Polaris merkkihuollosta

Keskustelun 'Korjaamo' on aloittanut käyttäjä rzy, 8/4/08.

  1. rzy

    rzy -EX- IQ 700 CFI Dragon -07

    Kelkkana -99 XC 500 SP ja kelkan kone oli merkkihuollossa jossa vaihdettiin käytetty kampi ja uudet snopro männät. Kone kasattiin orggis tiivisteillä...

    No koneen laitoin paikalleen, ilmaukset tehty ja öljyä tankkiin n.2%.

    Ja eikun baanalle.
    No kestihän se ajaa sen 100km kun matkaan tuli stoppi, kone halvas siihen paikkaan ilman varottelua.

    Heti kokeilin et ei ole vetäny ihan jumiin ja aloin metästää vikaa muualta.
    No kelkka kuitenkin heräs 15min oottelun jälkeen ja antoi ajaa kotia n.10km matkan.

    Eikun kattomaan pakosarjasta mäntiä ja ihan naarmuillahan se toinen oli ja toisessa ihan pienet jälet.

    Kiikutin koko kelkan pajalle ja kansi irti. Tuomio oli et ois ottanu ilmaa siitä kaasareiden ja ilmanputsarin välistä. Eli käynyt laihalla.
    Tiesinhän mä sen et se ilmanputkarikotelonkumien ja kaasareiden välissä oli pieni rako. Kun se ei vaan nyt näillä kätösillä sattunu menemään kunnolla paikalleen.

    Eli minut laitettiin maksu mieheksi ja silleen. Näin sitä sit oppii sen putsarikotelon sit laittamaan oikein...


    Mihin tämä teoria perustuu kun onhan kaasareissa luistit joilla ilman määrää säädetään? Vai onko tämä nyt sitten niin herkkää ihan oikeesti?
    Paremmin menis teoria jakeluun kun ois ottanu ilmaa toiselta puolen kaasareita jolloin seokset ois varmasti laihalla.

    Mielipiteitä ja omia vastaavia kokemuksia hakusessa.
     
  2. komulatu

    komulatu Well-Known Member

    Re: Pollen tuomio

    Voihan sieltä ilman lisäksi tulla pölisevän lumen aiheuttamaa vettäkin, joka sitten leipoo koneen kiinni. Tai tarkemmin ottaen tekee mäntään kylmälaikkautumisen oireita muistuttavaa jälkeä. Pari viikkoo sitten näin yhessä liikkeessä wisecon männän, jolla oli keretty ajamaan jotain vajaa sata kilsaa. Mäntä ei leiponu kiinni, vaan mäntä oli vaan kulahtanu väljäksi. Oli saanu ilmaa siit ennen kaasareita, (oli ollu kunnon lumipöly keli), ja mäntä oli kyl sen näköinen..
     
  3. The way out

    The way out myyty

    Re: Pollen tuomio

    Ei kai se sen takia leikkaa kiinni jos vetäs kaasarin ja ilmanputsarin välistä ilmat. Kuitenkiin sata kilsaa ajettu ennen kuin poksahti, eri asia ois jos ois vetässy ilmaa kurkuista.
    snopro männätkään ei oo sieltä parhaasta päästä.
     
  4. rzy

    rzy -EX- IQ 700 CFI Dragon -07

    Re: Pollen tuomio

    Niin pajalla sanottiin et lue vaikka tuosta putsarin kylestä et on mainittu varoituksella parissakin kohtaa ajamasta yli 40 mailia tunnissa ilman ilmanputsaria.

    Männäthän ei kyllä ole parhaasta päästä mut eihän tuo putsari ees ahista ilman saantia varmaan lainkaan et eiköhän se ole lähinnä imuäänivaimennin? Laittaahan ne kelkkoihin vapareitakin ilman et suuttimia suurentavat.

    Ihan mielen kiintoista odotella et pääsee syksyllä kattoo et kauanko männät kestää kun putsari on kunnolla paikallaan. Jos vielä leikkaa kiinni niin ois paja maksava mulle kaks mäntä remppaa ja siitähän se vasta hyvä soppa tulee.
     
  5. komulatu

    komulatu Well-Known Member

    Re: Pollen tuomio

    Onkos sulla sitten kokemuksia snopron teflon pinnotteisisita männistä?? Ittel ei oo ollu kiinni tai mitään muitakaan suurempii kokemuksii snopron männistä. Tokihan orggikset ja wisecot parempia ovat, mutta kuinka huonoja/hyvijä nuo snoprot oikein ovat?
     
