Snowcross Pello 13.3.2010

Keskustelun 'Kisat' on aloittanut käyttäjä Janos83, 16/2/10.

  1. Solaris

    Solaris Well-Known Member

    Vs: Snowcross Pello 13.3.2010

    tiedätkö miten menee asia perille?
    laskutatte 60euroa/h konsultuinnista niin sitten kelpaa ;D
     
  2. SV

    SV Well-Known Member

    Vs: Snowcross Pello 13.3.2010

    On kyllä sääli jos tämä jupakka vaikuttaa Pellon mahollisuuksiin järjestää kisoja tulevaisuudessa, koska Kittisvaarassa on kuitenki erinomaiset puitteet järjestää kisoja.
     
  3. ViRi

    ViRi Well-Known Member

    Vs: Snowcross Pello 13.3.2010

    Kun nuita ratoja on joutunut ihmettelemään ja jopa jotain tekemäänkin niin melkeimpä aina on tullut vastaan jonkin sortin resurssien puute. Pellossa kun ongelma on varsin kotikutoinen niin sellainen resurssien haaskuu ihmetyttää ja kummastuttaa, harmittaa ja vähän ottaa kupoliinkin. Siksipä kai tuota hölmöilyä tulee herkästi kommentoituakin ::)

    Vielä kun tuokin rata olisi niin lähellä että siellä helposti tulisi kätyä reenamassakin jos se vaan olisi ajokuntoinen.

    Ihan jälleen omana näkemyksenä jos näitä juttuja lukisi muukin kuin joku paikallinen tyhjännauraja niin jos tuota ratahommaa meinataan hengissä pitää niin silloin rata pitäisi jo kesällä korjata. Alkutalvesta rata pitäisi oikeasti olla ajettavassa kunnossa niin että porukkaa kävisi ja sana leviäisi että siellä on oikeasti otettu toimintaan uusi suunta. Kisojen kanssa ei tarvisi silloin arpoa tuleeko väkeä vai ei. Reenaajia olisi pitkin vuotta ja lajille olisi myös etua mitä useampia paikkoja olisi harjoitella ;)

    Nykymetodilla voi olla turha pelkällä kisailmoituksella odottaa tämän vuotista enempää kuskeja ::)

    Itsehän olen vaan harrastekuski ja voinkin siksi tulla 40,-/tunti jos ne neuvot siitä viisaammiksi muuttuu :-*
     
  4. Ville Aska

    Ville Aska Well-Known Member

    Vs: Snowcross Pello 13.3.2010

    Tämän tyyppiset kommentit tässä nyt lähinnä naurattaa, ainaki minua.
     
  5. Lyynetec

    Lyynetec Well-Known Member

    Vs: Snowcross Pello 13.3.2010

    Ei taida budjettiin kaatua pellon radan ylläpitäminen ja kisatoiminta. Jos en nyt väärin muista, niin jokamiesluokan sm-kisojen budjetti lähenteli 200000e. Ongelmana taitaa olla paikallisten kuskien puute ja kokemattomuus kelkkakisojen järjestelypuolella. Moottorikerhon pitäisi ottaa rohkeasti yhteyttä kuskeihin esim mäkipeura ja sopia radanmuokkauksesta. Rata-ajo ilmaiseksi testaajille ja kehittäjille. Ja hieman ilmaista energiajuomaa saunan kera illalla. Pitäisi löytyä ns. perseelle potkija. Ja olen itsekin paikkakuntalainen, mutta pysyn mieluummin katsomon puolella.
     
  6. ViRi

    ViRi Well-Known Member

    Vs: Snowcross Pello 13.3.2010

    Sulla on ihan järkeviä ajatuksia, mutta mitenpä ne saadaan teoiksi? Teidän seuran ongelmat ovat sellaisia että niihin ulkopuolinen ei oikein pysty vaikuttaan. Jos haluat edistää lajia niin harppaa katsomosta ylös ja käy kertoon seuran toimihenkilöille että nyt aletaan tekeen oikeasti jotain. Noita haikailemisia testaajia ja kehittäjiä varmaan löytyy jos seuran puolesta on halua hanketta kehittää.

