Kankaanpää-Jämi

Keskustelun 'Baana' on aloittanut käyttäjä Jakke, 7/1/08.

  1. REVyy

    REVyy MX Z 600 X-RS

    Puhun siis Vihtelisjärvi - Lavia ( huoltikselle ) urasta. En tiedä onko virallinen, mutta paljon sitä on ajettu. 2000 luvulla se on lanattukin joskus :eek:

    Niin, lukeehan nekin näitä juttuja. Sielähän ne on meitä sit odottamassa :-\
     
  2. Kapa

    Kapa cf8

    Voihan poliisit olla kyselees, että löytyykö maanomistajan lupa ajella kyseiseesä paikassa.
     
  3. REVyy

    REVyy MX Z 600 X-RS

    Olihan toi Vihtelisjärvi - Lavia Kankaanpään Nesteen ja Jämin seinillä olevassa urakartassakin. Onko tilanne muuttunut? Kakista ulos, jos kerran tiedät, niin ei tarvi arvailla ;)

    Tuolla suunnallahan on toi kelkkailu ja urien hoito näivettynyt vuosi vuodelta enemmän ja enemmän. Kerhon sivuilta kyselijöille ei vastata. Lupia ei löydy myyntipisteistä jne. Jämikin kovasti kehittää matkailua, mutta tämä asia on retuperällä ja pahasti :'(
     
  4. Kapa

    Kapa cf8

    ei mulla mitään tietoa ole . Mistäs niitä uralupia vois kysellä ja mikä niiden hinta noin suurinpiiretein on ollu? :)
     
  5. REVyy

    REVyy MX Z 600 X-RS

    Jaa'a, mä luulin puheista päätellen et sä tiärät jottain ::)

    Lupia on myyty ainakin aiempina vuosina Jämin kuppilassa ja Kankaanpään Nesteellä. Sit voinee maksella suoraan seuran tilille. Kerhon sivuilta tilinumero. 50€ ollu yleensä, paitti viime vuonna 25€. Sais noi kerhon ihmiset ite tiedottaa niistä ettei tarvi turistien arvailla :-*
     
  6. znood

    znood Guest

    Oliskin ollu, olis saanu sut haaviin ennen kotaa siinä suoralla  ::)


    Jäminkierros ja kankaanpään reitti ihan ok kunnossa olosuhteisiin nähden. Jäminkierros kankaanpään ja niinisalon kautta taittu kahessa ja puolessa tunnissa. Retkeilykelkkailijat täydentäkööt ;)
    Opasteita nosteltu varalaskupaikan luota hangesta.
    LANAA LANAA niin voi antaa enemmän HANAA !

    Onko reitit honkajoelle/karvialle luvallisia ?
     
  7. korhja02

    korhja02 Kelkaton!

    Kiitti vaan seurasta osalliset! ;)
    Retkipojat käytti käyrää tulilla ja kipastiin jämille ja vielä pikku lenkki, jonka revyy varmaan selventää! Toimi!
    Läksin vielä neljän maissa viidenporukan jatkoks ympäri ämpäri kukonreitejä ja tulin kotiin jo 20!!!(ennen 7 aamulla läksin) 8)

    Onko reitit honkajoelle/karvialle luvallisia ?
    Jämillä seinässä tän vuosituhannen kartta näytti, että reitti olis olemassa.......tiiä sitten!? ???
     
  8. znood

    znood Guest

    Niin muttakun se ura on ollu viimeeks ajettuna varmaan joskus 2004-2006 ... samoin kun ikaalisten reittikin. Urat sinällään ovat olemassa ja ristejäkin sielätäällä. Toki voihan sinne mennä suututtamaan maanomistajia ja kokeilemaan että josko löytyis.
     
  9. REVyy

    REVyy MX Z 600 X-RS

    Olipa yllätys tosiaan, ku oli ura niin hyvässä kunnossa olosuhteisiin nähden. Kai siä tosiaan olis haavi heilunu ;)

    [​IMG]
    Raikas keli aamulla lähdettäessä.

    [​IMG]
    Mut takasi tullessa tuli jo lämmin. Znood hyppäsi hankeen jäähdyttelemään.

    [​IMG]
    Naama näkkärillä aurinkoa.

    Kiitti Korkille ja Znood:lle mukavasta ajoseurasta. Näitä lisää :)
     
  10. korhja02

    korhja02 Kelkaton!

