GPS. suositelkaa, neuvokaa!

Keskustelun 'Varusteet' on aloittanut käyttäjä snoub, 30/12/05.

  1. keilukka

    keilukka Polle talli

    Vs: GPS. suositelkaa, neuvokaa!

    En tiedä virallisista navigaattoreista mutta itsellä tollanen kiinan ihmevekotin CE5 ja se toimii. Suunnistuksessa sovelluksena Ozi.
     
  2. Mileleo

    Mileleo Lynx X-Trim 600 Etec 2013

    Vs: GPS. suositelkaa, neuvokaa!

    Jos rahaa haluu polttaa, ni Montana on kyllä hyvä peli. Itse käytän sitä kelkkailussa ja geokätköilyssä. Oikein toimiva peli!
     
  3. jekku8

    jekku8 Lynx 5900 LCE R.A.V.E

    Vs: GPS. suositelkaa, neuvokaa!

    Nokia E52 puhelin ja tracker hunter ohjelma. Näillä mennään toistaiseksi
     
  4. keilukka

    keilukka Polle talli

    Vs: GPS. suositelkaa, neuvokaa!

    Löytyiskö Oziin Abiskon seudun kartat esim 1:40000 tai harvemmassa mittakaavassa?
    Reitit vois olla mukana...
     
  5. SRMK

    SRMK ET 340 Professional '86

    Vs: GPS. suositelkaa, neuvokaa!

    Jotain löytyikin, mutta lisätietoja kaivataan Garmin Oregon 450t mallista. Mä oon näistä maastoGPS laitteista aivan ulalla,
    onko tuollaisessa nyt sitten jotkut maastokartat jo valmiina? Kun Garmininkin sivuilla lukee vähän sitä sun tätä, esiladatut
    kartat ja sitten seuraavana lukeekin ettei ole karttoja. Mitä häh? Saahan tuollaiseen varmaan ladattua esim. kelkkareitit.fi
    reittikartat? Miten tuollaisissa on akkujen kesto, voiko pitää ilman akkua kelkan pistokkeessa jatkuvalla virralla? Tekeekö
    tuollaylipäätään mitään, vai onko mahdoton laite pakkasessa? Kyselyikä kaiken ikää!
     
  6. Jukkis

    Jukkis Sidewinder L-TX 137, SRX 137

    Vs: GPS. suositelkaa, neuvokaa!

    Kyllä siihen saa laitettua lähes kaikenlaista garmin kelpoista karttaa.
    Valmiina oleva kartta aika karkea versio, mutta monenlaista maastokarttaahan tuohon on tarjolla.
    Kosketusnäytöstä ei ole minulla kokemusta. Itsellä kelkan sarvissa colorado, akuilla pärjää hyvin kun pitää toiset varalla. Virtakaapelillakin toimii mutta minulla pätki pistoke tärinässä niin olen käyttänyt akuilla.
     
  7. vinski

    vinski Ski-Doo Summit 850 X -20

    Vs: GPS. suositelkaa, neuvokaa!

    Itsellä ollut kans tuollainen suunnitteilla. Gigantin lehdessä oli 69,90€. Oletko saanut tuosta vielä kokemuksia kelkka käytössä?
     
  8. Dynamo

    Dynamo Well-Known Member

    Vs: GPS. suositelkaa, neuvokaa!

    Mulla on ollu jo muutaman vuoden tuo Oregon 300 malli ja oon käyttäny sitä myös kelkkahommissa. Hyvin on pelittäny tuo TFT-näyttö-> -33 on ollu parhaimmillaan pakkasta ja ei ole ollut ongelmia. Joku Garminin karttaohjelma mulla on siinä, hyvä on lähes joka käyttöön.
     
  9. otto14

    otto14 Well-Known Member

    Vs: GPS. suositelkaa, neuvokaa!

