Joensuun ympäristö

Keskustelun 'Baana' on aloittanut käyttäjä Kapital, 17/8/07.

  1. supersport550

    supersport550 Summit 550 ex-99 supersport ex-05 380 reino

    Huomenna joskus puolenpäivän jälkeen jos olotila on kohillaan olis tarkoitus lähtee ajelemaan kohti hammaslahtea. Onko Sinnepäin muita menossa?
     
  2. muumi prox

    muumi prox 600 rs

    onko kukaan ajanu polvijärvi-huhmari-ylämylly väliä että onko tamppari ajellu ?
     
  3. G-T

    G-T Ei kelkkaa enää

    On sulla ainakin ryhmän komein kelkki :)! Onneksi olkoon!
     
  4. x-mies

    x-mies polaris pro-x2 600

    12 maissa deltalle
     
  5. Hiikeri

    Hiikeri - Ei kelkkaa -

    En tänään, mutta kunhan tota lunta hieman enemmän heittelee, niin maanantaina, tai viimeistään tiistaina ollaan Jussin kanssa lähdössä ajelemaan.
    Kaikki ajat käy, mullakin nyt aikaa kelkkailuun 24/7 kun olen vuorotteluvapaalla.  :)
     
  6. Hiikeri

    Hiikeri - Ei kelkkaa -

    Kar1tapio, Setäsi kanssa oltiin päivällä kelkkailemassa, ja sitten saunottiin pari tuntia Jussin luona (setäsi lapsuuden kavereita, eli tämä mun naapuri), otettiin Jussin kanssa keskaria ja "Make" Setäsi tuli kanssa saunomaan.

    Loppu aika (6h) juuri vietettiin aikaa mun luona ja kopsasin "Maken" muistitikulle kunnon kelkkamateriaalia. Katsottiin mm. mun kotiteatterissani mun pätkä "Pöriskö 1.2".
    Kello nyt jo yli kolme(3) niin Make tuumasi että nyt pitää lähteä nuqqumaan...

    Palaillaan "astialle" myöhemmin.
     
  7. Mihaline

    Mihaline 2 X YAMAHA

    Ei reissua ilman remonttia :mad:

    Joku jos tässä lähipäivinä löytää delta-uuro väliltä lisäsäiliön kiinnikkeet olisin kiitollinen jos ottaisit yhteyttä allekirjoittaneeseen. Hävisivät etupukista jonnekkin...
     
  8. Pienen siirtymän tein tossa Heinävaarassa reittiäpitkin ja ihan kohtalaista pohjaa on ei maata näy mutta hyvälläpikkupatikolla on ;) alusta vaan kuntoon ja ajoa niin hyvä tulee... montulla pit käydä vähän leikkii jenkkei :D:D lunta oli rinteessä varmaan se 50-70cm jos ei enemmänkin et hyvin se 44mm räpylä lunta heitti ;D
     
  9. Hiikeri

    Hiikeri - Ei kelkkaa -

    Kontiolahdesta Enoon/Uimaharjuun mentäessä kun se sula joki/puro, josta oli kuvakin pari sivua sitten täällä, niin minkä niminen ko. paikka edes on?
    Puhetta täälläkin ollut aina että sen voi kiertää jostakin, mutta kukaan ei ole kertonut mistä?

    Jos K-Lahdesta päin ajelee, niin ennen ko. sulaa olevan tien kohdalla käännytään minne? Edes vasemmalle vai oikealle, josta siis voisi edes yrittää kiertoa?
    Kun ei kehtaisi uhallaan mennä hukkumaan sulaan..

    Minkälaiset on vesistöjen ylitykset esim. heinävaarasta kiihtelykseen päin ajettaessa?
     
  10. karitapio1

    karitapio1 stiga

    Onko se Make kelkan menny ostamaan??
     
