Kertausharjoitukset

Keskustelun 'Vähemmän kelkkailuun liittyvä jutustelua' on aloittanut käyttäjä Leader Dog, 19/7/10.

  1. rApa

    rApa Well-Known Member

    Vs: Kertausharjoitukset

    JiiÄssän kans käytiin rajalla temuamassa reilu vuosi sitte, lepposta oli..

    [​IMG]
     
  2. Laplander

    Laplander Just A Member

    Vs: Kertausharjoitukset

    LOL OLIN SAMALLA LEIRILLÄ!!! juttumies oli tämä kuvassa näkyvä herrasmies :D <- rapa vai jiiässä kuvassa?

    E: Sivula 1 toinen postaus oli se mitä ite sielä toikkaroin :-X
     
  3. Ike

    Ike RossiMaksi

    Vs: Kertausharjoitukset

    Heh, menikö jollakin hiekkaa vaginaan?

    ;)

    Äläkää nyt noin tosissaan olko. Kerroin vain oman kokemukseni tuosta ihanuudesta. Jos ei omat kokemuksenne kohtaa meikäläisen kokemuksia niin syytön minä siihen olen. Hyvä että viihdyitte. Minä en.

    Ike
     
  4. JRT

    JRT Well-Known Member

    Vs: Kertausharjoitukset

    Nauratti lähinnä miten aikuinen mies kitisee enemmän ku meikäläisen 4-vuotias mukula. Jännä homma miten sitä onkaan itse pärjänny 10 vuotta ja 500-600 maastovuorokautta vettä imevillä vaatteilla sairastumatta. Vissiin luonto opettanu pukeutumaan sään vaatimalla tavalla...
     
  5. Ike

    Ike RossiMaksi

    Vs: Kertausharjoitukset

    Joo, kuule JRT, vastaan nyt aiheeseen liittyen viimeisen kerran:

    - kiva, että sulla on kamat joilla töissä pysyy kuivana ja jopa osaat pukeutua niihin. Meille ei vain jaettu kuin ne mallia M60 jotain vaaleanvihreät ja paikatut puuvillaasut joita myös maastovarusteiksi nimittivät.

    - teltat oli kaaminoja myöten täynnä reikiä. Ne huomattiin silloin kun saimme ne pystyttää. Kapiaiset nukkui omissa teltoissaan telttavuoteilla. Kivat heille.

    - olen joitakin satoja vuorokausia maastossa ollut minäkin. Tuskin tarvii kenenkään opettaa vaatteiden laittoa mulle.

    - odotus ennen kertausta oli kova. Pettymys sitäkin suurempi. Ei se keikka ainakaan nostanut intoa tuota instituutiota kohtaan. Jos homma veto on noin heikkoa niin tuloskin ja palaute myös. Ihan perusjohtamisjuttua, mutta sinähän sen varmaankin jo tiedät.

    - itellä rouvan kanssa 3 poikaa. Vanhin 10 v ja sekin osaa valittaa niinkuin nuoremmat veljensäkin, ja osaa kuitenkin minusta huolimatta pukeutua hyviin kamoihin jotka hänelle on hommattu.

    - jos on tyyväinen huonoihin oloihin, ei sitä osaa epäkohtiin ja heikkoihin varusteisiin puuttua. Onko kehitys pahasta ja epäkohtien esille tuominen tuomittavaa? ehkä teidän puljussa, meillä ei. Työsuojeluhommia kun itse hoidan toimeni ohessa.

    Ike
     
  6. Hösö

    Hösö rev ss-x 137"

    Vs: Kertausharjoitukset

    oommieki joskus ollu kertaamassa...

    huoltojoukoissa ku oltiin ja seurue koostu 3-4kpl keittiömestareita+muutama perus kölövi pääle ni lepposaahan se oli! loimuteltiin tukusta haettua lohta tulilla ja puhuttiin paskaa!
     
  7. kairankulkija

    kairankulkija 550 Indy Voyageur 155"

    Vs: Kertausharjoitukset

    Tuolla toisessa topikissa asiaa sivuttiinkin jo. 3. kertaus käsky tuli nyt tammikuulla, paikka Ivalo ja ajankohta toukokuun lopulla. Mielenkiinnolla odotan. Edellinen kertaus 2004 vajaa viikko vilmankairassa. Käveltiin ja oltiin metässä niinkuin intissä, mukavata oli kun hommasta oli poissa turha nipotus. Oli syyskuu ajankohta ja ensimmäiset yöpakkaset käsillä, vaan hyvin tarkeni, tai en muista isompia ongelmia olleen. Vaan liene tuolla PV:n puolella sitten eri meininki ::)
     
  8. rudolf

    rudolf Draakkeni -08, Lynx 454 Racing -96

    Vs: Kertausharjoitukset

    Son varmaan tilkas joku, lääkintämajuri DEMENTIA osastolla, ei pääse unohtaan ku käy vähän useemmin...

