Vantaan ja Nurmijärven kelkkareitit

Keskustelun 'Baana' on aloittanut käyttäjä J0nttu, 2/3/13.

  1. Pihevi

    Pihevi Member

    Vs: Vantaan ja Nurmijärven kelkkareitit

    onkos mitään uutta tääläpäin ???
     
  2. Daihard

    Daihard Active Member

    Vs: Vantaan ja Nurmijärven kelkkareitit

    Mä oon mukana kaikessa mitä keksittekään. Ite tuun kehä3 juuresta ja ajellu kehä3-seutula-klaukkala-nurmijärvi akselilla ilman ongelmia. Osa reiteistä on ollut vuosikausia ja niitä vain käyttänyt. eipä ole ketään haitannut onneksi!
     
  3. Polman

    Polman Lynx Rave RE 850 2024

    Vs: Vantaan ja Nurmijärven kelkkareitit

    Asun myös Klaukkalassa ja ajellut kyseisiä reittejä. Joutuu vain peräkärryn viemään aina johonkin kun ei kotipihasta suoraan pääsee liikkeelle. Onko tiedossa hyvää paikkaa jonne jättää kärryn...
     
  4. valtteri saarijärvi

    valtteri saarijärvi Active Member

    Vs: Vantaan ja Nurmijärven kelkkareitit

    Itse asun nahkelassa ja pääsen näille kyseisille urille suoraan omasta pihasta. jos tänne etelän läpöön nyt siunaantuis sitä lunta niin voitas vaikka porukalla ihmetellä ajelupaikkoja ja kehitellä uusia uria! ;D 8) 8)
     
  5. valtteri saarijärvi

    valtteri saarijärvi Active Member

    Vs: Vantaan ja Nurmijärven kelkkareitit

    keimolan neste on varmaan kaikista paras paikka jättää kärry ja siitä nesteen pihasta pääsee suoraan uralle
     
  6. Polman

    Polman Lynx Rave RE 850 2024

    Vs: Vantaan ja Nurmijärven kelkkareitit

    Täytyy juu kehitellä kun talvi koittaa
     
  7. jäsen z

    jäsen z Polaris Indy 600cc

    Vs: Vantaan ja Nurmijärven kelkkareitit

    Kessalle meno tarvii vissiin suunnitella uudestaan. Ovat tempasseet siihen sen tienpohjan sen verran syvälle.. yks kelkanlasupaikka vois olla seepsulan kohalla linjojen alla. Siitähän pääsee jo aika kivasti palojoki klaukkala akselin sahaamaan. Olen ajellut jotain 6-7 vuotta alueilla. Monilta maanomistajilta on lupa, monet kelkkailijat on itse maanomistajia mutta en tiedä että kukaan olisi tullut räyhäämään. No yks rouva maaliskuun auringonpaisteessa pysäytti kaverin kun käveli itse poletulla reitillä :-\ sellanen pyyntö että älkää vaan poiketko reitiltä. Paikalliset on katsonu että väylät menee joenreunaa tai muuta kesantoa pitkin ettei suotta kuumoteta ketään. Alueella on kyllä pari rataa missä saa ajaa. Lumia ootellessa :)
     
  8. Polman

    Polman Lynx Rave RE 850 2024

    Vs: Vantaan ja Nurmijärven kelkkareitit

    Missä tuo Seepsulan kohta on?
     
  9. jäsen z

    jäsen z Polaris Indy 600cc

    Vs: Vantaan ja Nurmijärven kelkkareitit

    Hansakalliontiellä. Jos ei kehtaa ajaa ihan sinne asti niin riipiläntien ja hansakalliontien risteyksessä pikkunen parkkis missä enska/trial kuskit pitää kärryjä. Eiköhän siihenkin sovi!
     
  10. valtteri saarijärvi

    valtteri saarijärvi Active Member

    Vs: Vantaan ja Nurmijärven kelkkareitit

    nahkelan ja vantaan rajalta pääsee vantaanjoen tuntumasta linjan alle helposti, siinä on mennyt ura seepsulalle melkeen joka talvi. sielä ei oikeen kantojen seassa voi ajaa vielä vähäisillä lumilla ja sitten kun sitä lunta on niin se on haastava porata pätkällä uraa sinne umpiseen (pari kertaa oltu pikkuusen lujaa jumissa sielä)
     
  11. Daihard

    Daihard Active Member

    Vs: Vantaan ja Nurmijärven kelkkareitit

    Joo siellä pelloilla ei saa ajella keskellä peltoa vaan reunoja pitkin missä ladut menee. Ettei vaan tule sanomista.
     
  12. Mtl74

    Mtl74 Member

    Nostetaas ylös. Onko mitään uutta ko. rintamalla?
     
  13. Mazaa

    Mazaa Lynx rave re 600,800

    Saako täälä jossain ajaakki? 25 tien vierrssä röykkä-rajamäki välillä ollu ainaki jonkun verran kelkan jälkiä, mitäny parikertaa siitä ohiajaneena nähnyt. Ei tietoa minne menee /saako ajaa mutta kiinnostaa kyllä jos joku tietää kun tässä klaukkalan nurkilla asustelen..
     
  14. Mtl74

    Mtl74 Member

    Samaa tiedustelisin. Ainaki joskus joku on ajanu. Haastavaa täällä etelässä tämä.
     
  15. KTM450

    KTM450 Lynx RE 600R -23

    Maanomistajat omilla mailla ajelee, muuthan ei sinne ilman lupaa voi mennä.
    Itse asun Klaukkalassa ja käyn ajamassa paljon Kouvolassa. Matkaa pari tuntia ja lumisia reittejä riittää. Utin ympäristössä reitit lanataan rinnetampparilla, joten on välillä liiankin tasaista.
    Myös Hämeenlinnassa on reittejä, nykyään sinne ei vaan saa päivälupia, muutenkin lunta nihkeästi ja nämä luomureitit kulkee usein järvenjäillä eli kausi lyhyt.
     
  16. Mazaa

    Mazaa Lynx rave re 600,800

    Mä lähren aina kärkölästä.. mutta tuo tien vierus siinä ladun ja tien välissä tuskin on kenenkään yksityisen..
     
  17. Palem

    Palem Member

    Olen kelkkoineni muuttamassa nurmijärvelle ja aina käynyt reissuluontoisesti ajelemassa, ainakin myllykykossa olen joskus kelkkoja tankilla nähnyt, mitähän reittejä ne ajelee?
    Olisi kiva päästä ajelemaan lähistölläkin toki järkipäässä maanomistajia kunnioittaen.
     
  18. Polman

    Polman Lynx Rave RE 850 2024

    Asun itse myös Nurmijärvellä ja voisin sanoa, että aika nihkeetä on ajelut nykypäivänä tällä perällä.
     
  19. Mazaa

    Mazaa Lynx rave re 600,800

    Kuin myös eikä oo luvallista ajo paikkaa. Jokku ajaa teiden varsilla..
     

Suosittele tätä sivua