  6. LöPö

    LöPö Well-Known Member

    Re: Pollen tuomio

    melekeempä sanosin että männissä on se vika.
    Ei sen pitäis tarttua kiinni jos pieni rako on siinä ilmanputsarin ja kaasarin välissä. varsinkin kun on näin lauhat ilmat niin varmaan käy paksulla.
    Mulla tuossa omassa kötöstyksessä puuttu kokonaan net kaasuttimien ja ilmansputsarin väliset kumit aikoinaan, ainua ongelma oli että kun puuterilumessa ajoi niin kaasu jäätyi
    pohjaan  ;D

    Oliko se pahempi kuntoinen mäntä sillä puolella  jossa putsarin kumi raollaan ?
     
  7. rzy

    rzy -EX- IQ 700 CFI Dragon -07

    Re: Pollen tuomio

    No en sen kummemmin kattonu et kummallako puolen oli isompi rako mut kuulemma sen pöntön saa pohjaan vaan jos käyttää kaasareiden klemmarit löysällä ja nostattaa kaasareita.

    Pieni tai iso rako mut tuolla selityksellä korjaamo siirti vastuun mulle. Ja nyt vaan ois uskottava et vika oli oikeesti siinä. Voi toki joutua harkihtemaan et laittasko wisecoja jos käy taas samat. Snoprot jos laittas taas niin ei hyvät menis piloille mut toisaalta jos ne ei vaan kestä ajoa ja hajoavat huonuuttaan ilman et ois muualla vikaa niin menee taas yhet hukkaan...
     
  8. The way out

    The way out myyty

    Re: Pollen tuomio

    Kyllä sen putsarin saapi paikoilleen ilman kaasarien löysytystä, ainakiin omista oon saanu. Ite en ainakaan hyväksyis tuota selitystä korjaamon puolelta. Laita orkkismännät turhaa se on tuossa säästellä, varmaankin paras ratkasu. Jos mäntä hajoaa taas niin siinä voi mennä pytytkin hajalle, ja sit maksaa jo vähän enenpi.
     
  9. Lumimies

    Lumimies Kalustoa päivitetään

    Re: Pollen tuomio

    Meillä polaris huolto sanoo et ei anna mitään takuuta, ellei ole orkkis osat.
    On kuulemma muutamankin kerran sattunu, et sno prot leipoo heti kiinni ilman järkevää selitystä.

    Minen usko et tuo olis leikannu sen ilmavuodon takia.
     
  10. rzy

    rzy -EX- IQ 700 CFI Dragon -07

    Re: Pollen tuomio

    No mitenkäs mä todistaisin sen et ei menis mun pussista niin kun meni jo, vaan et ois heidän moka kun koneen kasasivat ja et menis heidän pusseista??

    Mut sehän tässä vielä et laittaisko seuraavat männät ite ilman takuuta vai maksasko vähän ja veis pajalle laitettavaks, kun jos taas käy sama niin sittenhän se heidän diagnoosi olisi todettu vääräksi ja oisit muutaman rempan auki mulle päin.
     
  11. The way out

    The way out myyty

    Re: Pollen tuomio

    Taitaa olla tekemätön paikka ruveta todistelemaan tota asiaa.
     
  12. hamppu23

    hamppu23 Potkukelkka :)

    Re: Pollen tuomio

    No tuossahan on paikallaan kuluttajasuoja hommat, jos jaksaa alkaa vääntämään!

    Varma asia on ettei se mäntä leivo kiinni pelkästään sen ilma vuodon takia, korjaamo kiertää vastuuta! Nyrkkiä pöytään ja lujaa, jos ei se auta niin sitte se nyrkki johonki muualle :)
     
  13. rzy

    rzy -EX- IQ 700 CFI Dragon -07

    Re: Pollen tuomio

    Niin mun mielestä tämä rupee kohta olemaan jo hauskaa kun sillon menin pajalla kuuntelemaan et missä vika on niin siellä sanottiin et on käytin kannen irti mut tuolla kaasareiden ja putsarikotelon välissä rako et siitä se on johtunu... no minä sit siihen et elä kehtaa et eihän se vuoto tuolla haittaa et ymmärtäsin jos toiselta puolen kaasaria ois ottanu ilmaa. Siihen mulle jo korotettin ääntä et voit kuule kysyä ihan keneltä vaan ja lukee parissakin kohtaa siitä et lue vaikka tuosta putsarin kylestä. No siihen se juttu sit jäiki.

