Rotax 503 ei käynnisty ilman...

Keskustelun 'Korjaamo' on aloittanut käyttäjä Jute, 11/3/10.

  1. Jute

    Jute Member

    Hei
    Löytyisikö helppiä ongelmaan kun Rotax 503 tarvitsee pienen suhauksen käynnistinsumu pullosta ennenkun suostuu käynnistyyn. Nämä on tehty: bensapumpun kalvosarja vaihdettu, tulpat vaihdettu, kaikki sähköliittimet puhdistettu ja tarkastettu, kaasutin puhdistettu, letkuliitokset kiristetty.
    Kun moottorin saa käyntiin niin käy hyvin ja tehoa löytyy mutta riepoo kun ennen kone joka viimeistään kolmannella vedolla käynnisty ja on ollut luotettava aina on nyt kiukutellut käynnistymisen suhteen. Kun kone on lämmin niin yksi veto riittää ja kone käy. Bensa on tuoretta ja myös suodatin on vaihdettu eli ongelma on minulle mystinen. Löytyisikö apua?
    Ps. Tiedän että nämä käynnistyssumut ei ole suositeltavia mutta kun ei muuten käynnisty.
     
  2. janituo

    janituo Active Member

    Vs: Rotax 503 ei käynnisty ilman...

    olisko ryypys jotaki häikkää?
     
  3. Jute

    Jute Member

    Vs: Rotax 503 ei käynnisty ilman...

    Joo se täytyy tarkistaa vielä. Kaasutinta olen puhdistellut ja kyllähän tämä vika jotenkin polttoaine puolelle ajaa. Täytyy ottaa kaasari ja ennenkaikkea ryyppy tarkempaan syyniin.
     
  4. Tasala

    Tasala Sidewinder MTX 153" Maptune stage 4

    Vs: Rotax 503 ei käynnisty ilman...

    Olethan tyhjäkäynti suuttimet aukonu?

    Itsellä ne oli aivan paskaset niin ei meinaa käynnissä pysyä kylmänä mutta kuumana toimii.
     
  5. Jute

    Jute Member

    Vs: Rotax 503 ei käynnisty ilman...

    Tyhjäkäyntisuutin on putsattu, luulen että ryyppy saattaa olla syyllinen mutta onpahan viikonloppuna iltapuhdetta kun ottaa kaasarin pöydälle.
     
  6. ZetaÄrrä

    ZetaÄrrä Well-Known Member

    Vs: Rotax 503 ei käynnisty ilman...

    tarkasta neula venttiilit.. ettei vuoda kuiviin kaasareja
     
  7. F3

    F3 Vaimikäseoli...?

    Vs: Rotax 503 ei käynnisty ilman...

    Onko puristukset mitattu...?
     
  8. Jute

    Jute Member

    Vs: Rotax 503 ei käynnisty ilman...

    Puristuksia en ole mitannut mutta kun tuntuu vetoa ja voimaa oleva ihan kun silloin uutena kun vaan käyntiin saa, ajattelin että ei puristuksia tarvis mitata.
     
  9. Lynx3500FC

    Lynx3500FC New Member

    Vs: Rotax 503 ei käynnisty ilman...

    Veikkaisin, että väljää alkaa olla. Ja kun tottuu purkkiin, niin ei ilman enää lähdekään... Riittäisköhän rengastusremppa.
     
  10. jaskap

    jaskap AC m800,RX1, Venture700, Exciter2 ja Esla

    Vs: Rotax 503 ei käynnisty ilman...

    Tottuu purkkiin ;D Kuski vai moottori ?

    Itselläni on sama ongelma puolilämpimän 503:sen kanssa. Tarvii myös tällöin täyden Choken. Kait se on koneen ominaisuus.

    Ryypyn säätö kannattaa tarkastaa. Kun ryyppy ei ole päällä, vaijerin välystä tulee olla muutama milli.

    Itse revin Primer-systeemit hiiteen, kun sen kanssa poti aina ilmavaivoja. Pitäisi tuo Primerin letku vetää suoraan tankilta, eikä haaroittaa pääletkun välistä.
     

Suosittele tätä sivua