Xp renegade x 800 r 08 ja 09

Keskustelun 'Ski-Doo' on aloittanut käyttäjä 1000elani, 22/2/09.

  1. MiKo84

    MiKo84 Well-Known Member

    Vs: Xp renegade x 800 r 08 ja 09

    Itellä pätkä mutta lähes sama laitehan tuo telan pituutta lukuunottamatta on.. Nyt on sisäänajot ajettu ja ekan kerran ku linttas kaasun pohjaan niin remmi pärähti, noh pitää viiä tuo remmi liikkeeseen ja koittaa saaha takuuseen uusi. Kone on pelannu hienosti, öljyä menee vain pirusti mutta eiköhän tuo ensihuollossa korjaannu, samoin ku jäähdytysnestevuoto ja bensamittari ei ole toiminut ollenkaan. Voimaa tuntuu olevan ja keulan keventäminen on helppoa, vähän liianki. Itellä on 44 snow-x alla ja pitoja tuntuu olevan, niin ja välitykset on 22-45. Mikään muu ei vituta kuin tuo hihnan räjähtäminen. Montako remmiä Olli on saanu tuhottua? Ja ajatko 383 vai 377?
     
  2. 0LL1

    0LL1 REINO 800

    Vs: Xp renegade x 800 r 08 ja 09

    Alkuperäinen remmi käytössä. 500 km huollossa vaihtoivat klemmareita jäähdytysjärjestelmään. Ei ole ollut mitään muita vikoja.
    Se muovihärpäke hihnan ympäriltä kaivettiin pois aika alkumatkalla, ettei ainakaan sen takia sula remmit.
    Öljynä on ollut XPS, kun ei kiinnosta säästää öljyssä muutamaa euroa vuodessa ja ottaa samalla riski jostain muusta vähän kalliimmasta kulusta. Todennäköisesti on olemassa muitakin öljyjä jotka toimisivat, mutta minä en halua olla se joka testaa ne toimimattomat litkut.

    Ps. 2500 km mittarissa kun tämän kirjoittelin.
     
  3. Dutsi

    Dutsi SKS 850 146"

    Vs: Xp renegade x 800 r 08 ja 09

    Mulla on -09. Viime talven ajelin "vakiolla" ja vähän meinas remmien kanssa olemaan ongelmia, ainakin -383:n kanssa. Loppu talven ajelin sitten -377 hihnalla jonka sain takuseen. Kesti lopputalven, mutta oli koko ajan tunne että ei kestä vetää lämät tiskissä ummella. No tälle kaudelle laitoin sitten Cudney Racingin kytkin hilut. Nyt oon ajellu hihnaa "säästämättä" ja hyvin on hihna kestänyt ainakin tähän päivään asti. Itse kytkin oli aika hyvin "jumissa" kun purin sen eli hyvä puhdistus ja johan alkoi käpälät liikkumaan :). Tällaisia kokemuksia minulla....
     
  4. Jakelfin

    Jakelfin Nytro MtxT & RTX 136 -RX1 4100 -Titan Adventure

    Vs: Xp renegade x 800 r 08 ja 09

    Tuossahan tuota on monta sivua asiaa.. ;D Ite kattosin koneen läpi noilla kilsoilla. Männät vaihtoon ja kampura suoraksi, tuskin tarttee muuta. Kone tietenki tukea kunnola ja kaasariin isompaa tyhjäriä vähintäänki. Juoruaa vähän kampuran värinöistä jos kytkin jouduttu remppaan.
     
  5. Golfster

    Golfster BD3900ds 2019, Iron Doggi, FIII CK3

    Vs: Xp renegade x 800 r 08 ja 09

    No eikait tuo kytkimen päivitys nyt tarkoita, että se olisi kampuran kierouden johdosta vatuiksi kulunut! :eek: Mahtaa näiden pidempää mattoa pyörittävien kasisatkujen kytkimet olla enemmistönä roplattuja ihan muista syistä. Ite pitäsin jopa kauppoja puoltavana tekijänä tuota, jos siellä on laitettu voimalinja tikkiin! Eihän tuo ole edes paljoa vielä ajettu, toki jotkut aukoo noilla kilometreillä, mutta taitaa tavallisemmin männät nähdä päivävaloa vasta 10tkm palveltuaan. En vielä noilla spekseillä näe syytä heittää vaihtoehtoa romukoppaan vaan tutkaile kelkka läpikotasin kunnolla. Kyllä ne motin ylimääräset vibrat sarvissa saakka tuntuu. Tseikkaile nyt ainakin kytkimen taakse ettei ole vassuja nakellut päätystefan ohitte jne.
     
  6. rasse

    rasse New Member

    Vs: Xp renegade x 800 r 08 ja 09

    Moro,
    meininki olis tulevalle talvelle päivitellä vähä pitempi&karkeampi matto -09 renen alle ja tuota Lehtimäen kuvastoa selailin nii silmään sattu tuo Challenger 16x146. Ja tuohan on 59mm räpylällä, mahtuuko tuo pyörimään ilman suurempia muutoksia? Jakohan tässä lienee 2.86, korjatkaa jos oon väärässä?
    Onko jollain kokemuksia tuosta kyseisestä matosta, tai jos on jotain suositteluja tai kokemuksia niin saapi kertoa ja neuvoa!!
     
  7. Jakelfin

    Jakelfin Nytro MtxT & RTX 136 -RX1 4100 -Titan Adventure

    Vs: Xp renegade x 800 r 08 ja 09

    57 ainaki menee, 59 en oo ihan varma, luulen että menee. Jotenki muistelen että näissä oli samat vetarit ja mitotukset mitä summiteissaki.. Saatan muistella ihan omiani.. ;D
     
  8. Hemmo

    Hemmo Paluu Tulevaisuuteen -

    Vs: Xp renegade x 800 r 08 ja 09

    menee männän päälle ja höyrynä putkeen. Veikkaisin että o rengas vuotaa.

    Toinen vaihtis on sitten joku letkun liitos. Jääkö vihiriää läikkää hankeen ku kelekka yön seisoo pihassa.
     
  9. Hemmo

    Hemmo Paluu Tulevaisuuteen -

    Vs: Xp renegade x 800 r 08 ja 09

    siis meinaatko että ajossa katoaa ja kun kone kylmyy ne palaa takasin säiliöön vai wtf? Sillon selityksenä on paineesta laajentuvat letkut. tai jotaki.
     
  10. Mika Lokka

    Mika Lokka Well-Known Member

    Vs: Xp renegade x 800 r 08 ja 09

    No Hemmo kyllä mulla tekkee ihan prikulhen sammaa...paisari tyhjänä ja ko ravottaa korkkia, ni nestepinta palaa lähelle ylärajjaa. Eikä oo ainut laite joka näin tekkee...
     
  11. Jakelfin

    Jakelfin Nytro MtxT & RTX 136 -RX1 4100 -Titan Adventure

    Vs: Xp renegade x 800 r 08 ja 09

    Mulla teki tenttu kans samaa.

    Kaverilla ne aina vain katosi -09 ravesta. No paranihan se vähän ko klemmareita aikansa vaihtelivat. Jäi muuten muuanki reissu tekemättä senki vuoksi.
     
  12. Hemmo

    Hemmo Paluu Tulevaisuuteen -

    Vs: Xp renegade x 800 r 08 ja 09

    Joo semmosta se tekee vanhemmissaki, mutta kun pullo on megakokoinen niin niissä se pinta ei vaihtele samallai rajusti.
     

Suosittele tätä sivua