  11. karitapio1

    karitapio1 stiga

    Perse ku on iltavuoro nii ei pääse illalla ajamaan, eikä tälleen amuseltaan kehtaa/jaksa yksinään lähtee ohjastamaan.. Ja viikonloppuna risteilylle, pah!
     

  12. heinävaara - kiihtelys välillä ei ole kuin 1 ylitys ja sekin sillalla hoidettu :D
     
  13. Hiikeri

    Hiikeri - Ei kelkkaa -

    Eipä noita muista vanha enää, taisi olla toissa talvi kun tuolla päin viimeksi pyörähdin.

    Karitap1o, Onhan toi markulla kuulemma ollut viime talvena käytössä/omistuksessa? toi sama kelkka, ei tosin ole tullut silloin paljoa ajeltua. Oli vedellyt viime talvena pelkkä pipo päässä, Jussi oli kysyny onko sulla kypärää, niin Make siihen: Onko se pakollinen?  ;)

    On sillä nyt uusi umpikuori, mutta senhän tietää että rupeaa visiiri jäätämään, ei hyvä.
    Kelkkahan on SD MX 470 '95. Lauantainakin veti reitillä (ekaa krt ewö?) että tyrät rytkyi, taisi suojeluvaisto jäädä jonnekkin muualle.

    Taisi se kerran olla kylkiasennossakin, veti mun kelkalla lippusiimoista läpi, pari kertaa meinasi nurin mennä eli jalkaa maahan, järvelläkin katottiin huuli pyöreänä kun aika vauhdista hirveän jyrkkiä käännöksiä ja sisäsuksi ilmassa 0.5m...

    Kyllä me rauhoiteltiin että älä per-kele noin ajele tai kohta tilataan pii-paa autoa.. että kyllä sitä rauhallisemmallakin ajelulla perille kerkiää..

    Aika rauhallinen mies, mutta ihan liekeissä kun pääsi reitillekin ajelemaan, ka, onhan se vähän toista kuin toi tappava jäällä kurvailu.
    Tuumaili reitillä ekan 12km jälkeen meidän röökitauolla että onpas raskasta, hiki valuu ja peukalo on jo kipeä kaasuttamisesta.
     
  14. giant

    giant Well-Known Member

    Onko kukaan ajellu lieksa pikku-kili reittiä ja missä kunnossa reitti on. Onkos tamppari ajanu uimaharju pikku-kili reitin.
     
  15. Hiikeri

    Hiikeri - Ei kelkkaa -

    Menipähän aikaa, koko päivä eikä tullut edes paljon kilometrejä. Tosin nyk. kulutuksella kaikki kelkat kiellettäisiin GigaPäästöjensä takia.
    Ainetta Lyne ottaa 46L/100km:lle!!!Laittakaapa paremmaksi!  ;D
    Ja tämä siis kovalla patikkoisella reitillä sunnuntai vauhtia, umpisen ajoa 0 metriä!

    Lauantainakin jo manailin että kun ei käy eikä kuku, tukkoinen kuin mikä ja aina toinen tulppa märkä. Tänään heitin uudet kynttilät ja hyvin lähti käyntiin, mutta käynti muuttui heti sekunnin sisällä röpeltäväksi ja tukkoiseksi. Primeriä en edes tarvinnut käynnistäessä.

    Lauantaina tuli ~56km ajoja, ja tänään löin lähtiessä taas tankin täyteen, ainetta meni reilut 26L, siis 56km ajojen jälkeen.  :eek:

    Tänään ajettiin Jouhteniseen makkaran tiristykseen, samassa Svart liittyi joukkoon, Jouhtenisesta ajettiin K-Lahden Essolle, jossa taas tankkasin ~15.5L, siis Delta-Jouhteninen-Esso ajojen jälkeen, matkaahan tossa tulee reilut 30km ja siis reilut 15L 98:ia meni taas tankkiin.:eek:

    Taisi olla Jo-Ni joka oli Essolla? Jotain Jussi mainitsi, itse en huomannut.