    Homma on hanskassa ja hanska pellossa ;)
     
  7. Lyynetec

    Lyynetec Well-Known Member

    Vs: Snowcross Pello 13.3.2010

    Pitäs varmaan käydä moottorikerhon juttusilla. Itse ajan työn puolesta kaivuria, joten olisin omalta osaltani kyllä valmis käyttämään vapaa-aikaani radan muokkaamiseen kunhan olisi kone tarjolla kesällä. Tamppariakin on tullu hieman ajettua. Pellon kisoja seuranneena olen huomannu hyppyrien puutteen. Rata muistuttaa lähinnä nopeaa sprinttipätkää. Yleisön ja miksei kuskienkin mieleen olisi varmaan isommat hyppyrit. Viimevuoden kisoissa Kelkat katosivat yleisöltä maalisuoralla sijainneeseen syvään ränniin. Ja myös katsojien paikkoihin voisi tehdä parannuksia. Tampparilla voisi puskea lumesta tasaisen korokkeen johon voisi kavuta seuraamaan kisoja.

    Moni on kehunu kalixin stadion crossin järjestelyjä ja rataa. Itse en ole vielä päässyt paikanpäälle. Olisi varmaan pellon poppoollekin hyvä kisa käydä seuraamassa.


    Ja taas on maailmaa parannettu!
     
  8. he_nkka

    he_nkka fööni skiito

    Vs: Snowcross Pello 13.3.2010

    Joo budjettiin se ei ainakaan kaadu. Mutta on täällä pellossa 2-3 paikallista nuorta miestä, jotka jonku verran eri kisoissa sporttia ja harraste luokkaa ajaneet, ja he varmasti tietää mikä on hyvä rata ja minkälainen sen pitäs olla. Onnistuuhan täälä järjestää isot jm-kisatki niin miksei kelkka kisat.? Pitäs vain saada oikeat henkilöt vastaamaan esim tästä radan teosta jne.!
     
  9. Omikron

    Omikron Phazer RTX -08

    Vs: Snowcross Pello 13.3.2010

    Eikä sitä "ammattitaitoa" välttämättä tarvi sieltä omasta kerhosta löytyä, vaan uskallusta kysyä muualta, jos omat resurssit ei riitä! Ympäri Lappia löytyy varmasti ukkoja, jotka osaa kertoa, millainen radan pitää olla yms...
     
  10. he_nkka

    he_nkka fööni skiito

    Vs: Snowcross Pello 13.3.2010

    No ko löytyis seuran sisältä uskallusta kysyä oman porukan miehiä, mutta ko ei!! aina tietyt naamat vain hoitaa, eihän sinne kukaan viitti itteä tyrkyttämään mennä, luulis hoksottimet pelaavan seuran sisällä, kenen uskotaan tietävän mistäkin asiasta.. Jos sen jälkeen ei tule mitään niin sitte huudella apua muualta, se on minun mielipide!
     
  11. Ville Aska

    Ville Aska Well-Known Member

    Vs: Snowcross Pello 13.3.2010

    temetsu ja he_nkka

    Kerhotilat päivystys joka tiistai klo 18.00-20.00,
    osoite: Museotie 33
    95700 PELLO
    Hallitus kokoontuu joka kuukauden ensimmäinen tiistai, muina aikoina hallitus kutsutaan koolle puhelimitse.
    Soittele ja tule käymään
    kahvilla, poristaan ajan-
    kohtaisista asioista!

    Sinne vain jos on jotaki asioita mielessä, ei sielä purra!
     
  12. Koneinssi

    Koneinssi SR Viper XTX

    Vs: Snowcross Pello 13.3.2010

    Toivottavasti Temetsulta ja He_nkalta löytyy intoa pistäytyä kerhon johtohenkilöiden puheilla. Itsekkin olen joskus käynyt juttusilla ja tarjoutunut jopa talkoilemaan aikaisemmissa kisoissa. Toistaiseksi en ole kelvannut :) ja ehkäpä tästäkin syystä olen edustanut kilpailevaa seuraa muutamissa kisoissa. Ainakin kelkkapuolelle toivoisi talkoilemaan oikeasti asiasta kiinnostuneita. Niitä kyllä löytyy omankin kunnan aluheelta, kun vain ylpeys antaisi periksi pyytää. Jokkiskisoja on turha ottaa vertailukohdaksi, sillä siellä tekijähenkilöt/talkoolaiset tulee etelästä, kilpailijoiden kannustusjoukoissa.
     

Suosittele tätä sivua