Tourinkin jäykkä kaasu.

Keskustelun 'Ski-Doo' on aloittanut käyttäjä gtx800, 14/3/10.

  1. gtx800

    gtx800 Member

    Osaisko joku neuvoa noviisia? Mullon tollanen 800gtx touring kaasareilla ja siinä on jäykkä kaasu. Oon voidellu vaijerin mutta ei auttanu. Onko ominaisuus vai pystyiskö jotain tekeen. Vähän aikaa kun herkuttelee mutkaisella reitillä niin rupee sormi ryytyyn...
     
  2. ZetaÄrrä

    ZetaÄrrä Well-Known Member

    Vs: Tourinkin jäykkä kaasu.

    onko se sellaisella keinuvivulla,siis että on kevyt johonki asti ja loppu ihan sikaraskas. omassa grand touringissa sama vika,katkonu kaasarien jousia,rasvannu ja teheny ties mitä. taidan hommata vaan normi kaasuvivun siihen. jos vaikka auttas.
     
  3. gtx800

    gtx800 Member

    Vs: Tourinkin jäykkä kaasu.

    Ei se ole herkkä edes aluksi, tasaisen jäykkä koko ajan. 2300 ajanut tänä talvena niin rupeaa käsi vähän oppiin, mutta olis niin mukava leikkiä kun olis herkempi. Mites ne jouset löytyy jos koittais niitä muuttaa. Mikä se kaasuvipu on mistä mainitsit?
     
  4. Kamppi

    Kamppi Well-Known Member

    Vs: Tourinkin jäykkä kaasu.

    Jos oikein ymmärrin tuosta kelkan tyypistä niin liekö se 800:lla PowerTek:n koneella. Siinä on todella jäykkä kaasu jota itekkin suuresti moitin. Melko äkkiä peukalo "puutuu" varsinkin kun itellä toi käsi on sen verran pieni ja voimaton ;D. Tutkin räjäytyskuvista jotta sielä on eräs jousi joka juuri vaikuttaa tuohon kaasun jäykkyyteen. Pohdin josko sitä päästäisi hiukan. Tätä toimenpidettä ei kuitekaan saisi mennä tekemään. PowerTek:n ominaisuutena, mulla ainakin, oli jotta tyhjäkäynti jäi isolle. Tätä asiaa selvitellessä roista kysyttiin varmistuksena jotta onko tätä jousta lievennetty. Joten sitä ei kait oikein suositella lievennettäväksi johtuen imun vetäessä "luistit" kaasarirungon liukupintaan ja siten aiheuttaen tyhjäkäynnin jäämistä hetkellisesti koholle. Tämän johdosta itse en alkanut sitä lieventämään. Mietiskelin kerran josko kaasuvivun geometriaa muuttaisi hiukan josko siitä saisi hiukan apua. Mutta se on nyt jääny vain tuonne ajatuksiin.
     
  5. gtx800

    gtx800 Member

    Vs: Tourinkin jäykkä kaasu.

    Jep Powertek 800HO on moottori. Muuten tosi hauska kone kun voima riittää touringissakin. Kaippa se on vaan kärsittävä se jäykkä kaasu. Mulla tahtoi jäädä tyhjäkäynti vähän isolle aina kun päästi kaasun, palautui kun vipua painoi takaisin päin. Löysäsin kaasarilta vaijeria vähäsen niin tilanne korjaantui. En tiedä olisko se kaasuvivun geometria vähän huono, kun ei kaasarilta kääntäen vivut tunnu mitenkään erikoisen jäykältä.
     
  6. Kamppi

    Kamppi Well-Known Member

    Vs: Tourinkin jäykkä kaasu.

    No oikein sitten muistelin tuosta versiosta. Omassa (lynx) ensin luulin jotta tuolla vaijerin säädöllä olis sen tyhjäkäynnin korkealle jäämisen voisi korjata. Sitten tutkailin hieman tarkemmin ja pistin merkille jotta kun vaijerin kireys oli varmasti sellainen jotta ei jäisi kaasu "päälle" niin jäi "varaa" kaasarilla vivustoille liikevaraa käyttämättä. Tyhjäkäynnin korkealle jäämisen korjaamiseksi muutettiin tyhjäkäyntisuuttimia isommaksi. Se vasta auttoi tähän ongelmaan.
    Asiasta toiseen...Tuossa GTX:ssä taitaa maton harjakorkeus olla 32mm. Harmiksi sinne ei mene 38mm pyörimään, ottaa "kattoon". Touringin alusta on hieman erikorkeudella verrattuna esim renegadeen. Ei ainakaan ZX -runkoisen Legendin alle olisi mahtunut. Taannoin kun Legendiä olin vaihtamassa niin tutkailin myös tuollaista 800:sta GTX:ää. Mutta havaitsin jotta GTX:ä on painavampi kun X-trim joka muutenkin on melkoinen "tankki".
     

Suosittele tätä sivua