Voimansiirron setupit

Keskustelun 'Polaris' on aloittanut käyttäjä JariG_, 21/12/07.

  1. 1kyrp

    1kyrp Well-Known Member

    tuossa yuutuuppi pätkässä molempiin tehty putki, poxi ja voimalinja muutosta. Kysehän oli kaaoksesta eikä catista. Minusta kaaos muuttu todella herkulliseksi laitteeksi pienillä muutoksilla. Koskapa se voimalinja olisi kaikille sopiva, riippuu paljon miten laitetta viedään ja missä. Vakio catti ei enää luultavasti tämän kaaoksen lähöissä eteen menisi. Tai mistä tuota tietää kun ei ole vielä koitettu.
     
    FFoxi tykkää tästä.
  2. Faraz

    Faraz New Member

    Tämä keskustelu tuntuu vähän karkaavan käsistä. Eikö täällä ole kuitenkin tarkoitus jakaa kokemuksia eri setupeista, mitä on kokeiltu ja miten on toiminut? En nyt koe itse ainakaan mustamaalavani yhtään mitään. Kerroin oman kokemuksen ko. kitistä. Varmasti DRT kitti joillakin toimii koska on niin suosittu ja itsellenikin sitä monet suosittelivat juuri helppouden takia. Itse luulin sen ostamalla saavani hyväksi todetut säädöt kelkkaani helposti ilman suurempaa tallissa pulaamista. En kuitenkaan omasta mielestäni saanut. Voimalinjan muutosta oli hyvin vaikea edes huomata. Eikä kyse ole siitä että kelkan olisi pitäny sillä keulia auringonlaskuun kun tuon kelkan geometria muutenkaan siihen ole tehty (tämä siis 155” pitkä).

    Ehkä omassa kitissä oli sitten tosiaan joku ongelma jota en ymmärtänyt. Kelkka oli laiton yhteydessä n. 550km ajettu, joten tuskin itse kelkassa suurempia ongelmia oli. Loppui kuitenkin itseltä kiinnostus asian suhteen, ja koska muutoinkin oli kaaos-kuumetta päällä niin päätin vaihtaa siihen. Ei sen suurempaa dramatiikkaa tai vaahtoamista.
     
  3. PteQ

    PteQ Äksy polle

    Mulla -20 146” kasipätkä toimii tällä ”parjatulla” DRT- kitillä oikein mainiosti. Kytkentäkierrokset laski, mikä on puskarallissa vain etu minun ajolla, kun ei heti kuopase ittiään pystyyn. Reitillä on vetoja, että pitää puristaa ohjaustankoa ”rystyset valakosena”, ettei tipu kuski kyytistä. Rinteen nousussa matto tuntuu pyörivän selkeästi nopeammin kuin vakio ja on todella hauska sekä helppo vietävä. Minun mielestä hyvä ostos, sopii minun ajoon. Totuus on kuitenkin se, että toinen tykkää tytöstä ja toinen äitistä.
     
    Hesba tykkää tästä.
  4. jumo

    jumo Well-Known Member

    En tiä onko tämä vain turhaa turaamista. Jäljensin tuon vakion 42s kulman ja tuon kitin mukana tulleen helixin kulmat paperinkulmaan.

    Näyttäs että tuo asento 1 ois jyrkkä alkuinen ja aika liki 42 lopusta ja asento 2 vähän loivempi lähtö ja lopusta loivempi kuin 42.

    Taidan kokeilla 1 asentoa ja musta/ purple jousta.
     

    Lisätyt liitteet:

  5. Freerider-89

    Freerider-89 shredder 3700 turbo

    Mulla ainaki pelaa tuo voimalinja nuilla hiluilla 11-74 painot ja 140-320 kytkimellä 56-42.36 er helixi ja 160-240 jousi. Mites muilla nuo matto nopeudet umpisessa?
     

    Lisätyt liitteet:

    Viimeksi muokattu: 6/2/20
  6. Hesba

    Hesba Polaris Finland missioner

    Viimevuoden setillä tuo 86 oli aika yleinen lukema 3” 155 Prolla. 85-90 ne pyöri läpi talven.
     

    Lisätyt liitteet:

  7. FFoxi

    FFoxi X-trim & 5900 LTS

    Onko mattonopeiden mittaamiseen jotain määritelmiä? Rinteessä, tasaisella? Missä vaiheessa ne tulkitaan, kun kaasua annetaan?

    Jotain 80 alkavia lukemia keuliessa/kaasuttaessa pyörinyt. Lämpöjä ja kierroksia tulee enemmän seurattua, mutta voisi testata tarkemminkin nopeudet.
     
