Lynx Commander -keskustelua.

Keskustelun 'Lynx' on aloittanut käyttäjä Fred Scuttle, 14/12/08.

  1. Jeziz

    Jeziz Commander Ltd 900 -20

    Jaa sinne ei tufjuggi sovi. Semmosen ajatellu kans laittaa, mutta eipä näköjään tarvi.
     
  2. killer-wo

    killer-wo Forest Fox -01 Summit Expert

    Lappoletku ja mikä tahansa vanha 20l öljykanisteri. Ei sen varmenpaa ja siistimpää tapaa ole tankata, ellei käy mittarilla. Tahtoo nuo tufjugit yms hajota (kaatuessa/kovemmassa pakkasessa) tai eivät sovi kunnolla tankin reikään.
     

    Lisätyt liitteet:

  3. kuuukko

    kuuukko Well-Known Member

    Mikä ihmeen härpäke tankinreijässä? Saa siinä lotrata bensan kanssa kun ensin pitää tankata neljästi tuo nokka kannu ennen kun kelkan tankki on täysi. Eikö ihan normi rattia saa maka tankin reikään?
     
  4. Seamaster

    Seamaster Active Member

    Saa. Kapeanokkanen mikä vaan. Kuten 95 pistooli asemalla.
     
  5. Fudge

    Fudge Lynx GL 360 Syncro

  6. felix1

    felix1 Member

    Lieneekö kukkaan yrittäny ottaa pois tuota
    ”tankkauksen estintä”
     
  7. XX-xenon

    XX-xenon Well-Known Member

    kerran kannusta tankannut ja onhan se hieman arpapeliä kun ei näy yhtään milloin tankki alkaa olla täynnä. ja täyttöputki taittuu sinne penkin alle, niin saattaa tulla yli helpostikki, jos kiirettä pitää. mutta ei mulla mitään härpäkettä siinä ylimääräistä ole.

    ensihuolto 500km ja seuraava huolto 3oookm. välissä pitäisi tarkistaa laatikkoöljyt 1500km kohdalla. soitin liikkeeseen, että ei kai tuon takia tartte oikeasti sinne tuota raahata ku loota on kuiva päällepäin.. ei tarttenu, riitti tieto.

    mutta jos tuon ensihuollon jättää tekemättä, niin saattaahan se takuun päälle ottaa sitte. saa nähdä mitä tuo 3000km huolto tulee maksamaan..
     
  8. Lnxi

    Lnxi Well-Known Member

    On. Tarttu tankkauspistooli jotenki kiinni siihen niin riuhtasin voimalla irti tuli koko härveli pois enkä takasi laita.
     
    Jeme, petes88, T-Cat ja 1 muu henkilö tykkäävät tästä.
  9. Fudge

    Fudge Lynx GL 360 Syncro

    :D:D:D
     
  10. felix1

    felix1 Member

    Täytyypä yrittää itsekkin ottaa pois se valkea härpäke siitä tankin reijästä, jotta näkis paremmin milloin alkaa olla tankki täynnä.
     
  11. XX-xenon

    XX-xenon Well-Known Member

    missä vuosimallissa se suoja on? mulla -19 ja ei siellä mitään valkoista ole
     
  12. Jeziz

    Jeziz Commander Ltd 900 -20

    Onko missä mallissa tuo 500km ensihuolto? Mulla tuo 900ace ltd, niin sanothin, että 1500km kohalla vasta ensihuolto.
    Se nyt alkas olla täynä, niin saapi ens viikolle varrailla aikaa huolthon.
    On vain ollu makian olonen kampe tuo komentaja.
     
  13. XX-xenon

    XX-xenon Well-Known Member

    sama mulla myös, vuoden vanha. manuaalissa lukee että,

    "Ensimmäisten 10 käyttötunnin jälkeen tai kun ajoneuvolla on ajettu 500 km


    (sen mukaan, kumpi ensin kohdalle osuu), ajoneuvo on tarkastettava valtuutetun

    Lynx-jälleenmyyjään, korjaamon tai valitsemasi henkilön toimesta.

