Autojen lisävaloista

Keskustelun 'Vähemmän kelkkailuun liittyvä jutustelua' on aloittanut käyttäjä Puppe, 27/10/07.

  1. miqwe

    miqwe Xtrim ´14 pro-ACE

    Vs: Autojen lisävaloista

    Joo kyllä niillä huomattavan pitkälle näkee. Ja leveälle, valoa ei ole liikaa lähellä vaan tiellä ja penkoissa, niin kaukana että pysähtyä ehtii ja hirvet tarvii aurinkolasit.

    Polttimot istuu viimisen päälle kantaansa, ei ainakaan valokuvio sen takia muutu huonommaksi.

    Onhan niitä kuvia ja kaavioita esitelty, kun valokuvio muuttuu hivenen, koska ksenonpolttimo kaasukammio on isompi kuin hehkulangan. Polttopiste on siltikin sama laadukkaassa polttimossa (Osa XGY-merkkisistä ja AMP:t), joten yleisesti kuvio pysyy hyvänä. H4 sarjoissa se polttopiste ongelma taasen voi näkyä erilaisina heijastumina, umpiosta riippuen (rihlatut). Ksenonpolttimon keraamipinnoitettu lanka voi näkyä varjona joissakin valoissa. 3003 ei sitä varjoa näy, johtunee siitä, että valokuvio on toteutettu heijastimen muotoilulla, ei lasin.

    Nykyään on saatavana h7, h1, hb3, hb4 polttimoita, joissa on säädettävä polttopiste, jos näyttää, että normi ksenonpolttimot merkistä riippumatta laittaa kuviota kummalliseksi verrattuna halogeeniin.

    Ja sitä päivää ootellessa kun pääsee laittaan loputkin valot tehotuikuiksi. Tulee muuten hyvät, kun on pränikät umpiot almerassa ja projektorimalliset. Oli hyvä käydä loskakelillä valoja testaamassa, vakiopitkät halogeeneilla imeyty märkään asfalttiin tällä kelillä, ongelma korjaantuu pian. :)

    Joku viikonpäivä pitäs kaverin kelkkaan lyyä h4 satsi, mutta siitä ei enempää tässä topikissa.
     
  2. PakkanE_

    PakkanE_ lynx BD 3900 -13

    Vs: Autojen lisävaloista

    eikös nuita 3003 lisävaloja ole erinäköstä. Mulla on ne isot elikkä HIMOÄMPÄRIT ja on hyvät.
     
  3. T-Cat

    T-Cat Well-Known Member

    Vs: Autojen lisävaloista

    Himoile keskenäs, juuri ne on firman autossa, jokin mättää.
     
  4. maken

    maken Well-Known Member

    Vs: Autojen lisävaloista

    Minä en näistä nyt niin hirveästi tiedä mutta onko sillä ref. luvulla mitään merkitystä juurikin näissä valoissa? jos en ihan väärässä ole niin niitä "himoämpäreitä" saa kahta eri mallia... ::)
     
  5. Shape

    Shape Nettikelkkailija

    Vs: Autojen lisävaloista

    On niitä ainakin kahta sorttia, perus ja compact.
     
  6. miqwe

    miqwe Xtrim ´14 pro-ACE

    Vs: Autojen lisävaloista

    Kahta eri mallia, 17,5 ja 37,5 ref. Sekä normaalina että compactina saa kummatki referenssit.

    Compactit kauheiden huhujen/tekstien/jnejne nakkikiskan tietouutisten mukaan huonot ainakin 17,5 reffisenä. Riippuu tieten mihin tarkotukseen ja mikä polttimo sisällä..
     
  7. PakkanE_

    PakkanE_ lynx BD 3900 -13

    Vs: Autojen lisävaloista

    no jos todellakin samat on mitkä mulla ja mihinkään niillä ei näe niin päin persettä on laitetut. En vain keksi mitään muuta..

    minun combolla ainaki näkee.

    turhaan tästä kinastelemaan alkaa.. Minä olen tyytyväinen nuitten valotehoon. valokuvio kun itseäni miellyttää.. näkkee muutaki ku 2 pyöriää pistettä jossain kaukanakaukana..
     
