Oulun reitit

Keskustelun 'Baana' on aloittanut käyttäjä ezco, 16/12/05.

  1. Jälli-Eeti

    Jälli-Eeti Lynx Re 600 Etec -12

    Vs: Oulun reitit

    Ja nestekoneille oikein hyvä testi miten jäähytysjärjestelmä pelaa. :D Ei paljo irtolunta irtoile. Patikkoahan tuo oli välillä mutta ihan mukava silti ajella.
     
  2. bebe

    bebe Lynx RE 600R 2019

    Vs: Oulun reitit

    vieläkö tohtii ajella madekoskella jään yli reitin kohdalta. Kuukaan ajanu yli viimeaikoina.

    Asfalttipätkä on aika pitkä niin ei viittis suksia/rautoja siihen sulattaa...

    Miten muuten reitit? pientä jää pattia? Miten lie yk->utajärvi???
     
  3. Puppe

    Puppe BackyardKing

    Vs: Oulun reitit

    Mites ne muut purot Pudikselle jos lähtis perjantaina liukuja paistaan?
    V.ttuimainen sulia ylittää jos saa jäätikällä sutia vauhtia...
     
  4. Ahkera

    Ahkera Xrs 800

    Vs: Oulun reitit

    Lauantaina käytiin muhoksella ja joki ylitettiin jäätä pitkin madekoskella ja myös muhoksella. Sunnuntaina ajelin myös kiiminkijokea pitkin. Tällä viikolla ollu hyviä yöpakkasia ni luulis vielä uskaltavan ylittää, tai ainaki ite aattelin vielä tulevana perjantaina uskaltaa.. Kannattaa tietenkin omaa harkintaa käyttää, eikä uskoa sokeasti minun sanaan :)
     
  5. Jarno.V

    Jarno.V Skidoo -14 137" freeride

    Vs: Oulun reitit

    Mun ei kestäny ylittää lauantaina muhoksella jokea, lämpövalo sytty kun jäätä myöten turrasi ;D
    Oli paikoin rannassa vähän kostean näköistä mutta hyvinhän tuo tuntui kantavan.

    Ainoa kohtuu hyvä pätkä olikin yk-muhos väli, ei ollu pahaa pattia siinä ainakaan vielä.
     
  6. bebe

    bebe Lynx RE 600R 2019

    Vs: Oulun reitit

    joop..


    tuskimpa reitit patittuu paljoa ennen kuin käy kunnolla lauhana...
     
  7. bebe

    bebe Lynx RE 600R 2019

    Vs: Oulun reitit

    paljon tulee matkaa hiukkavaara-yli-ii?? Bensaa saane yli-ii:stä? Pitääkö ajaa yli-ii:n päässä ii jokea? kestääkö jää? pääseekö maata pitkin? ;D
     
  8. Ahkera

    Ahkera Xrs 800

    Vs: Oulun reitit

    Kiimingistä on noin 50km yli-iihin joten siihen tulee lisää parikymmentä Hiukkavaarasta. Jos tuota jäälin ohi kulkevää sähkölinjaa menee niin siinä on vesistöjä Kiiminkijoki, Jolosjoki ja Iijoki matkalla Yli-Iihin. Kiiminkijoesta ja Jolosjoesta pääsee vielä hyvin yli, mutta Iijoesta ei minulla ole tietoa.

    Tuota reittiä Ii-jokea pitäisi ajaa n. 10km, mutta pääsee osittain maita pitkin joen penkka. Varmaan pääsee joen välttämään jotenkin suurimmaksikin osaksi jos tuntee paikat, mutta yli pitää jostain mennä jos ABC:lle haluaa tankille. Salesta siitä vierestä saapi ass-etukortilla ilmaset kahvit :)

    Jokiosuus Ii-joella on aika tasasta jollotusta ja pari voimalaa siinä matkalla, niitten kohalla koukkaa ainaki rannan kautta ;)

    Sähkölinja on ihan ok-ajaa ...
     