    Sisäänajotarkastus on erittäin tärkeä, eikä sitä pidä jättää tekemättä.

    HUOMIO: Ensitarkastuksen maksaa ajoneuvon omistaja."

    sitten ensimmäinen virallinen öljynvaihto on 3000km kohdalla. ite vaihdatin samalla tuossa 500km huollossa nekin. laatikkoöljyt meni samalla ihan huolto-ohjelman mukaisesti.

    mielenkiintoinen tuo huolto-ohjelma. "ensi-tarkastus" 3000km ja silloin öljynvaihto. sen jälkeen 6000km välein öljynvaihto tai kerran vuoteen.

    jossain vaiheessa vilkaisin nyt öljytikkua ja oli puolessa välissä. ja öljyt vaihdettu 500km kohdalla.

    luin tuon tämän uuden 2020 manuaalin. sama 500km huolto siinäkin, sitten 6000km öljynvaihto väli uudemmassa komukassa. ei lue enää 3000km kohdalla. toki edelleen kerran vuodessa vaihto.

    kummassakaan manuaalissa ei puhuta laatikkoöljyn vaihdosta muualla kuin 500 km huollossa. noinkohan se öljy on hyvää vuosien jälkeen. sitte ku menee laakerit, niin öljyt vaihdetaan samalla?
     
    Viimeksi muokattu: 16/2/20
  14. Jeziz

    Jeziz Commander Ltd 900 -20

    Screenshot_20200217-054236.png Screenshot_20200217-054243.png Screenshot_20200217-054236.png Screenshot_20200217-054243.png
    Tuossa puhhuu 1500km ensihuolto. Erikoista.
     

    Lisätyt liitteet:

  15. XX-xenon

    XX-xenon Well-Known Member

    kyllä se näemmä on 1500km ensi huolto uudessa. oon lukenut väärää manuaalia. mun vika. sori.

    positiivista tuossa uudessa ohjeessa on että laatikkoöljykin vaihdetaan jopa joskus. :)
     
    Viimeksi muokattu: 17/2/20
    Fudge tykkää tästä.
  16. felix1

    felix1 Member

    Minulla ainakin on tuo härpäke. Commander Limidet 2020 vm kelekassa.
     
  17. Nalle

    Nalle Commander 900, GLX5900, Cobra Racing 583RAVE

    No tuosta tankin täyttöauokssa olevasta härpäkkeesta hieman.. Itsekin sitä kieltämättä ihmettelin, kun ekaa kertaa moisen käikäleen näin.. Mutta toisaalta, syy sen asentamiseen näin kuluttajaturvallisuusnäkökulmasta katsoen on aika selkeä. Nuo nykykelkat kun on aika herkkiä pulauttamaan ne bensat syliin, jos tankkauksen jälkeen istuu kelkan jakkaralle ennenkuin laittaa polttoainekorkin kiinni. Siinä härpäkkeessä näyttäis olevan semmoinen pieni luukku, joka mitä ilmeisimmin toimii tankkausaukon takaiskuventtiilinä.
    Mutta hiemanhan se tankkausaukko ahtaaksi menee tuolla keksinnöllä.

    Mitä taas tulee itse kelkkaan, niin onpahan se kertakaikkisen ihana laite. Aivan ehdottomasti on mun tuleva kulkupeli, mutta ajetaan tuota 17sta nyt vielä tovi enste.
     
  18. Fudge

    Fudge Lynx GL 360 Syncro

    Miksi pitää istua jakkaralle ennen kuin on laittanut korkin kiinni?? oi voi....
     
    FFoxi tykkää tästä.
  19. Jannne

    Jannne Rust - eze vintage sled #winterrules #summersucks

    No jos vaikka joku muu istahtaa penkille ennen tankkaajaa. Nää on näitä kävelijöille kypärä juttujq
     
    Fudge tykkää tästä.
  20. Fudge

    Fudge Lynx GL 360 Syncro

    hohoijaa.. siltä vaikuttaa..
     

Suosittele tätä sivua