Yamaha Sidewinder 2017 ->

Keskustelun 'Yamaha' on aloittanut käyttäjä Pasi, 1/3/16.

  1. Skippaduu75

    Skippaduu75 Well-Known Member

    Onko niihin saatavilla jostain jämymmät kumet?
     
  2. Heino

    Heino Member

    Kiitos kaikille hyvistä neuvoista.
    Kelkan valinta taisi onnistua, mutta miten mahtaa käydä suksien kanssa. Minulle on tulossa käytetyt Blade xc sukset. Meniköhän tuo hankinta harakoille? Parin päivän päästä se nähdään. Eiköhän niillä jotenki haro näitä minun selkosia. Ei nuo alkuperäisetkään huonoilta tunnu, mutta jotenkin ne ovat liian köykäset, varsinkin ojien ylityksissä. Vaikka enhän minulla ole vielä ollut muita suksia mihin niitä vertaa. Paitsi alkuperäiset vuotsolaisten kanssa. Ne ei toimineet. Sen voin sanoa. Niillä ei kukaan jaksanut ajaa.
     
  3. jp10

    jp10 Well-Known Member

    Onko kellään ppsuksia winderissä höylättynä tai ilman.
     
  4. Kamppi

    Kamppi Well-Known Member

    Eikö Hemikoo ole noita testannu. Otaksun vahvasti jotta pp:eet oltava höylätyt, muuten on raskaat, ja siltikin voi tuntua raskaalta. Kokemusta mulla ei ole kuin viperin keulilla. Onko jp10 laittanu winderin kun moista asiaa tiedustelee?
     
  5. JJh78

    JJh78 SW-19 M-TX 153" 300+hp stage5

    Olispa kyllä hyvä jos joku olis jo testannu. Itelläki oottas tuossa pajassa höylätyt pp:eet ku viittis vain kokkeilla paikoilhen. Saattaapi kyllä tuo keula mennä raskaaksi nuilla.
     
  6. JOKO

    JOKO Well-Known Member

    Hmm nyt kävi niin että vahingossa avasin suuni väärässä paikassa niin nyt mulle jäi käteen r-tx viper budjetti ratkaisuna. vuokraaminen tulisi minulle aivan varmasti omistamista halvemmaksi. Mut sillä vuokrakelkalla ei sitten lähdetä hetken mielijohteesta käymään jotain pikkulenkkiä. Taino rahamiehet voi tehdä niinkin. Jos tuolla nyt menis tämän talven lapinreissun ja katotaan senjälkeen myydäänkö pois muutaman satasen voitolla vai pidetäänkö toinenkin talvi.
     
  7. jp10

    jp10 Well-Known Member

    en ole apexilla nytrolla phazerillä ja et.llä mennään.eihän sitä tiedä mitä seuraavaksi ostaa
     
  8. Quad

    Quad Well-Known Member

    Kokeilin viime talvena höylättyjä pp suksia 137 winderin keulilla, oli ne niin raskaat ajaa etten kyllä suosittele. Vaihdoin Bladet alle niin ohjaus keveni huomattavasti. Testin aikana alusta oli ihan vakio.
     
  9. Hemikoo

    Hemikoo Sidewinder xtx se 137", SXR 700

    Minä kokeilin muistaakseni vain Viperissä 137" mutta alusta oli Totaltekkiä ja kaveri ajeli Xf7000:lla höylätyillä ja Totaltekeillä, muuten ihan jees mutta tälläinen ottava keli oli todella ottava.
     
  10. Skippaduu75

    Skippaduu75 Well-Known Member

    Onko kukaan kokeillut capro mtx suksia et millainen ohjaus niillä on?
     
    Range tykkää tästä.
  11. Fiiberi

    Fiiberi Wintage Weikko

    Pelas se PP:kin Swinderissä, kun rakenteli myös jousituksen uusiksi.
    Bladet, varsinkin alkuperäiset, ovat vallan hyvä vaihtoehto Swinderin keulaan.
     
  12. Värjäri

    Värjäri Well-Known Member

    137 keulassa, lyhyillä raudoilla kevyt, vähän aliohjaava.
    Reitiltä voi lipsauttaa huoletta ohi kun kantavat hyvin pehmeessä.
    Umpisella hankalat kanttailla. Kelkan perä tippuu routaan.
    Jotenkin hämäävät kooltaan.
    Häiritsee kun niin ison oloiset.
     