  9. täti

    täti Well-Known Member

    Vs: Oulun reitit

    Kai tarkoitit 30, ja maalismaasta joelle tullessa kanavan laitaa kirkonkylälle (jäätä pitkinkin hyvin pääsee)
     
  10. Dest

    Dest Switchback Assault 800 -14

    Vs: Oulun reitit

    Onko kukaan ajellu lähipäivinä tuota Ouluntulli - Meri pätkää? Vieläkö Huhtakalliontien pyörätien reunoilla riittää lunta, vai joutuuko nurmia/asfalttia ajella?
     
  11. bebe

    bebe Lynx RE 600R 2019

    Vs: Oulun reitit

    tulipa ajettua hiukka muhos ouluntulli hiukka. oli aika jaista pattia mutta hanaa vain.... 3 kelkkaa naky koko matkalla. soppeli lenkki ja lunta riiittaa viels kivasti ainaki pohjoisenpuolen urilla. szip... ;D
     
  12. Waari

    Waari Lynx Ranger V-800

    Vs: Oulun reitit

    [​IMG]

    Waari tuosta sattusi ohitse menemään ja kun lumet on penkalta kadonneet keräsin oikealla kädellä ;D lippusiimat ja tötsät pois, elikkäs tarkoittaa sitä että tältä kaudelta tuota uraa ei enää ole.
    Waari piipahti kaverin kelkan kyytilläYk-Utajärvi välillä ja noilla leveyksillä on vielä täysi talvi, eikä mitää merkkejä talven loppumisesta ole näkyvissä, joten saattaa olla että tuolla ajellaan vielä vappunakin.
    Tuumii Waari
     
  13. Jsalok

    Jsalok Active Member

    Vs: Oulun reitit

    Nyt täytyy osoittaa suuret kiitokset Arctic Cat kuskille joka auttoi aloittelijaa mäessä...

    Vanhastaan oli -88 mallin Yamaha Phazer jota värkkäilin toimivaksi tässä kevät puolella.
    Vaimolle oli ihan riittävä kun ei ollut ennen ajanut moottorikelkkaa. Totesin kuitenkin että itselle tarvii vähän enemmän tehoa ja ominaisuuksia, niin pari päivää sitten hommasin 2001 mallin Polaris XC SP 600 Edgen.
    Lähdettiin ajamaan Ouluntullista tänään ja Pollehan vähän lämpeni kun ajoin hiljaa vaimon kanssa eikä irtolunta ollut.
    Siinä sitten pysähdyttiin jäähdyttämään Polarista ja totesin vaimolle että aja sinä vain, minä otan sinut kohta kiinni.
    Vaimo lähti ja minä rauhassa puin kypärän. Hanskat käteen ja vetämään käyntiin. Naru poikki!!!
    Odotin siinä puoli tuntia vaimoa takaisin ja ajateltiin hinata vanhalla patserilla pollea... Eihän se liikkunut! Tela oli jumissa. Aloittelija oli ihan pihalla.

    Sitten tämä AC kaveri tuli ohi ja pysähtyi(muutama kaveri meni ohi pysähtymättä). Ihmettelin hänelle että kun tela ei pyöri. Totesi vain että, niin sinulla on liut sulanut ja kun pysähdyit niin ne sulivat kiinni mattoon. Minä luulin että kun puhuttiin liukujen sulamisesta että tarkoitettiin vain niitten kulumista! No sitten tela pyöri ja voitiin hinata patserilla... Kaveri kysyi että onko sinulla mitään hinausnarua ohkaisempaa narua? Jäihän minulta suurin osa siitä käynnistinnarusta. Kaveri totesi että sillähän me se käynnistetään. Olin joskus kuullut/lukenut asiasta mutta kun ei koskaan ollut sattunut kohdalla niin eihän sitä osannut edes miettiä. Naru kytkimen ympäri ja käyntiin.
    Ajamalla kotiin!

