Älykellot

Keskustelun 'Varusteet' on aloittanut käyttäjä Karvi, 12/10/22.

  1. Karvi

    Karvi New Member

    Mitä kelloja teillä käytössä? Löytyykö kelkkailuun sopivaa harjoitus ohjelmaa
     
  2. Jani Sipola

    Jani Sipola Presidentti Ylläpitäjä

    Itellä Garmin Instinct ollu jo monta vuotta.

    + Hyvä akunkesto ( GPS päällä pari päivää)
    + Luja rakenne
    + Ei kosketusnäyttöä

    Tähän voi tehä nuita ohjelmia ite. Ite olen tehny Motorsport-ohjelman, joka mittaa kaiken tarvittavan. Tuolta voi katella nopeudet yms tilastoista. Ei ole kyllä Garminissa moittimista. Lisäksi tästä saa Livetrackin päälle, jolloin kotona voidaan seurata kulkua.

    upload_2022-10-12_10-21-38.png
     
  3. Pekka AC

    Pekka AC Well-Known Member

    Onko kokemusta niistä versioista joihin saa suoraan topo kartan näkymään? Siihen jos sais asennettua kelkkareitit päälle, niin kuulostais aika hyvälle paketille
     
  4. ruiseri

    ruiseri Voiko kelkassa olla liikaa varusteita?

    Garmin Fenix 6X keikkuu omassa ranteessa. Loistopeli.

    Koko Suomen kartat ja kelkkareitit asennettuna, samat mitkä kelkkanavissakin (276Cx). Käytännössä kuitenkin vain hätävarana, kyllä se ruutu on niin pieni että vähän sama kun maalaisi eteisen postiluukun kautta...
     
  5. Jani Sipola

    Jani Sipola Presidentti Ylläpitäjä

    Itelle fenix oli liian iso ja epäkäytännöllisen kokoinen. Siis suhteessa siihen näytön kokoon. Arvelin että panosta akunkestoon ja käytettävyyteen. Tokiha tässä instincissäki voi ladata reittejä muistiin jota tää osaa seurata. Vaan eipä ole ku kerran kalareissulla tullu käytettyä.
     
  6. Simbaljev

    Simbaljev Lynx Enduro 2023

    Minulla kanssa Garminin Instict Solar, eipä ole jäänyt mitään huomautettavaa.
    Semmoinen huomio, että tässä Solar versiossa tuo akunkesto on kesäaikaan tosi hyvä, saa pitää aktiivista sykkeen seurantaa päällä huoletta ja ei tarvitse heti olla lataamassa.
    Vahva suositus Garminin kelloille, puolisolla mennyt pari Polarin kelloa jo vaihtokuntoon. Muutenkin tuntuu tuo käyttöliittymä olevan järkevämpi Garminilla kuin vaikkapa Polarilla.
     
  7. ruupanen

    ruupanen Lynx RE

    Garmin fenix 6s pro ollu nyt parivuotta. Loistava kello. Akun kesto erittäin hyvä (+10 päivää), näyttö todella luja. On kolissut milloin missäkin remontissa ja pahasti, eikä ole kuin yksi hento naarmu lasissa.

    Motorsporttiin löytyy monet erilaiset valmiit ohjelmat ja itehän voi tehdä omia.
     
  8. Kojontti

    Kojontti 600R RE, x-rs pessimisti-evo

    Polar Vantage M, muu ulkoliikunta:D
     
  9. FFoxi

    FFoxi X-trim & 5900 LTS

    Sama.

    Aika mielenkiintoisia lukemia tuli sykevyön kanssa muutaman tunnin ruotsin umpisralleissa. Ja joku vielä sanoo ettei kelkkailussa väsy kuin peukalo:D 27823_4b44c6cffbcf66daf1f504804a86ee10.jpg 27824_eafe8c5b192b5b5a2be2aca0d3f1937b.jpg
    On muuten meikäläisellä kova homma saada juoksemalla syke samaan maksimiin mitä kelkalla saa. Mistähän johtuu? Adrenaliini?
     
    Viimeksi muokattu: 15/10/22
  10. Hemikoo

    Hemikoo Sidewinder xtx se 137", SXR 700

    Tämähän se ahdisti kokoajan tuota paskaa käyttäessä, lopulta ei mennyt enää päivitykset läpi ja nyt on vanha Suunto Ambit 3 Run ranteessa ja ainoa missä häviää on se ettei ole rannesykemittausta niin ei saa töissä oikein mitattua rasitusta. 6-7v vanhassa Suunnossa sentään sai valittua mitkä ohjelmat saa lähettää ilmoituksia, ainakaan alkujaan ei saanut muokattu ja tulipa otettua pois käytöstä, Suunnossa saa tehtyä itse ohjelmat ja niihin vaikka sisälle omia pikku ohjelmia. Tai noh onhan tuo karsean kokoinen möykky mutta kestää ja kestää :D. Polarissa 6kk kohdalla napit ihan vetkulana, Suunnossa edelleen kuin uutena :rolleyes:
    Kovasti olen perustellut itselleni uutta kelloa ja jotenkin Garmin vastainen olen ollut mutta saattaapa olla että kelkka kääntyy kun eikös Suuntokin myyty Kiinalaisille? Suunto 9 Peakkia olen yrittänyt perustella ostettavaksi....
     