    Niin ja soitin mielenkiinnon nyt herättyä asiaan erääseen toiseen merkkihuoltoon toiselle paikkakunnalle jonne kerroin raosta ja mäntä vauriosta. Sanottiin et ei se vuoto siellä puolen ainakaan mäntien leikkaamista ole aiheuttanu vaan vika on jossain muualla.

    Mut ei välttämättä jaksas alkaa vääntää vaikka näin mielen kiintoiseks meneekin ja kun ei ikein ole vielä mitään todisteita millä sais heidät maksamaan et varmaankin seuraavaks keksisivät jonkin toisen tekosyyn jolla välttäisivät vastuun.

    Viimeks pytyt selvis onneks hoonauksella ja nyt kait taas mut sen näkee kun joskus otan pytyt irti jne.

    Minkä ikäisissä rupee pytyissä olemaan pinnoitteet ja voiko sellaisia hoonara/porata?
     
  14. WSA

    WSA 600 SKS 136" Markoilla ostettu!

    Re: Pollen tuomio

    Moi!
    Se putsarin sovitus kaasareihin on kaikissa polleissa vähän niin ja näin.. rakoa löytyy!!
    Vika ei ole ainakaan siinä!!!
     
  15. JariG_

    JariG_ Well-Known Member

    Re: Pollen tuomio

    Joo vaiha kuiten liikettä, ihme merkkihuolto tommone..

    Siihen putsarin asennukseen apuja:
    Ku saat sen kotelon noin about kohilleen mut ne kumet jää osittain irvottaan niin pyörittele niitä gummeja esim sormen/kynnen nokalla, lupsahtaa sit jokapuolelta paikoilleen.
     
  16. komulatu

    komulatu Well-Known Member

    Re: Pollen tuomio

    Missähän päin suomea tälläinen liike oikein sijaitsee, jossa oot sen remontin teettäny??
     
  17. rzy

    rzy -EX- IQ 700 CFI Dragon -07

    Re: Polaris merkkihuollon toiminta ihmetyttää

    Niin kolmeen alan korjaamoon olen ollut yhteydessä ja kaikki ovat olleet kanssani samaa mieltä asiasta eli ei se sako sillä puolen kaasaria ole voinut aiheuttaa moista vaan vian on löydyttävä jostain muualta.

    Yks vaihtoehto ois et veisin muualle vian etsintään ja korjaukseen josta sitten saisin mustaa valkoiselle vian aiheuttajasta ja sitte korjaamolta pyytämään rahat takaisin vaikka pitemmän kaavan mukaan.

    Mut mainostahan tämä on kyseiselle korjaamolle.

    Tälläistä Kuopiossa.
     
  18. Lumimies

    Lumimies Kalustoa päivitetään

    Re: Polaris merkkihuollon toiminta ihmetyttää

    Eihän vaan korjaamo sijaitse rannassa tulliportinkadulla...
    Siellä on nimittäin omani tällä hetkellä.
    Alkaa vaan tuo korjaamon asenne kuulostamaan samanlaiselta.
     
  19. PRO XR 440

    PRO XR 440 Storm 819,092

    Re: Pollen tuomio

    Aivan.. olen aina laittanu ilmanputsarista tulevat kumiholkit puolikirijälle(klemmareilla kaasariin)ennenkun asennan ilmanputsarin kunnolla kiinni. Sit jää pois se turha "jännite" joka voi myös aiheuttaa kaasarinkurkun halkeilemisen. Se ei ole tarkotuskaan mennä paikoilleen jos sitä puoliväkisin yrittää paikoilleen JA mikään ei ole "noh, hyvä se on"  ;D
     
  20. Maunusjokke

    Maunusjokke Lynksi

    Re: Polaris merkkihuollon toiminta ihmetyttää

    No ei sillä periaatteesa oo takuuta, eri asia jos oisit vieny koko kamppeen pajalle ja ne ois sielä asentanu sen myllyn paikallensa ja sitte ois kurahtanu kiinni.

    Onhan siinä semmonenki mahollisuus että sulla on ollu suuttimet tukosa, ja sen takia narahtanu. tai kylmäleikkaus? öljypumpulla ilmaa?
     

Suosittele tätä sivua