    Laitoin tuon aikaisemmin mainitun tehdaskorjatun Garmin nuvi 1300 verkkokaupasta.Miten noissa tuo latausjuttu?kun lyön kaapelin autossa tai kotona naviin paikalleen,Nuvi menee tiedonsiirto tilaan ja lopettaa navigoinnin siihen.Akkuhan noissa ei kauan kestä edes autossa kelkasta puhumattakaan.
    Onko tuo ominaisuus vai vika?Onko jotain asetuksia navissa väärin ???Muuten kyllä asiallinen laite hintaansa nähden,maastokartatkin upposi kortille kohtuu asiallisesti.
     
  10. Junde

    Junde Well-Known Member

    Vs: GPS. suositelkaa, neuvokaa!

    Tietokoneeseen kytkettynä normaalia, mutta autokäytössä ei. Onko tarvikelaturi? On tarkka siitä minkälainen se laturi on ja tekee juurikin vääränlaisella tuota että menee tuohon tiedonsiirtotilaan.
     
  11. T-Cat

    T-Cat Well-Known Member

    Vs: GPS. suositelkaa, neuvokaa!

    kokeile sammuttaa ja käynnistää uudelleen virtanapista kun on mennyt tiedonsiirtotilaan, älä irrota piuhaa välillä.
     
  12. Janne-setä

    Janne-setä Renegade Turbo r Smart Shox -23

    Vs: GPS. suositelkaa, neuvokaa!

    Ei meinaa onnistua ohjelmien lataus millään. Eli Nuvi 500:een basecampiä haluttas asentaa, mut mistä ton vois ladata?
     
  13. SaPeKa

    SaPeKa Well-Known Member

  14. Janne-setä

    Janne-setä Renegade Turbo r Smart Shox -23

    Vs: GPS. suositelkaa, neuvokaa!

    Koitettu on, ei vörki.
     
  15. jumo

    jumo Well-Known Member

    Vs: GPS. suositelkaa, neuvokaa!

    Ihan tarkennukseksi kun kirjoitit että yrität sitä Nuvi500 ladata. Tuo basecamphan on tarkoitettu PC:lle asennettavaksi, ethän yritä sitä naviin ladata ?
     
  16. Janne-setä

    Janne-setä Renegade Turbo r Smart Shox -23

    Vs: GPS. suositelkaa, neuvokaa!

    Läppärille sitä yritän asentaa.
     
  17. pilkkis600

    pilkkis600 Nettikelkka

    Vs: GPS. suositelkaa, neuvokaa!

    Onko ruotsista missään karttoja kuten meillä täällä "kansalaistenkarttapaikka" tai "retkikartta". Pitäs kalaretkiä suunnitella ja en kyllä aikonut ostaa karttoja.
    Pitäs etäisyyksiä edes mitata ja koordinaatteja jos sais ois aikas magiaa!!

    Jos jollain linkittää jotain toimivaa linkkiä ois kyllä hienoo
     
  18. jabakanada

    jabakanada 5900 GLX

    Vs: GPS. suositelkaa, neuvokaa!

    http://gis.lst.se/lanskartor/

    Tuolta oon joskus vakoillu. Auttavaan suunnistamiseen kelepaa, mutta ei ainakaa noilta metästysreissuilta oo saanu tuon tarkempia paprukarttojakaan luvan matkaan.
     
  19. pilkkis600

    pilkkis600 Nettikelkka

    Vs: GPS. suositelkaa, neuvokaa!

    Kiitos toi riittää mainiosti minun tarkoituksiin, siihen ku toiseen näyttöön göögle maps niin avot.
     
  20. kelkkakurko

    kelkkakurko Yamaha multiple..

    Vs: GPS. suositelkaa, neuvokaa!

    mulla on ollu käytössä garmin 550 nuvi muutaman talven.. täysin ip suojattu, vesitiivis ja täysin tunteeton kelille kuin kelille. topokartat koko suomi kortilla plus kelkkareitit koneen muistissa ja ruottista saa pohjoismaiden kelkkareitistöt nimelliseen hintaan jos sellaisen haluaa omaan garminiin...
     

Suosittele tätä sivua