    Juu ei näin...minä en ainakaan lähde ensimmäisten joukossa ammuttavaksi!!
    Kait nyt joku tietää, vai onko siellä kaikki lyöny ajokalsarit naulaan!?
     
  11. znood

    znood Guest

    No lähinnä tarkoitin, että kerhon sivut on täysin kuolleet, ja kukaan ei tiedota asioista mihinkään. Kartta päivitetty ilmeisesti viimeeksi silloin kun se on alunperin tehty.
    Pitäis varmaan ruveta soittelemaan puhelimella tällä teknologian aikakaudella.
     
  12. korhja02

    korhja02 Kelkaton!

    Tuski muu auttaa. ::)
     
  13. Jakke

    Jakke Well-Known Member

    Joo se tiedetään täälläkin, että kerhon toimesta ei tapahdu mitään ,se on varma!.
    Käytössä ei ole enää muutakuin jämin ympäri lenkki ,ei kannata pitää enenpää kun ei totakaan viitti hoitaa.
     
  14. znood

    znood Guest

    voitko selventää vähän mitä sielä on tapahtunu, kuka niitä ennen(safariyrittäjät?) hoiti kun noi urat ollu laajimmillaan? Onko urat poikki vai onko ne vaan hoitamatta ?

    Urat vähenee :( täytyy varmaan kohta siirtyä kartta-XC:hen ja maksaa sitäkautta uralupia suomen valtiolle aina narahtaessa ...
     
  15. Jakke

    Jakke Well-Known Member

    Urat on poikki kun ei ole enää maanomistajien lupia,älkää ajako niitä entisiä luvattomia uria !,pitää niihin vanhoihin karttoihin tehdä muutos.
    Kerholla on oma baana ja sillä niitä on hoidettu mutta nyt on ollut hiljaisempaa,tässä kankaanpäässä ei ole tosiaan kelkkailijoita enää ,olisko pari aktiivista ajajaa!.
     
  16. REVyy

    REVyy MX Z 600 X-RS

    Sinähän TeamRacer olet kai nyt seuran hallituksessa? Mitäs olet tehnyt sielä :p Nyt olis kai aika nuorten astua remmiin ja näyttää kykynsä :) Mä ehdotan, että valitkaa puheenjohtajaksi toi nuori, innokas ja kyvykäs kelkkailija nimeltä .... ZNOOD, niin veikkan, et alkaa tapahtumaan.

    Olen kelkkaillut noilla reiteillä koko 2000 luvun. Alussa siellä oli kelkkailijoita ja kelkkaturisteja, ettei meinannu sekaan sopia. Hietanen vuokrasi ja myi kelkkoja. Turisteja kävi Hesasta saakka Etelä-Suomen Lapiksi kutsutussa paikassa. Seuralla taisi olla kilpailutoimintaakin. Sit oli tämä edesmennyt puuhakas valokuvaliikkeen omistaja, joka piti reiteillä jöötä. Sit Hietanen lopetti kelkkabisneksen, siihenkö loppui touhu?

    Nyt vaan nuoriso pleikkareiden äärestä baanalle ja pistämään touhua uuteen nousuun :)
     
  17. znood

    znood Guest

    Kyllä mä osaisin muutakin tehä kun valittaa asioista, ja tekisinkin jos asuisin tuolla suunnalla :D Tosin välimatka esteenä tuommoseen touhuun :(
     
  18. REVyy

    REVyy MX Z 600 X-RS

    Tarkennatko mitkä on "entisiä luvattomia uria". Mielellään ei sit luulemisia ja kuulemisia, vaan faktaa :eek:
     
  19. znood

    znood Guest

    Itseäkin kiinnostaisi suuresti, että onko luvallista reittiä mouhijärven kautta ellivuoreen vielä ?
     
  20. Jakke

    Jakke Well-Known Member

    Ei oo mulla aikaa oikeen tehdä mitään ja sama ongelma taitaa olla muilllakin,en noista urista oikaan tarkkaan tiedä muuta kuin että toi ympärys lenkki on käytössä .
    Itse olen kyllä ihan vapaa ehtoinen ainakin jäämään pois tuolta kerhon hallituksesta ja en mä siellä ainakaan jarruna ole.
    Juuri myin kelkan pois tällä viikolla,mutta yritän tänne nyt jotain vastailla koska kukaan muukaan ei tänne kerhosta kirjoittele!
     

Suosittele tätä sivua