G-typet

Keskustelun 'Lynx' on aloittanut käyttäjä jkomu, 11/7/06.

  1. Jevgen

    Jevgen Active Member

    Noniin, nämä sukset löysivät sitten tiensä oman kelkan alle. reilu 60 km tuli ajettua ja kyllähän muuttui kelkka älyttömän paljon paremmaksi ajaa. Alkuperäisiä peltisuksia ei ole ikävä. Kiitoksia vaan Leader Dogille asiallisesta kaupankäynnistä.

    Sainpa siinä kauppoja hieroessa muutaman kullanarvoisen vinkinkin, joita olisi pitänyt noudattaa heti, eikä kohta. Nuo G-typen ohjauslaitteet kannattaa tarkistaa huolella. Erityisesti ohjausakseli, mikä tulee ohjaustankoon kiinni on syytä syynätä molemmilla silmillä. Itse en tätä tehny tarpeeksi huolellisesti ja tänään jäi sitten tanko käteen, vaikka vasta eilen tästä asiasta oli puhetta :-[. Noh, onneksi tällä kertaa tyhmästä päästä ei kärsinyt koko ruumis, vaan tanko jäi käteen kävelyvauhdissa kantoja kierrellessä, eikä aiheuttanut lisäremontteja mieheen tai kelkkaan. Pari kilometriä aiemmin tilanne olisi luultavimmin ollut täysin toinen. Ajot kyllä keskeytyivät ja kelkka piti hakea pois reitiltä, mutta se oli pieni murhe ::).

    Ohjausakselin putki katkesi kiinnitysholkin sisältä, joten mahdollista murtumaan ei voinut huomata putken ollessa paikallaan. Tämä varmaan on yksi semmoinen paikka, joka kannattaisi huolloissa tarkistaa irroittamalla ohjausakseli. Näin ainakin itse tulen jatkossa tekemään. Sen verran tilanne säikäytti.
     
  2. _anttik

    _anttik Active Member

    mites tämmösen g-typen alusta kestää hyppyjä?
     
  3. rotax377

    rotax377 OldSchool Dokkeri 144" RS treeride ja muut lynxit

    Jos oikein isoja hyppyjä meinaa niin kannattaa vahvistaa varmuuden vuoksi, mutta kyllä se pikkuhyppyjä ja normi ajoa kestää. :)
     
  4. _anttik

    _anttik Active Member

    juu. mitä eroja racingilla ja endurolla?
     
  5. mico

    mico ------------------

    Mistähän vikaa ettimään, ku kaasu pohjassa ajaa vähänkään pitemmästi alkaa kone booaamaan ja sitten kun käyttäää kaasua pois ni taas lähtee vetämään? g-type 494
     
  6. LöPö

    LöPö Well-Known Member

    Oliskohan mennyt kampiakselin stefa tsököksi ja saa sieltä sitten ilimoja ??? Näin oli ainakin mulla tuossa 643:ssa, booaili ja turras yheläpytylä tämän tästä.
    Voiha se olla myös bensan saannissa vikaa. tukkoinen bensansuodin tai korvausilmaletku tukossa. Siinäpä sulle tutkimista vähäksi aikaa :)
     
  7. djcarrot

    djcarrot Kelkaton..

    Racing on 440 koneella (454 ->vm.98, 453 vm.99->) ja wp:n iskareilla ainaki. Endurossa sitten on koneena 500 tai 600. Special enduro taitaa olla aikalailla samallalailla varusteltu kun reisinki.
     
  8. _anttik

    _anttik Active Member

    Alustoissa ei vissiin muuta eroja ku nuo wp:n iskarit?
     
  9. mico

    mico ------------------

    Tasasella jälellä näköjään pelaa moitteetta, mutta jyrkässä ja pitkässä nousussa jossa joutuu kaasupohjassa vedättään meinaa hyytyä ja isossa patikossa kun kelkka laskeutuu nopiasti alaspäin ni meinaa hyytyä?
     
  10. LöPö

    LöPö Well-Known Member

    Onko tankin sisällä oleva bensaletku varmasti ehjä? kytkin ja variaattori puhtaat ja kunnossa?
     
  11. hjp

    hjp -13 Freeride

    Mistä vm-98 G-typen alustaan uusi osa.
    Osa on alumiininen välituki joka on etupukissa..

    [​IMG]
     
  12. AlEkS1

    AlEkS1 Summit x 165"

    Eiköhän niitä saa lähimmältä kauppiaalta joka myy lynksin osia näin ainakin sodankylässä.
     
  13. hjp

    hjp -13 Freeride

    Joo sehän voisi olla hyvin todennäköistä. Mistähän kannattis Rovaniemellä kysyä?
     
  14. rotax377

    rotax377 OldSchool Dokkeri 144" RS treeride ja muut lynxit

    Lapin kelkkaosa, sieltä olen itselle tilannut ja on hyvä palvelu :)
     
  15. hjp

    hjp -13 Freeride

    Olen sieltä meinannu ostaakkin, mutta on ollut jo kolme viikkoa kiinni.
     
  16. hjp

    hjp -13 Freeride

    Ei löytyny purkaamoilta, pitänee tilata uus.
     
  17. _anttik

    _anttik Active Member

    Mikä parempi alusta menisi g:hen melko suoraan?
     
  18. vipe92

    vipe92 lynx enduro g-type special,lynx gl250 377 mod

    rcg alusta..
     
  19. _anttik

    _anttik Active Member

    k. semmonen jolla olisi jtn tietoa tai kokemusta tuosta rcg alustan laitosta vois laittaa mulle yv:tä :)
     
  20. damaul

    damaul Yamaha ei pamahda??

    Mulle myös. kiitos!! :)
     

Suosittele tätä sivua