Kannattaako uudempi kelkka?

Keskustelun 'Lynx' on aloittanut käyttäjä Janihammari, 5/3/19.

  1. Janihammari

    Janihammari Active Member

    Itsellä nyt rev koppainen(2008) 600 ruisku rave re, kannattaako päivittää uudempaan, tuntuu ettei tahdo pysyä reitillä uudempien kelkkojen perässä lainkaan vai onko vain kuskista kiinni? Alusta vakio pps.
     
  2. Mazaa

    Mazaa Lynx rave re 600,800

    Kyllä se pidempi pps on parempi, suosisin 12,13,14 sit 15 ja 16 ilmeisesti huonompia
     
  3. Kimurantti

    Kimurantti 2021 3700 RE-Ferrari green

    Unohtaa nuot ja radien 600r suoraan jos vain suinki mahollista. On ihan erin olonen laitos ku vanhemmat, mutta makuasia ja kyllä nopeusrajoitusten mukaan ajas kaikilla
     
  4. Mazaa

    Mazaa Lynx rave re 600,800

    Joo jos vaan talous kestää niin se uus 600r suoraa mut jos budjetti on pienempi suosisin noita edellä mainittuja
     
  5. rupsu

    rupsu GLS 3500 FC, G-type 670x BigPipe, -21 Enduro 3500

    Itellä 600R. Olen suht. tyytyväinen hankintaan. Tähänkin pistetty jo uutta palikkaa että on saatu mieleiseksi.
    Väitän että kaikista Rex2:sesta saa ajolleen ihan pirun makian laitteen...myös vm.-15 kun osaava seppä säätää sen.
    Lääkkeet Rex2:seen:
    Paltekin ohjelma, kytkimeen kireämpää jousta ja ramppia. Varin vaihto Teamiläiseen. 21:n yläratas ja alas käy orggis. Pattisuojat, eturungon vahvikkeet, RS-kitti, Totaltekin Sprintit tai Racingit, etuseen 22Nm:n jouset tai kireemmät sekä simmitys. Alustaan kireämpää jousta ja simmitys.
    Ajoin tänään ed. Mainitulla Rexillä ja woi viude että on lysti paahtaaaaaa!...vai mitä @vinotintto
    PS. Lisätkää tai korjatkaa jos olen pahasti hakoteillä!
     
    vinotintto tykkää tästä.
  6. Kojontti

    Kojontti 600R RE, x-rs pessimisti-evo

    Pari vuotta uuempi ja sit on jo kuskista enempi kiinni. Tuo R-evo ei oo oikein edes vertailukelpoinen REXirunkoisen kanssa ajettavuudeltaan. Ihan SC versio RE kepeillä niin kohtuudella tuota roikkuu uusienkin mukana.
     
  7. Myöhäherännäinen

    Myöhäherännäinen Well-Known Member

    Tahi rex2 runkonen -15 800r pannulla ja ammattimiehen tekemä simmitys alustaan nii jo vain. Yleensäkin perushuolto ja osien tarkastus ja rasvaus ennen baanalle lähtöö nii lisääntyy ajonautinto.. Isolohkossa riittää voima kulettaa tällasta raskastekosempaa kuskiakin. Joo ja tosiaan väh 20nm jouset keulaan
     
    vinotintto tykkää tästä.
  8. Paabo

    Paabo Well-Known Member

    Oletko simmittänyt alustan osaavalla henkilöllä sinulle sopivaksi? Telaston puolesta ei häviä uudemmille juurikaan, ohjauksen ja keulan toiminnan osalta antaa tasoitusta tuoreempiin lyneihin eniten.
     
    Ants1 tykkää tästä.
  9. willik

    willik Well-Known Member

    Ite vaihdoin -08 rave 600sdi:stä => -13 800 rave re ja vois sanoa, että ajamisen helppous nousi älyttömästi ja vauhti kyllä sitä myötä. Vaikkakin 800 sanotaan että raskas ajaa niin enemmän -08 kanssa tuli hiki kammetessa sitä reitillä.
     