  11. Karvi

    Karvi New Member

    Ite katettu garminin vivoactivea4:sta olisikohan tuo toimiva. Oletettavasti saisi siihen myös jonkun motorsportti ohjelman.
     
  12. vetkulilm

    vetkulilm -23 Freeride, -19 Iron dog 600R

    Mulle tuli kesällä Garminin Instict 2 solar. Akunkesto kesällä ainakin hyvä, parin viikon välein tarvii ladata jos ei paikannusta käytä. Ainut miinus mitä tällä hetkellä annan niin juurikin nuo napit. Tietynlainen hanska kädessä tai resori hihassa painelee itestään niitä nappeja. Ja joo, saa lukittua mut lukitus aukeaa kun mitä tahansa painaa pitkään niin on tullu tilanteita että kello tekee ihan mitä sattuu kun hanska on laittanut treenejä yms paikannusta päälle.
    Toinen kello on Apple watch mikä on kaikin puolin parempi paitsi akunkesto on ihan onneton. Päivän se kestää
     
  13. Jani Sipola

    Jani Sipola Presidentti Ylläpitäjä

    Tuo että se aukeaa yhdestä napista on niin käsittämätön moka ettei mitään järkiä. Olis vähä järkevämpi, jos pitäis painaa kahta nappia kahdella eri puolella.

    Nuo Polarit näyttää nuo kalorit aivan käsittämättömän korkealle. Olemma arvioinu, että sellasen 20% ainakin on yläkantissa.
     
    vetkulilm tykkää tästä.
  14. Kojontti

    Kojontti 600R RE, x-rs pessimisti-evo

    Kohta kolme vuotta vanha tuo Vantage, napit on kuin uutena. Lasi ei oo. Töissä otan yleensä pois kun ei mikään kello kestä viikkoa sitä lystiä, kädet kun survoo ahtaaseen väliin hiekan, kivipölyn, rasvan ja öljyn sekaan...

    Ilmoitukset saa poistettua puhelimesta, ottaa vain ilmoitusluvat pois niiltä sovelluksilta jotka häiritsee.
     
  15. FFoxi

    FFoxi X-trim & 5900 LTS

    Vaimolla myös Polar ranteessa ja mulla näyttää samalla pyörä/hiihtolenkillä samaa vauhtia kalorin kulutuksen noin 40-60% kovemmaksi kuin vaimolla. Tähän varmaan vaikuttaa paljon sykealueet ja myös kuntoilijan koko. 100kg polttaa enemmän polttoainetta kuin 60kg.
     
  16. Hemikoo

    Hemikoo Sidewinder xtx se 137", SXR 700

    Saman huomasin Polarista

    Pitääkö ne ottaa sovelluksien omista ilmoitus asetuksista vai Polarin omasta sovelluksesta? Ei tullut enää paneuduttua asiaan kun meni hermot aikoinaan :D
    .Niinhän noita suojalaseja meni läjäpäin rikki kunnes unohtui vaihtaa ja kunnon runttu tuli lasiin ja taitaapa se olla halkikin nyt, saattaapi olla tuo kyseinen kivipöly yksi ongelma napeissa mulla mutta on noita tutuilla mennyt sellaiseksi että saa miettiä ottiko painalluksen ja yhdellä kaverilla on tuo malli käytännössä julkistuspäivästä asti ollut ranteessa ja napit on hyvät (konttorihommia)
    Garmin Instict jäi kyllä tuon virhepainallushomman takia pois laskuista, kiitoksia paljon.
     
  17. Jani Sipola

    Jani Sipola Presidentti Ylläpitäjä

    Niin no

    Ei tuo aivan älyttömän iso ongelma ole. Mulla on painunut lukitus auki ja sitä myöti keskeytynyt mittaus ehkä 6 kertaa tämän kellon aikana. Tämä on on ollu kuitenki käytössä vuodesta 2018
     
  18. Hemikoo

    Hemikoo Sidewinder xtx se 137", SXR 700

    Mulla nuo pyöräilytakit syksyisin on joskus painaneet Suuntolaisestakin nappia ja aika jämyjä on nuo napit, kelkkaillessa en muista että olisi nappiin osunut Suunnossa taikka Polarissa enkä ole näppäinlukkoja pitänyt ikinä.
    Vieläkö Garminiin on tullut päivityksiä tuon ikäisenä?
     
  19. Kojontti

    Kojontti 600R RE, x-rs pessimisti-evo

    Häiritsevän sovelluksen ilmoitusoikeudet pois.
     
  20. jms1601

    jms1601 Lynx Xterrain 850 RE -23

    Löytyy Polar Vantage M ja profiili moottoriurheilu, jota voi räätälöidä. Olen ollut tyytyväinen ja oisko 4v menossa nyt. Napit ok kuten uutena ja akku kestää n. 4-5päivää riippuen käytöstä.
     

Suosittele tätä sivua