri painot ja jokusen jousen. :D Toki jos lähtee suoraan säätöpainoista hankinnat alottamaan ni pärjää yleensä yksillä.
     
  20. Pistin

    Pistin Well-Known Member

    Niin no joo nuissa painoissaki on toki eroja mulle tuo kitti ei sovi kun on niin utelias luonteeltaan että haluaa itte tehä/ kokeilla kaikki muuten ei saa semmosta minkä itte haluaa tämä on tätä mikhään ei koskaan riitä aina on vara yrittää parempaa " kuuluu harrastukseen"
     

Suosittele tätä sivua