  10. Vonikka

    Vonikka Well-Known Member

    No se ei ole ihmekään kun katsoo mistä mihin vaihtoi jos tuntuu kevyeltä :D

    Itse onistanut 600, 800 ja 850 kuutioiset pätkät ja nyt on vakaa harkinta palata ensi vuonna 600:n puikkoihin. On ne niin upean kevyitä ajaa ja niitä saa käskeä kunnolla. Ainakin omaan makuun nykyisissä 8xx kuutioisissa on ihan tyhjän paljon voimaa reitille varsinkin kun alkaa vetämään 200+ km niin loppuu vain turhaan voimat.
     
    Hemikoo tykkää tästä.
  11. Myöhäherännäinen

    Myöhäherännäinen Well-Known Member

    Itellä oli entinen -06 600 sdi ja tälle kautta vaihoin siis aiemmin mainitsemani 800r etec, niin eihän näitten ajamista voi oikein verrata kun onhan tää nykyinen niiiin paljon parempi ja kevyempi, nopeampi jne.
     
  12. Janihammari

    Janihammari Active Member

    Aika kaksijakoisia vastauksia, suorilla peltoaukoilla tuolla kyllä pysyy perässä, mutta patikossa taas uudemmat menee täysin horisonttiin. Toki missä asustelen on aika huonokulkuista reittiä joten ei siellä kovin lujaa pääse, mutta tympäsee se kun muut ovat itse jo tekemässä valkiaa pääpaikalle, kun itse pääsen vasta perille.

    Jos hampaat irvessä yrittää uudempien perässä pysyä niin kyllä tuolla vehkeleellä se menee jo hengenvaaralliseksi, ja paikat maitohapoilla muutaman kilometrin jälkeen sekä sitten meno tyssää väsymykseen. ( Ps olen 20kg kevyempi, kun kanssa kelkkailijat )
     
  13. Jannne

    Jannne Rust - eze vintage sled #winterrules #summersucks

    Oha sulla sääjöt kohillaan ja iskarit huollettuna?
     
  14. Myöhäherännäinen

    Myöhäherännäinen Well-Known Member

    Hanki vain suosiolla about vm -13 ja siitä uudempi laite, niissä on kuitenkin alustan geometriat jo kunnossa ja ajo-ominaisuudet sitä myöten paljo paremmat.
     
  15. Mazaa

    Mazaa Lynx rave re 600,800

    12-> se pitempi parempi alusta taitaa olla 14vm asti tismalleen sama? Ero on juurikin alustan toiminnasta patikossa, tai näin mulle on uskoteltu. Ja kyllä löytyy molemmat tallista ja ero on jokseenkin selkeä ajettavuudessa
     
  16. Janihammari

    Janihammari Active Member

    Kyllä on huollettu, oon koittanut säädellä, on se parempi, mutta aika kovalta tuo takapää tuntuu, vaikka säädetty jo melko löysäksi. Remmi alimmassa reiässä ja silti suksipaineet aika kovat.
     
  17. Mazaa

    Mazaa Lynx rave re 600,800

    Jos haluut tuolla jatkaa etkä päivittää uudempaan, lähetä ne shimmattavaksi esim tuunelan jarkolle niin saat niistä niin hyvät kuin niistä saa. Eise kuitenkaan ole uudempien veroinen mut kai sillä vetomiehet lujaa menee silti
     
    vetkulilm tykkää tästä.
  18. Paabo

    Paabo Well-Known Member

    Juuri näin.
     
  19. Hemmo

    Hemmo Paluu Tulevaisuuteen -

    12vm -> pitkäalusta pps on vuosimallista riippumatta oikeinkin kyntevä peli ja ajettavuudeltaan varmasti eroaa vanhasta revo koppasesta. Suosittelen 14vm, siinä on aikalailla kaikki palikat kohillaan.
     
    Zombie tykkää tästä.
  20. Aa-Vee

    Aa-Vee Active Member

    Ski-doo mxz xrs 2011 harkitsemassa siirtymistä uuteen raveen. Eniten mietityttää pps alusta, tuntuuko se kovalta ski-doon verrattuna? Ski-doo pohjannut itelläni reippaassa reitti ajossa ja jos taas ruuvaa vaimennusta jäykemmäksi, niin perä ampuu persiille ja tulee pintakovaks.
     

Suosittele tätä sivua