Xenonvalot kelkkaan

Keskustelun 'Varusteet' on aloittanut käyttäjä Putte, 18/10/06.

  1. Rensu

    Rensu Polaris RXL

    Vs: Xenonvalot kelkkaan

    Itseasiassa laissa on määritetty maastoajoneuvon valot...

    Itse muistin kyllä tuon kohdan, "taikka olla muu lähi- ja kaukovalaisimeksi sopiva valaisin", mutta seuraava lauseppa taas estää xenonien käytön maastoajoneuvossa. Eppäilempä, että ei taideta tuota kovin tarkasti valvoa...
     
  2. Masai

    Masai Well-Known Member

    Vs: Xenonvalot kelkkaan

    Jos nyt reitillä koppalakit päättää ruveta sen takia ottaan kilpiä kelkasta, että on xenonit laitettu niin saavat ihan vaapaasti nyppiä niitä poppareita irti. :D
     
  3. Jani Sipola

    Jani Sipola Presidentti Ylläpitäjä

    Vs: Xenonvalot kelkkaan

    Ei kuule popparit paljoa hidasta. Meisseli väliin ja pieni vääntö niin johan lähtee. Ja sillon on turha itkiä "älä naarmi runkoa, ekkö tajua kui monta tuubia autosollia siihen piti ruutata".
     
  4. Masai

    Masai Well-Known Member

    Vs: Xenonvalot kelkkaan

    No no, eipä niillä pollareilla ole oikeutta toisten omaisuutta turmella.
     
  5. [-mara-]

    [-mara-] Nytro 280hp -14

    Vs: Xenonvalot kelkkaan

    Joo no valot kyllä toimii moitteetta mutta ne kahvanlämppärit ei meinaa pelittää:(
     
  6. Solaris

    Solaris Well-Known Member

    Vs: Xenonvalot kelkkaan

    kyllä noi kilvet on lähtenyt sorkkaraudoillakin autoista jos kuski ei ole itse toiminut ja ottanut niitä irti poliisin pyynnostä
     
  7. Puppe

    Puppe BackyardKing

    Vs: Xenonvalot kelkkaan

    Luulin hetken olevani oikeassa mutta erehdyin.
    ;D
     
  8. hartti

    hartti ockelbo poro

    Vs: Xenonvalot kelkkaan

    No niin näitä oon ootanu, selkeitä ohjeita miten laitat kenonit kelkkaan. (tai ainaki suuntaa antavat) ::)
     
  9. -VMK-

    -VMK- AC M1000

    Vs: Xenonvalot kelkkaan

    Pöliää hommaa ku porukat yrittää laittaa valua kelkan keulaan että näkkee pimiässä ajaa niin pykälät kieltää senkin homman.
    Ja taas vedotaan johonki perkuleen pykälään jota täällä suomen maalla on jo muutenki ihan tarpeeksi.
     
  10. jamiva

    jamiva Well-Known Member

    Vs: Xenonvalot kelkkaan

    Suomihan on aina ollut poliisivaltio ja tulee jatkossakin olemaan ;D
     
  11. julli

    julli rmk

    Vs: Xenonvalot kelkkaan

    Onko ollut jäätämisongelmaa kelkan lampuissa xenoneilla vai pysyvätkö sulana? Autossa lisävaloina nyt bosch rallye 225 35w xenonilla ja jäätäminen on aika iso ongelma...
     
  12. SNOW-CRUISER

    SNOW-CRUISER Snow Cruiser -66

    Vs: Xenonvalot kelkkaan

    No eipä ne kylläkään lämpene, kuin normaalit polttimot, niin eivät ne juuri luntakaan sulata joka voisi jäätyä.
     
  13. arisal

    arisal Ski-Doo Summit T3 163" 2015

    Vs: Xenonvalot kelkkaan

    Oon nyt 2 talvea ajanut Xenonit kelkassa(Yamaha Warrior 08) ja aika monta poliisi kelkkaa/poliisimiestä on tullut vastaan ja eikä heistä kukaan ole kiinnittänyt huomiota valoihin.Taitaa heidän kiinnostuksen kohteena muut asiat.
    Lämpö ongelmia minulla on ei ole olllut ja aikas moisissa erilaisissa keleissä ja lämpötiloissa on tullut ajeltua.Poliisia tuskin kiinnostaa alkaan tutkia kelkkojen valoja,kun eivät välttämättä itsekään tiedä valoista sen enempää kuin "matti meikälaiset".
    Ei muuta kuin lisää valotehoa keulalle ja pimeeän metsään pöriseen.
    Sen olen kuitenkin ottanut tavakseni,että varsinkin pimeällä vaihdan lyhyet valot päälle,kun toinen kelkkailija tulee vastaan.
    On meinaan sen verran kirkkaat nämä Xenonit verrattuna kelkan alkuperäisiin valoihin.
     
  14. duracell

    duracell Well-Known Member

    Vs: Xenonvalot kelkkaan

    Olenko minä ainut jolla ei ole xenoneita :'(
     
  15. lakape

    lakape Well-Known Member

    Vs: Xenonvalot kelkkaan

    ;Dn et muuten ole
     
  16. migge

    migge Ski-Doo X-RS

    Vs: Xenonvalot kelkkaan

    Eiköhän nuo kelkan omat valot riitä.
     
  17. Hesba

    Hesba Polaris Finland missioner

    Vs: Xenonvalot kelkkaan

    Tämän pitäis olla itsestäänselvyys myös niille joilla ei xenoneja ole. Kyllä ne tavan halogeenitki siikaa silmiin niin pirusti jos ei vaiha lyhyille.
     
  18. Shape

    Shape Nettikelkkailija

    Tämmönen kytkentä AC-->12VDC löytys mp-foorumilta:

    http://www.motot.net/galleria/showfull.php?photo=470329

    Konkkien ja regun arvoja varmaan pitää muuttaa suuremmiksi/pienemmiksi.
     
  19. LaDris

    LaDris Well-Known Member

    Vs: Xenonvalot kelkkaan

    nouseeko jännite tasasuuntauksen jälkeen vai miksi siihen pitää lyödä vielä regua peliin?
     
  20. Rensu

    Rensu Polaris RXL

    Vs: Xenonvalot kelkkaan

    Tuli tässä vaan mieleen, että osa ballasteistahan on 9-32V. Silloin tasasuuntauksen jälkeen ei tarvis laitella mitään regulointeja.
     

Suosittele tätä sivua