  13. Reuhka

    Reuhka Ockelbo 600

    Häätyy vissiin tilata Bladet itsellekin kun on semmosessa poromies-polvihollilta-ajossa vähän syökyilevä. Sais olla ihan hipsun verran kantavampi kuin vakiosuksi.
     
  14. FFoxi

    FFoxi X-trim & 5900 LTS

    Perus Blade on kyllä 162" yampulla eleetön viedä ummella ja kantaa keulan just sopivasti. Vilttokin onnistuu hyvin ja suksi pysyy lumen alla. Hyväthän nuo on myös reitillä. Varsinkin vauhti alkaa noustessa, niin paranee vain ajamisen vakaus.

    IMG_20190202_121809.jpg
     
  15. Markus90

    Markus90 Ski-Doo Backcountry XR-S 850 154” -24

    Tänään pääsi jo mukavasti ajamaan, nyt kyllä toimii todella hienosti voimalinja eikä kuumu enää ylimääräisiä! Oli jopa mukava ajaa. Ehkä hivenen ”kevyt” reitti ajoon, mutta umpiselle on kyllä nyt makiainen. Keula keviää silloin kun haluaa toki voimaa sais olla lisää:rolleyes: ettei nyt ihan ylistyslauluksi mene niin narahti sitten kummatkin liukurungot poikki tänään :D samontien lähti blingille tilausta sisään vahvikkeista, seuraavaksi pettää varmaan pukit :rolleyes: Remontin määrä se näkyy olevan aina vakio :cool: eipähän ruostu työkalut näitten kans
     
  16. mikada

    mikada Yamaha Sidewinder 2017

    Tuossa kun on puhuttu noista suksista, niin olen kyllä ihmetelly kun on hieman miehekäs ohjaustuntuma tuossa omassa winderissä. Ostin sen siis käytettynä ja luulin kokoajan, että siinä on orkkis sukset. No tarkemmin perehdyttyä siinä onkin C&A pro eli vissiin siinä on syy tuohon miehekkääseen ohjaus tuntumaan? Normi Bladet olis vissiin sitten parhaat reitille ja ummelle kompromissina? Siis ilman, että pitää alkaa stereodeja ja punttisali yhdistelmää harrastamaan :) . C&A on kyllä suuntavakaa suksi ja hyvin seuraa ohjausta.

    Toinen kysymys liittyy tämänpäivän hieman kovahkoihin reitteihin (Nyt ohjaus oli kyllä sopiva :) ) Eli Hommasin Jammus orkkis raapimet, mutta ilmeisesti ne ei olleet tähän yksilöön sopivat, kun olis pitäny alkaa porailemaan kiskoja, jotta olis saanu istumaan. Mitkä ovat hyvät 2017 XTX winderiin, mikä mulla kuvassakin? Ilman hyviä raapijoita on niin pirun työläs ajaa kovilla reiteillä, kun pitää keskittyä joka välissä, kun on mahdollisuuksia, hakea reitinlaitoja voidellakseen liukuja.
     
  17. Fudge

    Fudge Lynx GL 360 Syncro

    Ennen ko hylykäättä c&a sukset niin kokeilkaa Ensin lyhentää rautaa takaa yhen pultin välin..
     
    Värjäri, Seiti, TeHo ja 1 muu henkilö tykkäävät tästä.
  18. Skippaduu75

    Skippaduu75 Well-Known Member


    C&A prota on vissiin 6 eri mallia et jos reittisuksi ni voi hyvinkin olla raskas winderin keulalla.
     
  19. DooDoo

    DooDoo Well-Known Member

    Älä hylkää niitä raappoja kun selaat riittävästi tätä topicia niin löytyy kuva kun laitoin ne just samanlaiseen linttaan kuin sulla on. Ne on raapimisteholtaan parhaat raapat.

    Mulla olisi jossakin ne asennuskalikatkin tallessa kunhan löytäisin ne täältä tallista.
     
  20. fleec

    fleec Well-Known Member

    Näyttää minun vanhalta sw:ltä. Laita sinne etupukkiin kunnon iskari niin ohjaus kevenee ja alustalla kestää vähän pitää vauhtiakin. Sukset siinä on C&A uusimmat mallit 2017 ja niitä on muokattu sähköhöylällä niin paljon kun pystyi.
    Mites remmi on kestänyt, alussa tehtiin variaattoriin jousi ym. muutoksia ja n.5tkm meni ilman murheita.
     

Suosittele tätä sivua