    Viimeksi muokattu: 6/2/20
  8. osku1619

    osku1619 SkiDoo Summit 850 Turbo X Expert 154" 2023

    Miten tuo valitaan näytölle näkyviin?
     
  9. Hesba

    Hesba Polaris Finland missioner

    Mie oon kattonu tasasella 1-2sec siitä kun kaasu on painettu pohjaan. Tämän jälkeen alkaa reilusti nousemaan mutta niin tekee todellinen vauhtiki. Rinteessa sitte sivurinnejynkimisessä missä todellinen vauhti on liki nolla mutta kaasu on pohjassa. Helpoin ku nollavauhdilla jynkii viistoon ylös. Ja kunnon vastuksella että pitävää lunta on reilusti, alkutalven höttölumilla tyhjä es kattoa.
     
  10. Hesba

    Hesba Polaris Finland missioner

    Onko se nyt mode-napilla vaihdellaan lämpöjen ja kierros/nopeus välillä ja setillä sitte näkyykö ylhäällä kierrokset vai nopeus? Itellä idd-mittaristo nyt ni muista enää niin tarkoin viimetalven asioita. :D
     
  11. Freerider-89

    Freerider-89 shredder 3700 turbo

    Näissä pystyy tallentaan moottorin kierros nopeuden ja telanopeuden painamalla keskimmäistä näppäintä missä polaris logo pitkään pohjassa ja sit sieltä valikosta nauhoitus päälle käyttö ohjekirjassa tarkemmat ohjeet ja tosiaan tuo matto nopeus tasaisella keula pystyssä...
     
  12. mikkohen

    mikkohen Summit 850 154"

    Hienosäätöö kaipais vielä tuo minun Polle. Eli Axys 800 SKS 155 -16 Muutoksia vakioon tehty reilummin ja nyt alkaa olla lähellä. Seuraavan laisella kokoonpanolla mennää ja kiertää hienosti, keveällä kelillä jopa hieman liikaa. Näyttää vain mustaavan kytkimen ylälaitaa hieman. Hihnana tänä talvena Gates. Milläs saataisiin vielä pitoa tuonne ylhäälle. Kytkimen jousta löysentämällä, vai vielä lisää painoa?

    Kytkinjousi lime 150-340
    Painot 10-72
    Helix 56-40.36
    Jousi 150-222 (vakio musta)
    Välit 19-44
    Peak 64
     
  13. FFoxi

    FFoxi X-trim & 5900 LTS

    Onko se tuo näytössä näkyvä 96 vai 70 nyt se mattonopeus?
     
  14. Korbimotors

    Korbimotors -95 360S Lynx -90 5900 GLX,-17 SKS 800 axys 155"

    Taitaa olla TPS lukema tuo 96. Koska TPS kirjaimien perässä on tuo lukema.
     
  15. FFoxi

    FFoxi X-trim & 5900 LTS

    TPS on tallentunut top speed lukema?

    Kelihän noihin vaikuttaa ja sitä myötä vertailu pitäisi tehdä samaan aikaa samassa paikassa. Maton kuviointi ja lapun korko vaikuttaa myös. 3900 850 DS Boondockerin onnistuu ehkä ajaa vertailuksi huomenna Khaoksen kanssa.
     
  16. Freerider-89

    Freerider-89 shredder 3700 turbo

    Kyllä se on tuo 96 tuo mattonopeus
    Kyllä se on mattonopeus tuo 96.
     
  17. FFoxi

    FFoxi X-trim & 5900 LTS

    Aika kova nopeus. Ja kierroksetkin vielä 8300. Mulla käyttää tuolla 8300, kun kaasun lyö tankoon, siitä laskee heti 8200 ja siinä pysyy näillä lumilla.
     
    Viimeksi muokattu: 7/2/20
  18. Jii.Pee

    Jii.Pee Kelkaton.

    No varmaan kytkimeen lopusta löysempi jousi jos kerta ylikiertää. Mulla nuiden painojen kanssa 320 loppuinen. Tai nyt 310. Ite saanu helposti luistoja kytkimellä jos liian jäykkä jousi ollut.
     
    Viimeksi muokattu: 7/2/20
  19. Hesba

    Hesba Polaris Finland missioner

    Tuossa freeriderin kuvassa on tps-arvo 96 ja nopeus 70km/h.
     
    Viimeksi muokattu: 7/2/20
    Korbimotors ja julli tykkäävät tästä.
  20. Korbimotors

    Korbimotors -95 360S Lynx -90 5900 GLX,-17 SKS 800 axys 155"

    Totahan minä yritin sanoa mutta matto nopeuksiin meni pojilla nyt tuo keskustelu :oops:
     
    Hesba tykkää tästä.

Suosittele tätä sivua