  8. maken

    maken Well-Known Member

    Vs: Autojen lisävaloista

    Niin meinasinkin että mitkä T-Catilla on? 17.5 vai 37.5? vai onko näillä luvuilla enää mitään merkitystä kun sinne isketään xenonit kiinni? :)
     
  9. Laplander

    Laplander Just A Member

    Vs: Autojen lisävaloista

    Hmm.. No eipä siinä ollu katatus_setällä muuta moittimista ko tuo tellinki
     
  10. T-Cat

    T-Cat Well-Known Member

    Vs: Autojen lisävaloista

    Kaksi ref lukua, 17,5 ja 37,5. Pienempi halogeenille jua suurempi xenoneille, olettaisin.
     
  11. Tuha

    Tuha Vanhan liiton Lynx

    Vs: Autojen lisävaloista

    3000 Rallye:takin sai kahdella referenssillä ja molemmissa silti halogen poltin.
     
  12. miqwe

    miqwe Xtrim ´14 pro-ACE

    Vs: Autojen lisävaloista

    Joo, kaivetaas esiin.

    Kaupasta ei saa 3003 ksenonina.

    Rallye 3003 saa joko 17,5 tai 37,5 ref. halogeeniversiona


    17,5 reffisessä mallissa on kuitenkin tuo merkintä "17,5 HR, 37,5 DR" (Halogen, Xenon). Mutta lamppu on halogeenina 17,5.
     
  13. joukaha1nen

    joukaha1nen Well-Known Member

    Vs: Autojen lisävaloista

    Toinen katsastusmiehelle ja toinen essonbaariin? ;)
     
  14. skspolaris

    skspolaris Well-Known Member

    Vs: Autojen lisävaloista

    http://www.vepro.fi/cat/product_details.php?p=1503

    tuollaisia on auton keulalla 3kpl ja laitoin 55 cobran xenonit niihin niin kyllähän nuilla jo näkee.
    levittää nuo valot ainakin todella hyvin ja näkee ihan tarpeeksi kauas nyt vielä xenonoilla valo on entistä kirkkaampi ja selvempi
    halvat ja hyvät lisävalot. ei 3003 hellat oli huonommat kuin nuo kummatkin kokeiltu halogeeneilla.
     
  15. spede29

    spede29 lynx racing

    Vs: Autojen lisävaloista

    kertokaas mulle, että kumpi kannattais ostaa näin talven tullen. bosch rally 225 halogen kirkaalla lasilla, vai bosch navigator halogen kirkaalla lasilla?
     
  16. Bearcat-97

    Bearcat-97 Well-Known Member

    Vs: Autojen lisävaloista

    Navikaattorista ei oo kokemuksia, mutta uskaltasin väittää että 225 olis melkolailla rokkenroll?
     
  17. maken

    maken Well-Known Member

    Vs: Autojen lisävaloista

    vai mitenpä oiski hellat? ;)
     
  18. julli

    julli rmk

    Vs: Autojen lisävaloista

    olen kuullut ihmisten tarinoita, ettei nuo navikaattorit olis kovin hyviä...225 on halpa, ruma, iso, kohtuu kestävä ja valokuvio on ainakin omaan käyttöön todella hyvä...omat kylläkin xenonilla...
     
  19. Hesba

    Hesba Polaris Finland missioner

    Vs: Autojen lisävaloista

    Onkos se vähän niin että hellan paikka on keittiössä ja bosch:issa pysyy juomat kylminä.. Sit ku halutaan valot ni ostetaan Lightforcet? ;D
     
  20. julli

    julli rmk

    Vs: Autojen lisävaloista

    jo vain lightforcet jos raaskii ostaa...uudenveroista 225:sta saa muutamala kympilä pari kun lightforcet maksaa vähän enemmän
     

Suosittele tätä sivua