    Samaten Essolle tuli kaasu, joka hommannut välitalven jälkeen itselleen '06 F6:sen. Kaasu lähti kaasuttelemaan Deltalle.

    Me muut lähdettiin ajelemaan Enoon päin että käydään katsomassa "se" sula joki.
    Mutta wat tö fak, ennen sulan joen kohtaa on NYT reititetty kiertotie joka ohittaa sulan. Eikä esim. VRY:n sivuilla ole mitään tietoa, aika rookie touhua sanon minä!

    Tässä kuva kierrosta, siis K-Lahdelta päin:
    [​IMG]
    Tosta lippusiimasta eteenpäin on siis se sula joki ja lippusiima sulkee ko. reitin, kiertotie lähtee tosta siis vasemmalle.
    Itse ei käyty sen enempää katselemassa vaan käännyttiin tosta takaisin K-Lahteen päin.

    Svartti ajeli kotio ja me huokaistiin Deltalle, jossa löin taas tankin täyteen, ainetta nyt meni reilut 23L.

    Ajoja tuli siis tänään ~84km ja ainetta Lynxi joi ~39L, tekee sen ~46L/100km.  :p

    Toi varin puoleinen tulppa on aina märkä, varmaan joko kaasari tulvii, neula jumissa ylhäällä, koho jumissa tai jäätynyt jostain kaasari(kuulemma tyyppivikaa näissä 583:ssa).
    Tyhjä käyntiäkään ei ole yhtään, ja saa lyödä lintan tiskiin että rupeaa edes ottamaan kierroksia, puolella kaasulla ei tainnut edes jaksaa liikkeelle lähteä kun tukehtuu ja röhii..
    Pitää tässä joku päivä ottaa ko. kaasari pöydälle ja laittaa osiksi...

    Ennen ostoa kun kävin koeajassa kelkkaa, toimi silloin normaalisti, pysyi tyhjäkäynnillä ja reagoi heti liipasimeen. Oli sitten sen väliyön lämpimässä tallissa, varmaankin joku paikka sulanut ja sitten jäätynyt kriittiseen kohtaan kaasarissa tjsp...

    PS. Kiva kulutus, Vihreät varmaan tykkäisivät, itsekkin tykkään koska mittarista sitä saa aina lisää ja matka jatkuu.  ;D
     
  16. Kongo

    Kongo Rave RE 600 etec -10

    Joo, minä puhelin jotta se puro ( oisko ollu Sirkanpuro nimeltään) oli kierretty toissa talvena. Se kiertoreitti lähti juurikin samalle suunnalle kun tuossa ylemmässä kuvassa ja taisi mennä pikkumatkan aurattua tietä pitkin ja osan umpista metsäautotietä pitkin.
    Edit ja sivu vaihtoon prkl :D
     
  17. stirronen

    stirronen potkukelkka

    "Oli sitten sen väliyön lämpimässä tallissa, varmaankin joku paikka sulanut ja sitten jäätynyt kriittiseen kohtaan kaasarissa tjsp..."

    tyrkkäsitkö jo jäänestot tankkiin? se ei tykkee sisäilimasta- se haluu olla ulkona ;D
     
  18. Hiikeri

    Hiikeri - Ei kelkkaa -

  19. J.Toivanen

    J.Toivanen Well-Known Member

    mika, laitoit paremmaksi.

    S*atanan painavalla 44l/100km ;D ;D

    E: tosin mulla hakkasi 3 mukia, joista 1 tosin vajaasti.
     
  20. inoj

    inoj ei kelkkaa

    Joo.Kävin silloin siinä essolla silloin kun te olitte siellä,mutta olin ihan autolla ja työn merkeissä.
    Mites viikonloppuna onko kukaan suunnitellut minkäänlaista kelkkailu reissua.
    On muuten Lynxillä kulutus kohdillaan :eek:
    jotain tarttees tehdä....
     

Suosittele tätä sivua