Alustan säädöt täysin hukassa.

Keskustelun 'Korjaamo' on aloittanut käyttäjä Henrik, 25/3/08.

  1. Henrik

    Henrik Member

    Terve

    Osaisko joku neuvoa mitä pitäis tehä, kun kelkkani meni aivan holtittomaksi kun hieman siirsin telaston kiinnityspisteitä alemmaksi. Nyt kelkka keikkuu äärettömän herkästi ummella ajettaessa. Ongelmat johtavat juuriaan siitä kun olen jatkanut kelkkani 345 pitkäksi ja jatkaminen pakotti myös laskemaan telastoa, koska muuten tela iskarin pohjatessa vastasi jäähdytysripoihin telatunnelin katossa. Laskin telastoa edestä 2 cm ja takaa 4,5 cm. Kelkka on gen2 mallin xc. Kiitos jo etukäteen.

    Henrik
     
  2. JariR

    JariR Well-Known Member

    Suksissa ei riitä ulosjoustovara eli kulkee pelkän telamaton varassa ?
     
  3. hamppu23

    hamppu23 Potkukelkka :)

    No periaatteessa tuossa ei nuilla muutoksilla pitäis etupään tarvia kovinkaan suuria muutoksia, siis periaatteessa!

    Mutta parannusta voi koittaa hakea pitemmillä etujousilla jos iskarin liikevara riittää, muussa tapauksessa esim. edgen iskarit prox2:n jousilla vois olla aika hyvä valinta, mutta jos ajelet pääasiassa umpisella niin vuotsolaiset tai leveämmät sukset auttaa varmaan asiaa myös!

    Jos jouset on säädetty liian jäykälle alustassa, niin ummen ajo voi olla vähän holtitonta.

    Tuomosia mulla nyt tuli mieleen, ko vasta olen joutunu tappelemaan vähän samanlaisen asian parissa. Laskin edgestä etupukkia alemmas, niin ensin meno tuntu melko oudolta mutta iskarin huollon ja säätelyn jälkeen siitä tuli tosi hyvä.

    Tsemppiä ja mahotonta säätöä......
     
  4. Hippo

    Hippo Well-Known Member

    Onneksi ne edgen iskarit ja jäykemmät jouset löytyy läheltä ;)
    http://kelkkalehti.com/keskustelu/index.php?topic=18079.0
     

Suosittele tätä sivua