    Aivan mielettömän suuret kiitokset kaverille joka jäi nöösiä ja sen vaimoa auttamaan!
    Muutamaa kikkaa vanhempana jatketaan harrastusta ensi lumilla ;-)

    Ja minusta baana oli ihan yees!

    - JSalok -
     
  14. saukki

    saukki Rave -09

    Vs: Oulun reitit

    Miehän se siellä auttelin. Että olokaatten hyvä vaan. Sitä on köyhä joutunut keinot keksimään. ;D Oli muutenkin aika surkuhupaisa reissu. Kävin ouluntulli-muhos-ouluntulli. Palatessa itsellä takapukin kiinnityspultti poikki, hissuksiin ajelin takas. Tapasin vielä yhden polaris kuskin, sillä oli takajousi poikki. :)
     
  15. Juha88

    Juha88 8000 RR

    Vs: Oulun reitit

    Jos tuo ennuste toteutuu, niin saattaapi hyvinki olla kilvet vielä vappuna kelkassa kii 8)

    http://www.accuweather.com/fi/fi/utajarvi/135950/april-weather/135950

    Alakaapi oleen nuita jouttenia soilla, notta elekäähän kovin hättyytelkö niin ei ala nuo munankääntäjät lehtiin kirjoitteleen...
     
  16. Jsalok

    Jsalok Active Member

    Vs: Oulun reitit

    No ei ollut sinullakaan virheetön reissu :-\

    Pollea on jo vähän purettu. Jos jostain löytyisi narua niin sitähän vielä ehtisi ajelemaan pääsiäisen aikaan... ;)

    Kiitos Saukki vielä avusta. Siitä jäin hyvä mieli meille, toivottavasti sinullekkin.
    Vaimo kävi vielä tunnin ajelemassa kun olin viemässä Pollea kotiin.

    - JSalok -
     
  17. bebe

    bebe Lynx RE 600R 2019

    Vs: Oulun reitit

    Jsalok

    oishamme pysähdytty jos oisit huitonu tai jotain ::) kahvia näyt juovan termarista ni ei tultu kysyyn miltä maistuu ;D ;D

    hyvä että pääsit perille
     
  18. Jsalok

    Jsalok Active Member

    Vs: Oulun reitit

    Totta, enhän minä kyllä kauheasti huitonut...
    Sain tuon narun vaihdettua tänään niin ehkä minä olen siellä huitomassa jostain toisesta syystä huomenna ;D

    - Jsalok -
     
  19. saukki

    saukki Rave -09

    Vs: Oulun reitit

    Juuh... itsekkin olen liikenteessä huomenna... ;) Toivottavasti en huitomassa.
     
  20. Jsalok

    Jsalok Active Member

    Vs: Oulun reitit

    Ei tarvinut minunkaan huitoa tänään :D

    Ei se virheettömästi mennyt kun Polle tahtosi lämmetä koko ajan ja Marjakammissa kun paistettiin makkarat ja vetäisin ekan kerran niin se s***anan naru jäi ulos eikä vetänyt enää sisälle!
    Uusia oppeja soveltaen, jatkettiin matkaa melkein Muhokselle saakka aina välillä pysähtyen Pollea jäähdyttelemään ja käynnistämällä aina silllä katkenneella narulla kytkimestä ;D

    Tarttee vissiin purkaa taas se käynnistinkotelo...

    Jotain tuossa Pollen jäähdytyksessä ei kyllä nyt varmaan toimi. Eihän siinä ole mitään järkeä että n. 7km välein syttyy Temp valo???

    Pitää mennä korjaamo alueelle kyselemään lisää.

    Mutta kivaa oli ajella tänään. Melko patikkoa mutta on tuo Pollen alusta niin paljon parempi kuin -88 Patseri :) Ei uskalla antaa vaimon kokeilla Pollea kun sit mä en saa ajaa sitä enää ollenkaan ;)

    - JSalok -
     

Suosittele tätä sivua