    Ite viimex KYMI-96 ja oli kylymä, oli tosin mustikka soppaakin, sen jälkeen ei o vissiin vaunuja hajonnu ku ei o kelevannu takasi pyytää...
     
  9. Maunusjokke

    Maunusjokke Lynksi

    Vs: Kertausharjoitukset

    Kauhavalle s*tana 13.6-16.6.2011. viimeksi 2007 rovaniemellä piti viikko leikkiä kassun vieressä liian pieni sorsa päässä.
     
  10. Jysse

    Jysse Guest

    Vs: Kertausharjoitukset

    Älä ny. Ilmanen etelän matka ja kaikkia. Käyt solaurimmissa muutaman kerran niin et pala kun tuut sieltä etelään. Voihan se vähän harmittaa kun jää parhaat kelkkakelit kokematta. :-*

    Pietään huoli, että saat toisenkin liian pienen sorsan niin on varaa mistä valita.
     
  11. Maunusjokke

    Maunusjokke Lynksi

    Vs: Kertausharjoitukset

    ainii täälähän on päälystöä, ei tuu aina ajateltua isoveli valvoo joka paikassa ;D
     
  12. jamppu_

    jamppu_ Well-Known Member

    Vs: Kertausharjoitukset

    se olis huomenna kertaamaan lähtö 8) tiistaina poies...
     
  13. MacDoo

    MacDoo Lynx Boondocker 600Etec -17

    Vs: Kertausharjoitukset

    Ens kuun puolessa välissä taas kolmen päivän reissu. Menee päivät yli 60:n. Josko jo nyt 4.6. Pääsis kapteenikaffeille ;-)

    Marko
     
  14. SvaR

    SvaR Well-Known Member

    Vs: Kertausharjoitukset

    Ensiksi oli 14 vuotta taukoa sotimisesta ja sitten tässä kuussa tuli käytyä kaksi kertaa muistia virkistämässä.
    Ensimmäinen huomio oli että ompas varusteet pikkasen muuttunu eli missä M62, mannebuutsit, peltipaita ym. tutut vermeet on.
    Aika hyvin oli kyllä päässy unohtumaan....miten v*tussa tämä kasattiin, lukko ja luisti ei meinannu löytää oikeaa kohtaa ja tosimieshän kohdistaa aseen sarrrrrrjalla ;D
    Tuolla jos jossain tuli olo että olenko minä VANHA....siloposkiset 20v vänskät otti hommat ihan kirjaimellisesti vaikka jossain vaiheessa voisi omiakin aivoja vaivata, noh ilmeisesti herran pelko oli heillä vielä liian hyvässä muistissa.
    Mutta onneksi sieltä löyty muitakin viime vuosituhannella armeijan käyneitä, joilla huumoria riitti ja oli sopiva pilke silmäkulmassa, niin saatiin sitä hauskaakin aikaiseksi.
    Kissanpolku ammunnat, väijytys ja ylläkkö ammunnat oli ihan saaterin hauskoja. Hauska kokemus oli myös muutaman tunnin koulutuksen jälkeen päästä ampumaan kranaatinheittimellä kovia kranaatteja, aikasempi kokemus moisesta värkistä puhdas nolla.
    Syksyllä vois vaikka katsella uudestaan, vaikka tuolta MPK:n kautta.
     
  15. Summit-1000

    Summit-1000 AC M1000 153 SP juMi series. niin, ja GLS 3500 -90

    Vs: Kertausharjoitukset

    Jaa täälä oli tämmönenki topiikki. No laitetaan kommenttia tännekin.
    Kertaamassa olen ollut kolme kertaa neljästä ja viimeisin oli viime kelkkamessujen aikaan. Kutsu on käynyt tasasesti viiden vuoden välein. Vähän ihmeissäni luin noita Iken kommentteja, liekkö ollut joku huonosti järjestetty pikakertaus, koska omalle kohdalle ei ole kyllä huonoa leiriä sattunu. Vaatetus ja ruokahuolto on pelannut ja saunassakin on mettäreissulla päässyt käymään vaikka joka ilta ja olen jopa saanut yhdenpäivän lomankin viime kertauksista :). Ainut miinus puoli on menetetty vapaa aika, mutta voi kait sitä menettää sen huonommissakin merkeissä.

    Edit; ai niin, kartatkin on ollu kunnollisia ;)
     
  16. Tuplaäksä

    Tuplaäksä Well-Known Member

    Vs: Kertausharjoitukset

    Tosi hienoja reissuja tulluna heitettyä kertaushommissa. Harmitta kun ei enää kelepaa näihin hommiin, het lähtisin teltta majoitukseen.

    XX
     

Suosittele tätä sivua