ajolasien linssien väri? (JA muuta asiaa ajolaseista )

Keskustelun 'Varusteet' on aloittanut käyttäjä Hörhö, 7/1/06.

  1. oudie

    oudie Polaris AXYS Pro RMK 163"

    Juu on itelläki se mut jos on sattunu jotain koloja jäämään ni joskus vahingossa puhaltaa sen laseihin. Ja ne harvatkin kerrat on ollu nii ärsyttäviä et puhaltelen pahimmat puhkut alespäin ;D
     
  2. salomon

    salomon Member

    minkä sävyiset lasit/visiirit lumelle?

    minkä sävyisiä laseja/visiirejä ootte käyttännä ku ootte kelkalla olleet liikkeellä? :D
    iha varsin aloin kyseleen ku esim aika monet motoristit käyttää kelkkailesaan samaa kypärää mitä käyttävät ku ovat pyörälläki liikenteessä. :D
    joten heille tää on oikiastaa suunnattu mut saa kyllä muutki vastata. =o)
     
  3. Vilho

    Vilho freeride

  4. lynettäjä

    lynettäjä Member

    Nostetaanpa vanha topic ylös kun ei viitsi uuttakkaan alottaa. Minkälaisia ajolaseja suosittelisitte silmälaseja käyttävälle? Ainakin Scott:illa on Enduro OTG malli sekä myös Smith:illä jokin OTG malli. Onkos nuissa paljonkin eroa? Entäs miten sopivuus kypärään, onko eroja? Kypäränä palvelee Arai VX-Pro Freedom. Kokemuksia olisi mukava kuulla.
     
  5. Pollari

    Pollari Guest

    Lukases:
    http://kelkkalehti.com/keskustelu/index.php?topic=1711.0 , itsellä ei kokemuksia, mutta kuulemma hyvät.
     
  6. lynettäjä

    lynettäjä Member

    On varmasti hyvät mutta ajattelin vähän halvempia, elikkäs siis ihan tavalliset lasit.
     
  7. Tike

    Tike Doo 600 SDI

    Mulla on mahtunut ihan hyvin normaalien Smith Warp ajolasien alle rillit. Ainut vika on että ajan saatossa lasien sankojen kulmat hankaavat pienet jäljet ajolasien linssiin, mutta sen verran sivulle ettei niistä ole ajaessa mitään harmia. Warpeissa on omasta mielestä jonkin verran tilavampi runko jo vakiona kuin Scotin 89-sarjalaisissa.
     
  8. lynettäjä

    lynettäjä Member

    Testasin tuossa tavallisia Scott:in Enduro laseja ja totesin että on melkeinpä pakko olla se OTG malli. Silmälasit mahtuvat muuten ihan hyvin ajolasien alle mutta sankojen etukulmat ottavat linssiin kiinni ja tuntuu että pulauttaa silmät päästä :eek:
     
  9. Jani Sipola

    Jani Sipola Presidentti Ylläpitäjä

    Minulla on lasit ja tästä syystä on ajolasien valinta ollu aina vaikeaa. Noi OTG:t on ihan ok valinta, mutta minä en ollu täysin tyytyväinen. Vaikka lasit mahtuu alle paremmin ku normi ajolaseihin, niin silti okulaarit on aina jotenki vinossa tai heiluu, joka alkaa ajaessa ärsyttään hyvin nopeasti. Paras ajolasi mitä olen silmälasien kans kokeillu oli Carreran lasketteluun suunnatut goggelit. Niissä oli sangoille reilu tila reunoissa, joten istuvuus oli hyvä. Rumathan noi oli ku pirut, mutta hyvät.

    Mulla ensitalven ratkaisu on noin Rudyprojectit, josta kokemuksia luvassa talven mittaan.
     
  10. Mr Cool

    Mr Cool Aina ei voi olla ensimmäinen

    Punapleksinen mies ku tulee vastaan , saattaapi olla tämä toimittaja Sipola ??? ;D ;D
     
  11. Slone

    Slone Yamaha V-max4

    Itellä on Scott:in Enduro OTG malli persikan värisellä linssillä ja käytän silmälaseja, muuten toimii kohtuullisesti mutta kun kunnolla hikoaa omat silmälasit huurtuu ajolasien alla. Tulevalle talvelle hankin piilolinssit niin on kypärän poisotto ja laitto päähänkin helpompaa kun ei tartte säätää silmälasien kanssa.
     
  12. _ski-doo_

    _ski-doo_ Guest

    kyllä itekki jos linssin väri pitäs valita niin on se sininen, viime kauden ajoin sinisillä.. keltanenki on ihan hyvä, mutta hämärässä sillä ei oikein näe.. :-X
     
  13. _ski-doo_

    _ski-doo_ Guest

    ja eikö silmälaseja käyttäville ole tehty ne isompi runkoset lasit?,. itelläki on lasit, mutta en ole vielä niitä kelkkaillessa päässy kokeilee..
     
  14. Puppe

    Puppe BackyardKing

    Niistäki on puhetta foorumilla ollu, varmaan hakusana OTG auttaa. Ja Coolion Rudyrojektit on yks tsäänssi.
    OverTheGlasses goggless ju nou.
     
  15. Dragon600HO

    Dragon600HO Guest

    Mie oon aina luullut, että se on petteri punakuono.
     
  16. Pollari

    Pollari Guest

    68päivää vielä jouluaattoon :)
    Suaapi nähä miten nämä peililinssi Ultimate SX:t toimii keskitalvella, vai täätyykö tuo laittaa kirkkaat tahi skyblue linssit paikalleen. Mitenkäs muut kyseisten lasien omistajat on toiminu? ::) ???
     
  17. Jannne

    Jannne Rust - eze vintage sled #winterrules #summersucks

    Otg:ssä on simmottis onkelma ainakin mulla, että nää normaalit okulaarit huurtuu, ku ilima ei kierrä lasien sisällä yhtään, niinq ei pidäkään jos ne on oikea oppisesti päässäkypärässä

    Niin ja minen ainakaan tykkää ajaa sinisellä linssillä, oranssi/punainen seuraavaksi
     
  18. V-max Mään

    V-max Mään 660r, F7

    eikö sulla oo sininen linssi? Ite ainaki mitä kaverin sx:iä oon kokeillu(sinisellä peilillä) nii hyvät on ollu..ittellä on kans smithin siniset peilit ja hyvin on nähny.
     
  19. oudie

    oudie Polaris AXYS Pro RMK 163"

    Mitkä on teidän mielestä, jotka ovat kokeilleet useita värejä linsseissä, olleet parhaat KIRKKAALLA/AURINKOISELLA kelillä? Itsellä on kahdet lasit ja toisiin ostan kirkkaat jotka on ylivoimaisesti parhaat pimeällä ja toisiin kirkkaan ilman linssin. Monet on kehunu punaista parhaaksi?
     
  20. V-max Mään

    V-max Mään 660r, F7

    Ittellä yhet lasit on semmoset puna-oranssit..ne on ainaki kirkkaalla hyvät..muista väreistä en sitte tiiä, mutta oletettavasti jotku tummat on hyvät kirkkaalle
     

Suosittele tätä sivua